[6bone-pl] Re: BGP

Pawel Krawczyk kravietz w ceti.com.pl
Śro, 21 Paź 1998, 12:29:14 MEST

On Tue, Oct 20, 1998 at 05:36:27PM +0200, Wojtek Slusarczyk wrote:
> To musi dzilalac inaczej nie ma sensu caly routing dynamiczny
> 1. tunel do zatoki down
> 2. traceroute zatoka.ipv6.icm.edu.pl
> 3. wypiska na liste.... (po ok. 30 sekundach od zdownowania)
> 4. Albo ty albo ja poprawiam config ;)

Prawie działa - na razie testowałem to tylko downując tunel do Ciebie
i czekając aż BGP się zorientuje w sytuacji :) Rzeczywiście, po chwili
widzę pakiety 'withdraw' i przez chwilę traceroute do Ciebie idzie
przez zatokę (która ma tunel cały czas otwarty). Tylko że wkrótce potem
widzę w logach, że Twój mrtd łączy się z moim (tunel jest zamknięty tylko
z mojej strony) i psuje całą zabawę ;) Wygląda na to, że wtedy pakiety
IP od Ciebie do mnie idą bezpośrednio, a moje odpowiedzi wracają do Ciebie
przez zatokę. Przyznam, że troche mnie to na początku zdziwiło, ale w sumie
jest to logiczne...

Ale to co robiłem to tylko testowanie - w razie całkowitego padu łącza
między nami Twój mrtd też się zorientuje, że nie może się połączyć
bezpośrednio (przez sit2, tak jak jest ustawione w 'gateway').

--
Pawel Krawczyk, CETI internet, Krakow. http://www.ceti.com.pl/