<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Tahoma size=3>Transmediale05 / WRO05
</FONT></H1>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Multimedialne
spotkanie polsko-niemieckie<?xml:namespace prefix = o ns =
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><U><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">10
– 12. czerwca <o:p></o:p></SPAN></U></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">przygotowane
we współpracy z Goethe Institut w Warszawie.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Program:<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 144pt; TEXT-INDENT: -144pt; tab-stops: 36.0pt 72.0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">10.
06<SPAN style="mso-tab-count: 1"> </SPAN>pt.<SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN>godz. 18.00 <SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN>transmediale05/ WRO05: debata pomiędzy Stefanem Riekelesem (tm05) a
Piotrem Krajewskim (WRO)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 144pt; TEXT-INDENT: -144pt; tab-stops: 36.0pt 72.0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"><SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN><SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN>godz. 19.30 <SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN>transmediale05: pokaz wideo z tm05 (wstęp wolny)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 144pt; TEXT-INDENT: -144pt; tab-stops: 36.0pt 72.0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">11.
06<SPAN style="mso-tab-count: 1"> </SPAN>sob.<SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN>godz. 18.00<SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN>WRO05: pokaz wideo z WRO05, Program I (ww)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 144pt; TEXT-INDENT: -144pt; tab-stops: 36.0pt 72.0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"><SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN><SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN>godz. 19.30 <SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN>WRO05: pokaz wideo z WRO05, Program II (ww)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 144pt; TEXT-INDENT: -144pt; tab-stops: 36.0pt 72.0pt"><SPAN
lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: DE">12.
06<SPAN style="mso-tab-count: 1"> </SPAN>niedz.<SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN>godz. 19.00<SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN>WRO05 / tm05: <B style="mso-bidi-font-weight: normal"><I
style="mso-bidi-font-style: normal">Das Netz/ Sieć</I></B>, reż. </SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Lutz
Dammbeck, Niemcy 2004, 120’ <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Tahoma>Ze względu na
różnorodne powiązania pomiędzy dwiema ważnymi imprezami promującymi i
prezentującymi sztukę multimedialną i wideo tradycyjna prezentacja<SPAN
style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>obu wydarzeń w KINO.LABie przyjmie
postać spotkania: weekend 10 –12. czerwca będzie składał się z dyskusji gości z
Wrocławia i Berlina (Piotra Krajewskiego, dyrektora WRO i Stefana Riekelesa,
współkuratora transmediale) na temat specyfiki tegorocznych festiwali oraz
prezentacji wybranych przez nich prac wideo a ponadto pokazu filmu <I
style="mso-bidi-font-style: normal">Das Netz – Sieć </I>Lutza Dammbecka, który
był istotną częścią obu wydarzeń, stanowi więc „ogniwo łączące” WRO i
transmediale w 2005 roku a także porusza kwestie dla obu tych imprez kluczowe –
powiązania pomiędzy sztuką, nauką i społeczeństwem, w którym
powstaje.</FONT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><U><FONT size=3><FONT face=Tahoma>TRANSMEDIALE
05<o:p></o:p></FONT></FONT></U></H1>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT size=3><FONT
face=Tahoma> <o:p></o:p></FONT></FONT></H1>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-WEIGHT: normal"><FONT
size=3><FONT face=Tahoma>Obejrzymy osiem filmów, które wzięły udział w
tegorocznym konkursie berlińskiego<o:p></o:p></FONT></FONT></SPAN></H1>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Tahoma>festiwalu
sztuki mediów i stanowią reprezentatywny wybór współczesnej sztuki wideo. W
zestawie znalazły się bardzo różne prace – od „zwykłych” filmów wykorzystujących
linearną narrację po niemal abstrakcyjne obrazowe kolaże audiowizualne.
</FONT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: DE"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US">wideo
tm05<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US">The
Catalogue / Katalog </SPAN></B><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US">Chris
Oakley, Wlk. </SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Bryt.
