<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
    <title></title>
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#ffffff">
    W dniu 13.10.2011 18:44, jothal pisze:
    <blockquote
cite="mid:CACZHd23EY3UWidAzPLn9VTWZcOsKUi0h4pt60Eu-8Mr1EZUHxg@mail.gmail.com"
      type="cite">
      <pre wrap="">W dniu 13 października 2011 15:25 użytkownik Piotr VaGla Waglowski
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:vagla@vagla.pl">&lt;vagla@vagla.pl&gt;</a> napisał:
</pre>
      <blockquote type="cite">
        <pre wrap=""><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/556353,t_mobile_idzie_na_wojne_z_portalami_internetowymi.html">http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/556353,t_mobile_idzie_na_wojne_z_portalami_internetowymi.html</a>

</pre>
      </blockquote>
      <pre wrap="">

To nie jest o neutralności sieci. Nikt nie powinien się dziwić, że
ktoś chce reklamę traktować jak niechcianą informację, czyli spam. Jak
blokada reklamy będzie zamawianą przez użytkownika usługą, to rzecz
jest OK. Naruszenie neutralności sieci to blokowanie treści bez wiedzy
użytkownika.

</pre>
    </blockquote>
    Neutralność to jedno, ale powstaje pytanie o legalność takiego
    działania. Pamiętam, że telewizje kablowe borykały się z problemem
    czy automatyczne ujednolicenie głośności pomiędzy stacjami TV w
    sieci kablowej jest legalne. Problemem było to, że niektóre stacje
    nadają głośniej reklamy, a ciszej normalny program. Automat
    regulujący głośność ściszał te reklamy. O ile wiem obecnie automaty
    od głośności mają bardzo dużą inercję, liczoną w dziesiątkach minut.<br>
    <br>
    Podobny problem był z usuwaniem teletekstu - czy to już jest
    ingerencja w treść czy jeszcze nie.<br>
    <br>
    Dla nadawcy usunięcie reklam jest bardzo poważną ingerencją w treść
    bez jego zgody, a nawet wbrew jego woli.<br>
    <br>
    Paweł Zienowicz<br>
  </body>
</html>