[6bone-pl] Re: BGP

Wojtek Slusarczyk wojtek w SHADOW.EU.ORG
Wto, 20 Paź 1998, 08:02:24 MEST

On Mon, 19 Oct 1998, Pawel Krawczyk wrote:

> O ile dobrze rozumiem, oznacza to tyle, ze moje mrtd wysyla to sasiadow
> trasy dotyczace prefixu 3ffe:902:3::/48, czyli tego co jest ewentualnie
> podlaczone u mnie. Czy z punktu widzenia routingu dynamicznego nie byloby
> lepiej, gdyby kazdy router w naszej sieci dystrybuowal informacje

Przy takiej konfiguracji twoj router rozsyla wszsystko co sie da do
sasiadow i przyjmuje wszystko od sasiadow... Ja bym w
out dal tylko swoja podsiec, tzn. aby do sasiadow rozglaszal tylko i
wylacznie swoja podsiec a pobieral tylko /24.

> o znanych przez niego trasach w calej sieci 3ffe:902::? Przyjmijmy, ze
> moj tunel do zatoki padnie - gdyby wtedy router 3ffe:902:d::2 podrzucil
> mi informacje, ze ma trase do zatoki, to moj mrtd moglby ustawic routing
> na siec w ktorej znajduje sie zatoka przez 3ffe:902:d::2. Jesli gadam
> bzdury, to prosze o korekte ;)

Nie to nie sa bzdury.. po prostu wylacz tunel do zatoki i za chwilke posc
traceroute zatoka.ipv6.icm.edu.pl ;)

> Nie rozumiem tez jeszcze jednej rzeczy - a mianowicie do czego sluzy
> lista 3 definiowana linijkami as-path, skoro w konfiguracji routera wystepuje
> i tak tylko lista 1?

No to mozesz sobie wstawic w sekcji konfiguracji peer'ow, to jest filtr
prez ktory definiujesz z jakimi ASN'ami twoja maszynka bedzie gadala...

Wojciech Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin
PGP KeyServer pgpkeys.mit.edu