<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>
<TABLE cellSpacing=1 cellPadding=1 width="100%" border=0>
  <TBODY>
  <TR>
    <TD colSpan=2><SPAN class=style2><B>Piątek, 17.11.2006</B></SPAN></TD></TR>
  <TR vAlign=top>
    <TD width=41><SPAN class=style3>21:00</SPAN></TD>
    <TD><A href="http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=1719"><B><FONT 
      color=#b6250>2. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO! - Trzecia 
      płeć</FONT></B></A>; Reż. Santosh Sivan; Indie; 2005, 97'</TD></TR>
  <TR>
    <TD colSpan=2>&nbsp;</TD></TR>
  <TR>
    <TD colSpan=2><SPAN class=style2><B>Sobota, 18.11.2006</B></SPAN></TD></TR>
  <TR vAlign=top>
    <TD width=41><SPAN class=style3>18:45</SPAN></TD>
    <TD><A href="http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=1720"><B><FONT 
      color=#b6250>2. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO! - Nicponie</FONT></B></A>; 
      Reż. Han Jie; Chiny; 2006, 89'</TD></TR>
  <TR vAlign=top>
    <TD width=41><SPAN class=style3>21:00</SPAN></TD>
    <TD><A href="http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=1721"><B><FONT 
      color=#b6250>2. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO! - Jazda bez 
      trzymanki</FONT></B></A>; Reż. Sekiguchi Gen; Japonia; 2004, 120'</TD></TR>
  <TR>
    <TD colSpan=2>&nbsp;</TD></TR>
  <TR>
    <TD colSpan=2><SPAN class=style2><B>Niedziela, 19.11.2006</B></SPAN></TD></TR>
  <TR vAlign=top>
    <TD width=41><SPAN class=style3>18:45</SPAN></TD>
    <TD><A href="http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=1722"><B><FONT 
      color=#b6250>2. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO! - Krok po 
      kroku</FONT></B></A>; Reż. Maziar Miri; Indie; 2005, 77'</TD></TR>
  <TR vAlign=top>
    <TD width=41><SPAN class=style3>21:00</SPAN></TD>
    <TD><A href="http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=1723"><B><FONT 
      color=#b6250>2. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO! - Abeni</FONT></B></A>; 
      Reż. Tunde Kelani; Nigeria; 2006, 105'</TD></TR>
  <TR>
    <TD colSpan=2>&nbsp;</TD></TR>
  <TR>
    <TD colSpan=2><SPAN class=style2><B>Poniedziałek, 
  20.11.2006</B></SPAN></TD></TR>
  <TR vAlign=top>
    <TD width=41><SPAN class=style3>18:45</SPAN></TD>
    <TD><A href="http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=1724"><B><FONT 
      color=#b6250>2. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO! - Trzecia 
      płeć</FONT></B></A>; Reż. Santosh Sivan; Indie; 2005, 97'</TD></TR>
  <TR vAlign=top>
    <TD width=41><SPAN class=style3>21:00</SPAN></TD>
    <TD><A href="http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=1725"><B><FONT 
      color=#b6250>2. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO! - 
      Kieszonkowiec</FONT></B></A>; Reż. Jia Zhang-Ke; Chiny; 1998, 107'</TD></TR>
  <TR>
    <TD colSpan=2>&nbsp;</TD></TR>
  <TR>
    <TD colSpan=2><SPAN class=style2><B>Wtorek, 21.11.2006</B></SPAN></TD></TR>
  <TR vAlign=top>
    <TD width=41><SPAN class=style3>18:45</SPAN></TD>
    <TD><A href="http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=1726"><B><FONT 
      color=#b6250>2. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO! - Zmiana 
      par</FONT></B></A>; Reż. Rajat Kapoor; Indie; 2006, 99'</TD></TR>
  <TR vAlign=top>
    <TD width=41><SPAN class=style3>21:00</SPAN></TD>
    <TD><A href="http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=1727"><B><FONT 
      color=#b6250>2. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO! - 
      Platforma</FONT></B></A>; Reż. Jia Zhang-Ke; Chiny; 2005, 154'</TD></TR>
  <TR>
    <TD colSpan=2>&nbsp;</TD></TR>
  <TR>
    <TD colSpan=2><SPAN class=style2><B>Środa, 22.11.2006</B></SPAN></TD></TR>
  <TR vAlign=top>
