Instrukcja obslugi IPv6 ;)

Pawel Krawczyk kravietz w ceti.com.pl
Czw, 26 Lis 1998, 17:37:46 MET

On Thu, Nov 26, 1998 at 08:56:08AM +0100, Wojtek Slusarczyk wrote:
> 	Ogladalem wlasnie strone kravtza, i spodobala mi sie.. ;)
> Jest ladnie i sensownie opisane wszystko co potrzeba aby postawic sobie
> tunel czy skonfigurowac LAN po eth0. Moze tylko jedna rzecz jest
> zastanawiajaca dlaczego tak 'kolego faworyzujecie' ;) iproute a po
> macoszemu traktowane sa net-toolsy -> czyli narzedzia ktore
> kazdy Linux ma standardowo, a ktore to IMHO sa stabilne i doskonale sie
> nimi konfiguruje zarowno tunele jak i sama podsieci po ethernecie ?

Bo iproute jest kul ;-P Tak poważnie to już się przyzwyczaiłem do iproute
i IMHO ma trochę bardziej logiczną składnię niż tandem ifconfig-route-arp.
Kolejna sprawa, ładniej pokazuje tablicę routingu. Dla początkującego
co prawda może być trudniejsze ze względu na brak dokumentacji ale kto
powiedział że IPv6 jest dla początkujących? :) Poza tym przymierzam się
do napisania jakiegoś mana do iproute, więc może ten feler zostanie naprawiony
(tylko muszę jeszcze trochę posiedzieć nad źródłami iproute :). Raczej bym
powiedział, że to ifconfig po macoszemu traktuje tunele ;)

Kolejna sprawa, bardzo przystępny opis konfiguracji tuneli za pomocą ifconfig
i route jest na stronach Bieringera. Nie chcę tego dublować, szczególnie że
jak starczy czasu to przetłumaczę moją stronę na angielski. Ale jeśli podeślesz
swoje kawałki konfiguracji z ustawianiem tuneli przy pomocy ifconfig/route
to chętnie dodam - tylko koniecznie z komentarzem odnośnie 1) jakie adresy
ustawiać na tunelu, 2) jak ustawiać routing, bo tego nigdy nie rozumiałem
(i m.in. dlatego przesiadłem się na iproute).

--
Pawel Krawczyk, CETI internet, Krakow. http://www.ceti.com.pl/