2004, 5’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Praca
Oakleya najogólniej rzecz biorąc dotyczy handlu. Widz zostaje postawiony w
sytuacji biernego, beznamiętnego świadka obserwującego ludzkość przedstawioną w
formie jednostek, których wartość jest definiowana poprzez ich siłę nabywczą
oraz potrzeby.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Chrom</SPAN></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">
MYLICON/EN, Włochy, 2004, 4’23’’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Wyobrażeniowy
rajd na teatr działań operacyjnych: znieczulone wideo/ ciało, tymczasowa utrata
świadomości, stan w którym wszystko zdaje się być płynne i zacierają się granice
między ciałem i przestrzenią.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Living
a Beautiful Life / Żyć pięknym życiem</SPAN></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">
Corinna Schnitt, Niemcy 2003, 13’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Pewna
atrakcyjna para zamieszkująca wspaniałą willę w Los Angeles wychwala przed nami
uroki swego cudownego, spełnionego życia. Z początku wydaje się, że to prawdziwy
reporterski<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>wywiad, ale w miarę
upływu czasu bohaterowie zaczynają przypominać aktorów wygłaszających wyuczone
kwestie.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">pdx_01</SPAN></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">,
Nomig, Kanada, 2004, 7’32’’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Kompozycja
audiowizualna dotycząca nieustannego przyciągania i odpychania dźwięku i obrazu,
relacji między „obrazem” a przestrzenią w której jest prezentowany i
zestawieniem abstrakcyjne – konkretne jako teoretycznym
narzędziem.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US">Reconstruction</SPAN></B><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US">,
Lina Selander, Szwecja, 2004, 6’30’’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Obrazowo
– dźwiękowa kompozycja stworzona przy wykorzystaniu starych fotografii
pochodzących z typowego albumu rodzinnego. Motywy pojawiające się na
fotografiach pozostają ukryte, widzimy jedynie rewersy zdjęć. Widać na nich
jedynie dziurki, linie i notatki, łączące postaci ludzkie i pozostałe elementy
wizualne na planie abstrakcyjnym.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US">A
Pragmatic of Links</SPAN></B><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US">,
Juan Romero, Hiszpania, 2004, 10’30’’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Praca
ta jest próbą stworzenia „pasożytniczej” wizji opartej na rozmaitych
przetworzeniach obrazu i jednocześnie skupiającej się na „zepsutym” obrazie,
który staje się centralnym elementem dramaturgicznym.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US">Bic
Bac Job</SPAN></B><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US">,
Le Collectif Magique, Francja, 2004, 13’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">„Duch
ducha mojej młodości” to alternatywny tytuł pracy zrealizowanej przez czwórkę
francuskich artystów, której akcja rozgrywa się gdzieś między liceum im.
Raymonda Navesa a opuszczoną fabryką. Bohaterem nielinearnej i całkowicie
subiektywnej fabuły jest Nicolas Santenas Santos, gitarzysta grupy
„Hypnolove”.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: DE">(ohne
titel)</SPAN></B><SPAN lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: DE">,
Johann Lurf, Austria, 2003, 3’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Powierzchnia
ekranu wypełnia się kawałek po kawałku: dwanaście różnych fragmentów, które w
jakiś sposób łączą się ze sobą. Głosy, języki i dźwięki zaczynają się na siebie
nakładać, a o uwagę widza rywalizują różne style i gatunki
filmowe.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT
face=Tahoma> <o:p></o:p></FONT></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><U><FONT face=Tahoma>WRO
05<o:p></o:p></FONT></U></B></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Tahoma>Celem
konkursu Biennale WRO jest uchwycenie tych dokonań, które obecnie współtworzą
pole współczesnej kultury i komunikacji. Konkurs, zwłaszcza tak licznie
obsadzony, obejmujący 1174 prace, stanowi rodzaj resume aktualnej działalności
artystycznej w dziedzinie nowych mediów, z której najbardziej interesujące
rozwiązania organizatorzy wyodrębnili do prezentacji na Biennale. </FONT></P>
<P class=MsoBodyText2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 6.5pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Wśród
imponującej kolekcji 74 prac zakwalifikowanych do konkursu, Jury szukało
pojedynczych prezentacji artystycznych, które łączyłyby autorefleksyjność medium
z krytycznym zaangażowaniem. Prace wideo zobaczymy w dwu zestawach –
nagrodzonych i specjalnej selekcji Dyrektora WRO05.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=margin style="MARGIN: 3.75pt 3.75pt 3.75pt 0cm"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Arial Unicode MS'">Bitcrusher
Haralda Holby</SPAN></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Arial Unicode MS'">
z Austrii Wyróżnienie honorowe dla pracy. Jury doceniło tę istotną próbę
znalezienia artystycznych i namacalnych obrazów w przestrzenii animacji
komputerowej i przemysłu gier wideo. <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=margin style="MARGIN: 3.75pt 3.75pt 3.75pt 0cm"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Arial Unicode MS'">Wyróżnienie
honorowe dla japońskiej pracy <B style="mso-bidi-font-weight: normal">Flow z
cyklu The Light & the Darkness</B>. Jury postanowiło wyróżnić <B
style="mso-bidi-font-weight: normal">Takeshi Kushidę</B> za interesujące
wykorzystanie nowych mediów do oddania i przetworzenia ruchu tancerza butoh.
