Stateless autoconfiguration w Linuxie

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Czw, 30 Gru 1999, 12:50:12 MET

Cześć,

Czy to normalne, że w kernelu 2.2.13 to nie za bardzo działa?
To znaczy, interfejs eth0 nie zawsze dostaje adres all-nodes (ff02::1)
no i nie dostaje router-advertisement.

Na jednym komputerze adres ten zostaje przydzielony interfejsowi tylko,
gdy interfejs po raz pierwszy "idzie UP". Po położeniu go i ponownym
postawieniu, nie posiada on już adresu ff02::1.

# ip maddr show dev eth0
3:      eth0

        link  33:33:ff:00:00:01

        link  33:33:ff:5e:06:05

        inet6 ff02::1:ff5e:605 users 2

        inet6 ff02::1

# ifdown eth0; ifup eth0
# ip maddr show
3:      eth0

        link  33:33:ff:5e:06:05

        inet6 ff02::1:ff5e:605 users 2

Na innym wogóle nie udało mi się tak skonfigurować interfejsu, aby ten
adres działał.

Czy to rzeczywiście błąd w kernelu, czy ja tylko czegoś nie rozumiem?
Spotkał się ktoś już z tym?

Pozdrowienia,
       Jacek

--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !