masquarada

Wojciech Sawasciuk voyo w zero.po.opole.pl
Śro, 5 Maj 1999, 18:14:15 MEST

On Wed, 05 May 1999, you wrote:
>A co Ci dokladnie dziala ?
>Wiesz o tym, ze pod 2.2.x kernelami jest ipchains, a nie ipfwadm ?
>BTW: Wczesniej ktos pisal ze nie dziala mu IPv6 pod 2.2.6 - ja mam takiego
>kernela i dziala bez problemow.

NIby wszystko się skompilowało poprawnie, tylko jakiś jeden błąd podczas
ładownia modułu (mało istotnego , nie używanego w mojej sieci)
jeśli chodzi o ipfwadm to mam tylko takie linijki
ipfwadm -F -a m -S 192.168.4.0/24 -D 0.0.0.0/0
wszystk działa (na 2.0.36) bez tych linijek więc się specjalnie nie
przejąłem, a brakuje mi czasu żeby się na razie wgłębiać w ipchains.
po prostu pakiety z sieci wewnętrznej nie są rutowane dalej, albo
syslogd dawał takie różne komunikaty:
 total kernel: MASQ: failed TCP/UDP checksum from 195.116.231.129
(zresztą teraz też mu się to zdaża, ale żadko, co to jest?)

tak na marginesie kto wymyślij to, że w nowych jądrach podczas
konfiguracji karty ifconfig'iem ruting dodaje się automatycznie ?
dość upierdliwe jeśli się ma rozbudowany ruting z podsieciami....

>Admin PDi O/Bydgoszcz
>sal w bydg.pdi.net
>UIN 2346832
>+48 601 869944
  	Wojciech Sawasciuk   	Technical University of Opole
  	   voyo w irc.pl  voyo w bluesoft.com.pl  VoYo on IRC [EfNet]
  	for PGP key look at  finger://voyo@zero.po.opole.pl