<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=margin style="MARGIN: 3.75pt 3.75pt 3.75pt 0cm"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Arial Unicode MS'">Wyróżnienie
honorowe dla pracy <B style="mso-bidi-font-weight: normal">Sliding Whites Erica
Siu Chi-Mana</B> z Chin, za zaproszenie do udziału w feerii wirujących obrazów
powstających na styku analogowej i cyfrowej poetyki. <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=margin style="MARGIN: 3.75pt 3.75pt 3.75pt 0cm"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Arial Unicode MS'">Wyróżnienie
honorowe dla pracy <B style="mso-bidi-font-weight: normal">Kontestator Jacka
Niegody</B> za interesujący eksperyment z ruchem w przestrzeni publicznej i
uchwycenie rytmu radykalnych przemian w Polsce i na świecie.
<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=margin style="MARGIN: 3.75pt 3.75pt 3.75pt 0cm"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Arial Unicode MS'">Wyróżnienie
honorowe dla pracy <B style="mso-bidi-font-weight: normal">A Fleur de Peau Lynn
Pook</B> za ciekawe poszukiwania artystyczne i przekazanie w pełen wrażliwości
sposób - doświadczania dźwięku poprzez eksperymentalne terytoria ludzkiej skóry.
<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=margin style="MARGIN: 3.75pt 3.75pt 3.75pt 0cm"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Arial Unicode MS'">Pierwsza
z dwóch trzecich nagród została przyznana pracy <B
style="mso-bidi-font-weight: normal">Chamanic Interferences Briana Mackerna</B>
z Urugwaju. Jury chce nagrodzić ten net-artowy projekt, w który zaangażowanych
było wielu twórców działających ponad granicami kultur, net artu i eksperymentów
dźwiękowo-wizualnych. <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=margin style="MARGIN: 3.75pt 3.75pt 3.75pt 0cm"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Arial Unicode MS'">Druga
trzecia nagroda dla pracy <B style="mso-bidi-font-weight: normal">Counter
Volkera Schreinera</B> z Niemiec. Poprzez prosty pomysł odliczania artysta
ukazuje skuteczność montażu, podczas gdy uporczywy rytm tworzy prawdziwe
napięcie i wciąga nas w proces czytania obrazów. <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=margin style="MARGIN: 3.75pt 3.75pt 3.75pt 0cm"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Arial Unicode MS'">Druga
nagroda dla performance u <B style="mso-bidi-font-weight: normal">Sary Kolster i
Dereka Holzera</B> pt. ResonanCity za wyjątkową jakość perfomance u łączącego
muzykę konkretną i elektroakustyczną, oraz eksperymentalne obrazowanie.
