Pytanko z innej beczki

Wojtek Bojdol wojboj w lp.net.pl
Śro, 12 Maj 1999, 12:18:07 MEST

On Wed, 12 May 1999, Jerzy Draczynski wrote:

> Czy ktos wie jak odzyskac dane utracone (nie do konca).
> Moze od poczatku.
> Mialem 2 partycje C i D. Wczoraj rozbilem FDISKiem partycje C na 2 ale
> nie ruszalem D. No i jest problem w tym ze nie potrafie odzyskac danych
> wlasnie w partycji D.
hmm....zalezy ktore partycje skasowales...
jesli miales c i d...to miales 3 partycje...:)
1. partycja podstawowa
2. partycja rozszerzona
3. partycja logiczna na rozszerzonej
jesli rozbiles pierwsza...to pewnie wywaliles 2 i 3...
mozesz sprobowac zrobic tak:
dopasowac rozmiar c+d tak, zeby razem mialy tyle co c wczesniej...
sprobowac stworzyc e...moze sie udac...chociaz watpie
jesli sie nie uda i ta stara d to windowa partycja (fat16/32) to mozna
jeszcze latwo znalezc poczatek jej...
(bardzo latwo windowa bo ma sygnature na poczatku i mozna stringa szukac)
przyda sie startowa linuxa dyskietka z dd i ew. jakims cat'em
dd namierzasz na oko poczatek partycji (dd if=/dev/hda of=plik bs=1k
skip=xxxx count=2 gdzie xxx to prawdopodobny rozmiar partycji w kb) i
jesli bedziesz go juz mial to musisz tylko fdiskiem odpowiednio poczatek
partycji namierzyc...co juz jest proste..:)
> FDISK i w NT (rowniez Partition Magic) widzi mi to jako wolny obszar nie
> sformatowany. Ale nie widzi dysku logicznego. Co mam z tym zrobic ???
>                 Draka
winda...winda...winda......
co do fdisk...to w linuxie to sie tak samo nazywa...wiec mow ze windowy
fdisk albo dosowy fdisk albo linuxowy fdisk please..:)