    <TD width=41><SPAN class=style3>18:45</SPAN></TD>
    <TD><A href="http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=1728"><B><FONT 
      color=#b6250>2. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO! - Abeni</FONT></B></A>; 
      Reż. Tunde Kelani; Nigeria; 2006, 105'</TD></TR>
  <TR vAlign=top>
    <TD width=41><SPAN class=style3>21:00</SPAN></TD>
    <TD><A href="http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=1729"><B><FONT 
      color=#b6250>2. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO! - Nieznane 
      rozkosze</FONT></B></A>; Reż. Jia Zhang-Ke; Chiny; 2002, 113'</TD></TR>
  <TR>
    <TD colSpan=2>&nbsp;</TD></TR>
  <TR>
    <TD colSpan=2><SPAN class=style2><B>Czwartek, 23.11.2006</B></SPAN></TD></TR>
  <TR vAlign=top>
    <TD width=41><SPAN class=style3>18:45</SPAN></TD>
    <TD><A href="http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=1730"><B><FONT 
      color=#b6250>2. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO! - Skrzypce</FONT></B></A>; 
      Reż. Francisco Vargas; Meksyk; 2006, 99'</TD></TR>
  <TR vAlign=top>
    <TD width=41><SPAN class=style3>21:00</SPAN></TD>
    <TD><A href="http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=1731"><B><FONT 
      color=#b6250>2. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO! - Świat</FONT></B></A>; 
      Reż. Jia Zhang-Ke; Chiny; 2004, 134'</TD></TR></TBODY></TABLE></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT><FONT face=Arial 
size=2></FONT><BR>&nbsp;</DIV>
<DIV>
<DIV><STRONG><FONT size=6>NOLLYWOOD po raz pierwszy w Polsce na 2. Festiwalu 
FILMY ŚWIATA ALE KINO!</FONT> - <A href="http://www.filmyswiata.pl"><FONT 
color=#0000ff>www.filmyswiata.pl</FONT></A> </STRONG></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Ani Hollywood ani Bollywood nie znaczą wiele na rynku filmowym 
w&nbsp;Afryce Zachodniej.&nbsp;Króluje tam&nbsp;<B 
style="mso-bidi-font-weight: normal">Nollywood</B> -produkujący pięćdziesiąt 
filmów tygodniowo przemysł filmowy&nbsp;z Nigerii! Wszystkie filmy trafiają 
prosto na kasety wideo i są oglądane przez miliony ludzi w Afryce. Budżety 
produkcji i czas zdjęciowy z perspektywy Europy wydają się śmieszne, ale na 
przestrzeni ostatnich dziesięciu lat Nollywood wyprodukowało wiele świetnych 
filmów. Ich twórcy zyskali uznanie na największych festiwalach filmowych. <FONT 
face="Times New Roman"><B><I><SPAN 
style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt"></SPAN></I></B></FONT></DIV>
<DIV>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN 
style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt"></SPAN></I></B>&nbsp;</P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><FONT 
color=#000080><B><I><SPAN 
style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Abeni</SPAN></I></B><?xml:namespace 
prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" 
/><o:p></o:p></FONT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><o:p><FONT 
color=#000080>&nbsp;</FONT></o:p></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><FONT 
color=#000080>Nigeria, 2006,105 minut<o:p></o:p></FONT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="mso-no-proof: yes"><FONT color=#000080>Reżyseria:<SPAN 
style="mso-tab-count: 3">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</SPAN>Tunde 
Kelani<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><o:p><FONT 
color=#000080>&nbsp;</FONT></o:p></P>
<P class=MsoBodyTextIndent2 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 106.2pt; TEXT-INDENT: 35.4pt; TEXT-ALIGN: justify"><STRONG><FONT 
color=#000080>&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp; MFF 
Toronto 2006<o:p></o:p></FONT></STRONG></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><FONT 
