[6bone-pl] Re: [Szczeci_ski] router IPv6

Rafal Maszkowski rzm w icm.edu.pl
Pon, 4 Maj 1998, 15:21:18 MEST

Wojciech Slusarczyk writes:
> Aaa... kłopoty były tylko z ustawieniem default`owej furtki. Trochę czasu upłynęło
> zanimzorientowaliśmy się, że gatewaya ustawia się w sposób następujący:
> route add -A inet6 3f00::/8 (dlaczego????) gw 3ffe:902:2::2 dev eth0 (Na Czerwonym Październiku)
> route add -A inet6 3f00::/8 gw 3ffe:902:2::2 dev eth0 (na Britanicu). Wcześniej była ustawiana
> konfiguracja dla sieci lokalnej route add -A inet6 3ffe:902:2::/48 dev eth0
> Być może tu jest błąd ale działa.... Jak byś wiedział jak prawidłowo to powinno wyglądać to
> odpisz...

3f00::/8 bo tylko takie adresy są teraz używane. Pewnie ::/0 też by działało.

> Aha w najbliższym czasie będziemy mieli drugi tunel - do Szwecji, nie wiesz może jak wygląda sprawa

Też mam do Szwecji, do SICS, mogę również wyroutować te adresy.

> z dynamicznym routingiem ipv6 (czy gateD z supportem na v6 wystarczy??) Jak to wygląda u Ciebie?

Niestety mam router na Solarisie a do niego nie ma takiego oprogramowania. Gated z v6
z INRIA jest na FreeBSD, być może mógłby działać też na Linuxie. Jest też 3.5.11alpha
z v6 na Linuxa - żadnego nie uruchomiłem do końca z braku PC za firewallem do zabaw,
ale może będę miał jakiś. Z tego co wiem używany jest BGP4+ i RIPEng. Ten drugi może
mógłbym uruchomić na solarisowym routed6, nie wiem.

R.