<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><B style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 24pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 18.0pt"><FONT 
color=#ff0000>Austria! Awangarda!<?xml:namespace prefix = o ns = 
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></FONT></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<H1 style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Przegląd 
austriackich filmów eksperymentalnych<o:p></o:p></SPAN></H1>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 18pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">1 
kwietnia, godz. 19.00<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 18pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">2 
kwietnia, godz. 20.00<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoBlockText style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><FONT face=Tahoma>Austria to 
jedno z najważniejszych miejsc dla powojennego kina eksperymentalnego. To tutaj 
w latach 60. rodził się filmowy strukturalizm, który zdominował kino awangardowe 
kolejnej dekady. Czołowi przedstawiciele strukturalizmu &#8211; Kurt Kren i Peter 
Kubelka zwrócili uwagę na fizyczny aspekt filmowego medium, charakter 
celuloidowej taśmy, sam proces projekcji. Demistyfikując filmową iluzję - 
sztandarową cechę klasycznego kina &#8211; wprowadzili w świat filmu charakterystyczne 
dla sztuki lat 60. i 70. rozwiązania konceptualne. Burząc nasze przyzwyczajenia 
co do odbioru filmowej formy rozłożyli proces filmowy na części pierwsze, 
manipulując pojedynczymi klatkami filmowymi, za pomocą montażu ekstremalnie 
przyspieszając filmowy czas czy eksponując fizyczne ograniczenia medium, takie 
jak ziarno celuloidowej taśmy. Obok tych formalnych założeń istotna była także 
tematyka filmów austriackiej awangardy tych lat. Dokumentowane przez Kurta Krena 
prace Akcjonistów Wiedeńskich prezentują ciała w sytuacjach ekstremalnych aktów 
seksualnych, przełamują wszelki tabu zachodniej kultury eksponując ludzką 
fizjologię. Także od performance zaczynała Valie Export, której feministyczne 
prace czerpiące z konceptualizmu i dorobku akcjonistów przedstawiają często 
obnażone, kobiece ciało w niezwykle agresywnej formie, polemizując z dominującym 
obrazem kobiecej seksualności, który wytwarzają sterowane głównie przez mężczyzn 
media.<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">W 
drugim programie zaprezentowane zostaną filmy późniejsze, za pomocą których 
objawili się Martin Arnold, Gustav Deutsch i Peter Tscherkassky. Prace Martina 
Arnolda to arcydzieła utkanie z celuloidowej taśmy. Za pomocą benedyktyńskiej 
pracy artysta wielokrotnie przekopiowuje, zwalnia i odwraca fragmenty 
zapomnianych filmów sprzed pół wieku, tworząc z pozornie błahych fragmentów 
zapętlone, niezwykle energetyczne sekwencje tworzące zupełnie nowe sensy, czasem 
zabawne, innym razem bardzo nostalgiczne i sentymentalne. Prace Gustava Deutscha 
koncentrują się także na fascynacji dokumentacyjną, archiwizacyjną stroną kina i 
jego fizycznymi właściwościami. W pracy <I 
style="mso-bidi-font-style: normal">Taschenkino</I> zapętla fragmenty 
found-footage definiując motyw rytmu, repetycji jako podstawowy dla życia 
człowieka, któremu codziennie towarzyszą powtarzalne czynności - bicie serca, 
oddech, obieg krwi czy wreszcie określając samo istnienie jako rodzaj cyklu 
życia. Pokaz zakończą prace Petera Tscherkassky&#8217;ego, jednego z najważniejszych 
twórców dzisiejszego kina eksperymentalnego. W swojej twórczości Tscherkassky 
łączy wiele najważniejszych dla austriackiej awangardy wątków &#8211; zainteresowanie 
materią celuloidowej taśmy, wykorzystanie materiałów archiwalnych 
(found-footage), repetytywność. W jego efektownych, nakręconych w rzadkiej dla 
kina eksperymentalnego drogiej, technice szerokoekranowej, świat przedstawiony w 
filmie związany jest nierozerwalnie z samym nośnikiem, na którym istnieje. 