color=#000080>&nbsp;</FONT></o:p></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT color=#000080>Jednym z 
najpopularniejszych reżyserów Nollywood jest Tunde Kelani. Jego ostatni film 
opowiada o miłości pięknej i dobrze urodzonej Abeni do jej przyjaciela z lat 
dzieciństwa Akanni. Bohaterowie zmagają się z problemami wynikającymi ze 
zderzenia tradycyjnego świata Jorubów z nowoczesnością.</FONT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p></o:p>&nbsp;</P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p></o:p>&nbsp;</P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><FONT color=#ff0000>Pokażemy 
także dwa inne głośne filmy z Afryki:</FONT></o:p></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p></o:p>&nbsp;</P></DIV>
<DIV>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN 
style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Zapaśnicy</SPAN></I></B><o:p></o:p></P>
<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN lang=EN-US 
style="mso-no-proof: no; mso-ansi-language: EN-US"><EM><FONT size=3>Wrestling 
Grounds<o:p></o:p></FONT></EM></SPAN></H2>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=EN-US style="mso-ansi-language: EN-US"><o:p>&nbsp;</o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><?xml:namespace prefix = st1 ns 
= "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" 
/><st1:country-region><st1:place><SPAN lang=EN-US 
style="mso-ansi-language: EN-US">Senegal</SPAN></st1:place></st1:country-region><SPAN 
lang=EN-US style="mso-ansi-language: EN-US">, 2005, 105 
minut<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=EN-US 
style="mso-no-proof: yes; mso-ansi-language: EN-US">Reżyseria:<SPAN 
style="mso-tab-count: 3">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>Cheikh Ndiaye<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=EN-US style="mso-ansi-language: EN-US"><o:p>&nbsp;</o:p></SPAN></P>
<P class=MsoBodyTextIndent2 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 106.2pt; TEXT-INDENT: 35.4pt; TEXT-ALIGN: justify"><STRONG>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;MFF 
Berlin 2006<o:p></o:p></STRONG></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><o:p>&nbsp;</o:p></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Pewnego wieczoru banda chuliganów 
napada na ulicy w Dakarze siedemnastoletniego Nallę. Z opresji wybawia go 
przechodzący obok Andre, który okazuje się zapaśnikiem. Wprowadza chłopaka w 
mistyczny świat sportu, który jest zarazem sztuką. Tradycyjne zapasy w Afryce to 
spektakl, w którym zawodnicy tańczą i śpiewają. Poprzez walkę rozstrzygają 
symbolicznie konflikty zaistniałe w ich społeczności. Zawody to także nielegalne 
zakłady i pokątny handel biletami. Chory na epilepsję Sory pracuje dla mafii 
kontrolującej te interesy. Poprzez przygody bohaterów widz poznaje skomplikowany 
i fascynujący świat afrykańskich zapasów. Główne role przypadły w udziale 
najpopularniejszym obecnie zapaśnikom z Senegalu, dzięki czemu film jest bardzo 
autentyczny i emocjonujący.<o:p></o:p></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p>&nbsp;</o:p></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN 
style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Drewniana 
kamera</SPAN></I></B><o:p></o:p></P>
<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="mso-no-proof: no"><EM><FONT size=3>The Wooden 
Camera<o:p></o:p></FONT></EM></SPAN></H2>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><o:p>&nbsp;</o:p></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify">RPA, 2004, 
90 minut<o:p></o:p></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="mso-no-proof: yes">Reżyseria:<SPAN 
style="mso-tab-count: 3">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>Ntshaveni WaLuruli<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><o:p>&nbsp;</o:p></P>
