IPv6 & Linux

Lukasz Trabinski lukasz w lt.wsisiz.edu.pl
Czw, 22 Kwi 1999, 23:01:53 MEST

Witam

Zauwazyłem ostatnio dziwną rzecz.
Otóż jest sobie maszynka, która robi za serwer ftp,w3cache,news, dodatkowo
w sieci lokalnej udostępnia zasobu poprzez NFS - w każdym razie jest dosyć
ostro obciążona. Oczywiście mam ustawione na niej obługię IPv6. ;)
Nic by nie było w tym dziwnego, ale od jakiegoś czasu, kiedy wkompilowałem
w kernel obsługę ipv6 maszyna bardzo często odłącza się os sieci, czyli
pingi nie wychodzą na zewnątrz tudzież owej maszynki nie można "pingnąć"
z zewnątrz (nie odpowiada). Tablica routingu wygląda normalnie, ifconfig
pokazuje urządzenie eth0 razem z adresem ipv6. Po wywaleniu obsługi ipv6
maszyna z powrotem zaczęla pracować normalnie...
Ów maszyna to PII, 128 MB, Linux RedHat 5.2, kernel 2.2.6 z 2.2.5 (działo
sie to samo). Z początku myślałem, że to wina glibc, ale testowałem to z
różnymi glibc (glibc-2.1-8,glibc-2.1-0.990311, i chyba najbardziej udana
wersja 2.0.101 lub 102 nie pamiętam dokładnie). Z kernelem 2.2.4 chyba nie
było takich problemów...
Aha, karta to SMC EtherPower II (próbowałem różne wersje drivera epic100)

Dodatkowo dodam, że podobny problem wystąpił jednorazowo w zaprzyjaźnionej
sieci (pmwaw) tyle, że trochę z innym sprzętem...

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym.
Piszę na tę listę, gdyż podejzewam, ze jest cos skwaszone z obsluga ipv6 w
w wyzej wymienionyc kernelach

pozdrawiam

                    _[   Łukasz Trąbiński   ]_
PgP Key: finger:lukasz w oceanic.wsisiz.edu.pl, SysAdmin @wsisiz.edu.pl