<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Kurator: 
Łukasz Knasiecki<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: justify"><B 
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT 
size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: justify"><B 
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><FONT 
size=2>Program 1, 80&#8217;, 16mm<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>Program 2, 90&#8217; 16mm/35mm<o:p></o:p></FONT></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE"><FONT 
size=2>Kurt Kren &shy; <I>6/64 Mamma und Papa</I>, 1964, 3&#8217;<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>Martin Arnold &shy; <I>Piece Touchee</I>, 1989, 
16&#8217;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE"><FONT 
size=2>Valie Export - <I>Mann Frau &amp; Animal</I>,<SPAN 
style="mso-spacerun: yes">&nbsp; </SPAN>1970-73, 
10&#8217;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Gustav Deutsch - <I>Taschenkino</I>, 
1996, 30´<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE"><FONT 
size=2>Peter Kubelka &shy; <I>Unsere Africanese</I>, 1966, 13&#8217;<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp; </SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>Peter Tscherkassky &shy; <I>L&#8217;Arrivee</I>, 1998, 
3&#8217;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE"><FONT 
size=2>Peter Kubelka &shy; <I>Pause</I>, 1977, 12&#8217;<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>Peter Tscherkassky &shy; <I>Dreamwork</I>, 2001, 
11&#8217;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US"><FONT 
size=2>Valie Export - <I>Syntagma</I>, 1984, 20&#8217;<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp; </SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>Peter Tscherkassky - <I>Outer Space</I>, 1999, 
10´<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-INDENT: -274.5pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Hans 
Scheugl - <I>Hernals</I>, 1967, 11´<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><SPAN style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN></SPAN><FONT size=3><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-language: EN-US">Peter Tscherkassky &shy; 
<I>Instructions for a Light and Sound Machine</I>, 2005, 17&#8217;</SPAN><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US"><o:p></o:p></SPAN></FONT></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-INDENT: -274.5pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE">Ernst 
Schmidt jr. - <I>Filmreste</I>, 1966, 10´<SPAN 
style="mso-tab-count: 2">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN></SPAN><SPAN lang=DE 
style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-language: DE"></SPAN><SPAN lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE"><o:p></o:p></SPAN></P>
<DIV 
style="BORDER-RIGHT: medium none; PADDING-RIGHT: 0cm; BORDER-TOP: medium none; PADDING-LEFT: 0cm; PADDING-BOTTOM: 1pt; BORDER-LEFT: medium none; PADDING-TOP: 0cm; BORDER-BOTTOM: windowtext 1.5pt solid">
<P class=MsoNormal 
style="BORDER-RIGHT: medium none; PADDING-RIGHT: 0cm; BORDER-TOP: medium none; PADDING-LEFT: 0cm; PADDING-BOTTOM: 0cm; MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; BORDER-LEFT: medium none; PADDING-TOP: 0cm; BORDER-BOTTOM: medium none; TEXT-ALIGN: justify; mso-border-bottom-alt: solid windowtext 1.5pt; mso-padding-alt: 0cm 0cm 1.0pt 0cm"><SPAN 
lang=EN-US style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-language: EN-US"><FONT 
size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P></DIV>
<H1 style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Bilety w 
cenie 10-12 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem. Ilość miejsc 
ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem 628 12 71-3 wew. 135. 
Informacje wew. 135 lub 160. Stałe informacje o programie 
http://<U>csw.art.pl/kino_lab</U> lub NOWY ADRES: </SPAN><SPAN 
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-weight: bold; mso-bidi-font-size: 12.0pt">http://www.kinolab.art.pl/</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><o:p></o:p></SPAN></H1>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 12.6pt 0pt 9pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT 
size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P></FONT></DIV></BODY></HTML>