<P class=MsoBodyTextIndent2 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 106.2pt; TEXT-INDENT: 35.4pt; TEXT-ALIGN: justify"><STRONG>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;MFF 
Berlin 2004<o:p></o:p></STRONG></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><o:p>&nbsp;</o:p></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Madiba i Sipho to para 
nastoletnich przyjaciół mieszkających w slumsach Cape Town, wzdłuż których 
biegnie linia kolejowa. Pewnego dnia bawiąc się przy torach znajdują martwego 
człowieka, z którego torby kradną kamerę wideo i pistolet. Madiba obudowuje 
kamerę drewnianym pudełkiem, by nie ukradł jej któryś z silniejszych chłopaków, 
i zaczyna filmować otaczający go świat. W tym czasie Sipho z pomocą ukradzionego 
pistoletu zaczyna rabować ludzi. Chłopcy pozostają przyjaciółmi, chociaż ich 
drogi rozchodzą się na zawsze. <I style="mso-bidi-font-style: normal">Drewniana 
kamera</I> realistycznie pokazuje świat południowoafrykańskich slumsów, lecz nie 
popada w zbytni sentymentalizm. Film nie pozostawia także wątpliwości co do 
faktu, że pomimo upadku apartheidu światy białych i czarnych nadal pozostają 
odrębne.<o:p></o:p></P></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV>
<DIV><FONT face=Arial 
size=2>------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV>
<DIV><FONT face="Times New Roman"><SPAN lang=ES-MX 
style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: ES-MX"><FONT 
face="Bookman Old Style" color=#0000ff size=3>Wspaniałe filmy z&nbsp;AZJI, 
BLISKIEGO WSCHODU, AFRYKI I AMERYKI ŁACIŃSKIEJ&nbsp;na 2. festiwalu FILMY ŚWIATA 
ALE KINO! od 15 listopada w kinach w Warszawie, Krakowie,&nbsp;Gdańsku i 
Poznaniu. Więcej informacji na </FONT><A href="http://www.filmyswiata.pl"><FONT 
face="Bookman Old Style" color=#0000ff 
size=3><STRONG>www.filmyswiata.pl</STRONG></FONT></A></DIV>
<DIV></SPAN></FONT>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><FONT 
face="Times New Roman"><B><I><SPAN lang=ES-MX 
style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: ES-MX"></SPAN></I></B></FONT>&nbsp;</P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><FONT 
face="Book Antiqua" color=#ff0000><B><I><SPAN lang=ES-MX 
style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: ES-MX">INDIE</SPAN></I></B></FONT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN 
lang=ES-MX 
style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: ES-MX"></SPAN></I></B>&nbsp;</P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN 
lang=ES-MX 
style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: ES-MX">Trzecia 
płeć</SPAN></I></B><SPAN lang=ES-MX 
style="mso-ansi-language: ES-MX"><o:p></o:p></SPAN></P>
<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN lang=ES-MX 
style="mso-no-proof: no; mso-ansi-language: ES-MX"><EM><FONT 
size=3>Navarasa/Nine Emotions<o:p></o:p></FONT></EM></SPAN></H2>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=ES-MX style="mso-ansi-language: ES-MX"><o:p>&nbsp;</o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=ES-MX style="mso-ansi-language: ES-MX">Indie, 2005, 97 
minut<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="mso-no-proof: yes">Reżyseria:<SPAN 
style="mso-tab-count: 3">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>Santosh Sivan<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><o:p>&nbsp;</o:p></P>
<P class=MsoBodyTextIndent2 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 106.2pt; TEXT-INDENT: 35.4pt; TEXT-ALIGN: justify"><STRONG>MFF 
Rotterdam 2006<o:p></o:p></STRONG></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><o:p>&nbsp;</o:p></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><I 
style="mso-bidi-font-style: normal">Trzecia płeć</I> pozwala docenić jak 