<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=margin style="MARGIN: 3.75pt 3.75pt 3.75pt 0cm"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Arial Unicode MS'">Pierwsza
nagroda dla pracy <B style="mso-bidi-font-weight: normal">Cultural Quarter
Mike'a Stubbsa</B> z Wielkiej Brytanii za doskonałe zrównoważenie
rzeczywistości i mediów, istnienia i jego przedstawiania, społecznego
voyeuryzmu i kontrolowania w przestrzeni życia miejskiego jednego z miast
brytyjskich. Ten mocny obraz obnaża relacje władzy tworzone przez
spojrzenie.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><U><SPAN lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: DE">SIEĆ.
Unabomber, LSD & internet</SPAN></U></B><U><SPAN lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: DE">,
reż. </SPAN></U><U><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Lutz
Dammbeck<BR style="mso-special-character: line-break"><BR
style="mso-special-character: line-break"></SPAN></U><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">W
1930 roku wiedeński matematyk <B style="mso-bidi-font-weight: normal">Kurt
Gödel</B> wstrząsnął podstawami matematyki, formułując twierdzenie o
niekompletności. Dowodzi ono, że w każdym systemie logiczno-formalnym pojawiają
się twierdzenia, którą są konieczności prawdziwe, nie dają się jednak udowodnić
w oparciu o aksjomaty tego systemu. Prawda okazała się czymś więcej niż dowód.
<BR>Pomiędzy rokiem 1978 a 1995 przez Stany Zjednoczone przetoczyła się fala
zamachów bombowych. Przy pomocy ładunków wybuchowych wysyłanych pocztą lub
montowanych w budynkach zaatakowano intelektualną elitę akademicką oraz zarządy
wielkich linii lotniczych. FBI nazwała zamachowca ukrywającego się za atakami
"Unabomberem". W 1996 roku udało się go aresztować. Był nim Ted Kaczyński, były
profesor matematyki. <BR><SPAN
style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>Dlaczego matematyk
stał się terrorystą? W poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie cofamy się do
okresu między rokiem 1940 a 1960, kiedy nauka, sztuka i technologia nagle
otwarła przed ludzkością nowe horyzonty. Cybernetyka, teoria systemów, sztuka
multimedialna, nowe teorie psychologiczne oraz badania militarne stworzyły
podwaliny pod epokę nowoczesności. Uformowały również globalny system
połączonych w sieć maszyn, których struktura opiera się na matematyce, logice i
kodzie binarnym. <BR><SPAN style="mso-spacerun: yes">
</SPAN>Film pokazuje twórców, inżynierów i agentów tego systemu. Jeden z nich
wyłamał się i próbował zatrzymać maszyny. Matematyka stała się końcu sztuką. Ale
za jaką cenę? <BR><SPAN style="mso-spacerun: yes">
</SPAN><B style="mso-bidi-font-weight: normal">Lutz Dammbeck</B> (ur. 1948) – w
latach 1967-1972 studiował w Szkole Grafiki i Projektowania w Lipsku. Pracował
jako grafik i malarz, a od 1974 roku zaczął robić animacje, dokumenty i filmy
eksperymentalne. Zrealizował między innymi takie filmy jak: <I
style="mso-bidi-font-style: normal">Herakles Hoehle</I> (1990), <I
style="mso-bidi-font-style: normal">Czas bogów</I> (Zeit der Goetter, 1992), <I
style="mso-bidi-font-style: normal">Herzog Ernst</I> (1993), <I
style="mso-bidi-font-style: normal">Spadkobiercy Durera</I> (<I
style="mso-bidi-font-style: normal">Duerers Erben</I>, 1996), <I
style="mso-bidi-font-style: normal">Mistrzowska Gra</I> (<I
style="mso-bidi-font-style: normal">Das Meisterspiel</I>, 1998) oraz <I
style="mso-bidi-font-style: normal">Sieć</I> (<I
style="mso-bidi-font-style: normal">Das Netz</I>, 2004).<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P><BR><FONT
face=Arial size=2>Ula Śniegowska<BR>KINO.LAB<BR>CSW Zamek Ujazdowski<BR>0022 628
12 71-3 wew. 160<BR>0 601 25 14 16<BR></FONT></BODY></HTML>