Być może to jest w innym miejscu, ale niewątpliwie powinno być jasne, kto i na jakich zasadach wprowadził poprawki do dokumentów (szczególnie dotyczyc to powinno strony rzadowej), gdzie często uwagi zgłaszane przez resort moga być różnego autorstwa....<br>
<br>Piotr<br><br><div class="gmail_quote">W dniu 1 marca 2010 12:38 użytkownik Agata Szczerbiak <span dir="ltr"><<a href="mailto:agata.szczerbiak@gmail.com" target="_blank">agata.szczerbiak@gmail.com</a>></span> napisał:<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;"><div>On 01/03/2010, Jozef Halbersztadt <<a href="mailto:jothal@o2.pl" target="_blank">jothal@o2.pl</a>> wrote:<br>
> - wprowadzenie podstrony z linkami do innych powiązanych dokumentów i<br>
> poszczególnych etapów prac,<br>
><br>
> Nieco rozbudowana korekta:<br>
><br>
> - wprowadzenia podstrony z podstawowymi informacjami o postępowaniu z<br>
> projektem i z linkami do dokumentów źródłowych oraz mechanizmu<br>
> przeszukiwawczego do podstron,<br>
<br>
<br>
</div>w naszych uwagach jest już zapis mówiący o potrzebie utworzenia<br>
podstron. brzmi tak:<br>
<br>
"Ponadto, aby usprawnić system wymiany opinii na temat przedstawianych<br>
projektów, proponujemy wprowadzenie na platformie informacyjnej<br>
narzędzia w formie podstrony rejestrującej w którą opatrzony byłby<br>
każdy projekt. Powyższa metoda stanowiłaby gwarancję szybkiego<br>
sporządzenia sprawozdania z dotychczasowego przebiegu procesu<br>
konsultacji społecznych nad jakimś projektem.<br>
<br>
Zasób informacji miałby obejmować:<br>
- ogólne dane identyfikujące (numer projektu, tytuł, podstawę prawną,<br>
akta sprawy, informacja nt ilości złożonych zapytań/opinii/uwag,<br>
aktualny stan prawny projektu),<br>
- poszczególne etapy prac (odsyłacze do kolejnych form projektu,<br>
terminy przyjęcia dokumentów, zapis uzgodnień),<br>
- linki do dokumentów źródłowych,<br>
- obszerną informację na temat końcowej decyzji ws. danego projektu. "<br>
<br>
czy wszyscy się zgadzają na taki zapis?<br>
<div><div></div><div><br>
><br>
> JH<br>
><br>
><br>
><br>
> Dnia 28 lutego 2010 21:30 Rafał Zieleniewski <<a href="mailto:zielenie@kr.onet.pl" target="_blank">zielenie@kr.onet.pl</a>><br>
> napisał(a):<br>
><br>
><br>
><br>
>><br>
>> ><br>
>> Witam<br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> Trochę zahamował proces tworzenia pliku odpowiedzi na zaproszenie do<br>
>><br>
>> konsultacji.<br>
>><br>
>> <a href="http://rcl.bip-e.pl/portal/rcl/219/1640/System_informacji_o_rzadowym_procesie_legislacyjnym.html" target="_blank">http://rcl.bip-e.pl/portal/rcl/219/1640/System_informacji_o_rzadowym_procesie_legislacyjnym.html</a><br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> Do tej pory nasze uwagi dotyczą:<br>
>><br>
>> - obowiązku konsultacji, najlepiej otwartych,<br>
>><br>
>> - obowiązku odpowiedzi na uwagi podczas konsultacji,<br>
>><br>
>> - utworzenie trzech katalogów: Projekty założeń, Projekty w<br>
>> trakcie<br>
>> zbierania podpisów oraz Projekty w trakcie procesu legislacji,<br>
>><br>
>> - wprowadzenie podstrony z linkami do innych powiązanych<br>
>> dokumentów<br>
>> i poszczególnych etapów prac,<br>
>><br>
>> - wskazanie osoby lub osób odpowiedzialnych,<br>
>><br>
>> - zakazu likwidacji lub zmiany umieszczonych już dokumentów,<br>
>><br>
>> - udostępnienia platformy komunikacyjnej dla konsultacji<br>
>> wszystkich<br>
>><br>
>> projektów rządowych,<br>
>><br>
>> - stosowanie otwartego interfejsu API opartego o standard W3C XML,<br>
>><br>
>> - dopuszczenia użytkowników do pracy nad projektem,<br>
>><br>
>> - utworzenie ankiety dla wysondowania poparcia opinii publicznej,<br>
>><br>
>> - uwierzytelniania czasu wpłynięcia dokumentu za pomocą<br>
>> znaczników<br>
>> czasowych.<br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> Dla zrealizowania przedostatniej uwagi postanowiłem dodać akapit. W<br>
>> katalogu<br>
>> każdego projektu powinien być segregator dla ankietowego wyrażenia<br>
>> akceptacji projektu. Lista powinna być dostępna dla osób i organizacji<br>
>> społecznych. Lista taka nie będzie nieść za sobą żadnych skutków<br>
>> prawnych a<br>
>> ma jedynie wartość sondażową. Powinny być do wyboru cztery opcje: Tak /<br>
>> Tak,<br>
>> po poprawkach / Nie, chyba że po poprawkach / Nie.<br>
>><br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> Dla zrealizowania ostatniej uwagi dopisałem akapit jak następuje.<br>
>> Platforma<br>
>> powinna zapewniać mechanizm uwierzytelnionych znaczników czasowych dla<br>
>> odnotowywania "niepodrabialnego" czasu wpłynięcia na nią danego<br>
>> dokumentu.<br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> Pozostały rozbieżności jak ma wyglądać realizacja punktu "Wprowadzenie<br>
>><br>
>> podstrony z linkami do innych powiązanych dokumentów i poszczególnych<br>
>> etapów<br>
>> prac". Rozumiem, że poszczególne osoby będą zgłaszać jeszcze wnioski<br>
>> do<br>
>> umieszczenia w tekście naszych uwag.<br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> Czy są to jedyne rozbieżności? Czy ktoś ma jeszcze jakieś wnioski? Czy<br>
>> ktoś<br>
>> chciałby stworzyć platformę działającą na zupełnie innych zasadach,<br>
>> co<br>
>> implikowałoby potrzebę stworzenia zupełnie innej opinii albo dużych<br>
>> zmian w<br>
>> istniejącym dokumencie?<br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> Czy ogół osób zgadza się na listę wymienioną na początku e-maila?<br>
>> Proszę o<br>
>> wypowiedzi z podsumowaniem.<br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> pozdrawiam<br>
>><br>
>> Rafał<br>
>><br>
>><br>
><br>
><br>
><br>
_______________________________________________<br>
Rejestr mailing list<br>
<a href="mailto:Rejestr@isoc.org.pl" target="_blank">Rejestr@isoc.org.pl</a><br>
<a href="http://tools.wikimedia.pl/mailman/listinfo/rejestr" target="_blank">http://tools.wikimedia.pl/mailman/listinfo/rejestr</a><br>
</div></div></blockquote></div><br>