nierozłączny jest w Indiach mityczny świat Mahabharaty z codzienną 
rzeczywistością. Tajemnica "trzeciej płci" zawarta została w opowieści o 
Aravanie, który spędził noc z piękną Mohini. Ona nie była jednak kobietą, lecz 
jednym z wcieleń Krishny. Od pradawnych czasów geje, eunuchowie i transwestyci w 
Indiach uważają się za "wdowy" pięknego Aravana i co roku odnawiają śluby 
podczas wielkiego festiwalu w Tamil Nadu. Poetyckie sekwencje Mahabharaty są 
przeplatane w filmie z dokumentalnymi zdjęciami z festiwalu, podczas którego 
tysiące mężczyzn ubranych w sari poślubia kukłę Aravana by zaraz po symbolicznym 
odcięciu głowy, opłakiwać jego śmierć. Nastoletnia Swetha odkrywa przez 
przypadek sekret wujka, który ukrywa przed rodziną fakt, że jest transwestytą i 
podąża za nim na festiwal.<o:p></o:p></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><o:p>&nbsp;</o:p></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN 
style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Zmiana 
par<o:p></o:p></SPAN></I></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><I><SPAN 
lang=EN-US 
style="mso-bidi-font-weight: bold; mso-ansi-language: EN-US"><STRONG>Mixed 
Doubles</STRONG></SPAN></I><SPAN lang=EN-US 
style="mso-ansi-language: EN-US"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=EN-US style="mso-ansi-language: EN-US"><o:p>&nbsp;</o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=EN-US style="mso-ansi-language: EN-US">Indie, 2006, 99 
minut<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=EN-US 
style="mso-no-proof: yes; mso-ansi-language: EN-US">Reżyseria:<SPAN 
style="mso-tab-count: 3">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>Rajat Kapoor<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=EN-US 
style="mso-no-proof: yes; mso-ansi-language: EN-US"><o:p>&nbsp;</o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 106.2pt; TEXT-INDENT: 35.4pt; TEXT-ALIGN: justify"><B 
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN lang=EN-US 
style="mso-ansi-language: EN-US">MFF Rotterdam 2006<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 106.2pt; TEXT-INDENT: 35.4pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=EN-US style="mso-ansi-language: EN-US"><o:p>&nbsp;</o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><FONT 
face="Times New Roman"><FONT face="Bookman Old Style"><I 
style="mso-bidi-font-style: normal">Zmiana par</I> w zabawny sposób mówi o 
sprawach istotnych dla wszystkich ludzi, niezależnie od miejsca zamieszkania. 
Sunil i Malti są małżeństwem w średnim wieku. Mieszkają w Bombaju, mają syna, 
niezłe prace, są ze sobą z wyboru, nie na skutek zaaranżowanego małżeństwa jak 
większość ich rodaków. Prowadzą życie podobne do innych przedstawicieli klasy 
średniej na całym świecie. Są szczęśliwi, ale... Sunil ma obsesję na punkcie 
nowej mody rodem z Ameryki &#8211; swingowania - niezobowiązującej wymiany partnerów 
pomiędzy przyjaciółmi. Malti nie podziela jego entuzjazmu, do czasu... Film 
Rajat Kapoora można by nazwać nietypowym dla kina induskiego, gdyby nie fakt, że 
przy bliższym poznaniu tej ogromnej kinematografii, okazuje się, że powstają tam 
filmy każdego gatunku. <I style="mso-bidi-font-style: normal">Zmiana par</I> to 
z pewnością nie roztańczony i plastikowy Bollywood.</FONT> </FONT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><FONT 
face="Times New Roman"><FONT face="Bookman Old Style"></FONT></FONT>&nbsp;</P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><FONT 
face="Times New Roman"><FONT face=Arial size=2></FONT></FONT>&nbsp;</P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><FONT 
face=Arial><FONT 
size=2>_______________________<o:p></o:p></FONT></FONT></P></DIV></DIV><FONT 
face=Arial size=2>
<DIV><BR>&nbsp;</DIV></FONT></DIV></DIV></BODY></HTML>