<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=left><B><U><SPAN
style="FONT-SIZE: 16pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">1 – 3.
kwietnia<?xml:namespace prefix = o ns =
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN></U></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 16pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></B></P>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Tahoma>Niewiarygodnie dziwne
filmy</FONT></H1>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><SPAN style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>przegląd przygotowany
we współpracy z tygodnikiem <I>PRZEKRÓJ</I><o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3> <o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3> <o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3> <o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 70.8pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>Polskie kino to Wajda, Zanussi, Has,
Kawalerowicz, Polański, Holland czy Kieślowski. Polskie kino to <I>Popiół i
diament</I>, <I>Struktura kryształu</I>, <I>Pamiętnik znaleziony w
Saragossie</I>, <I>Faraon</I>, <I>Nóż w wodzie</I>, <I>Kobieta samotna</I> czy
<I>Dekalog</I>. Ale polskie kino to również dziesiątki zapomnianych już nazwisk
i dziesiątki zapomnianych lub pomijanych wstydliwie tytułów. A takich po 1989
roku powstało mnóstwo - polskie kino zaczęło funkcjonować w warunkach
kapitalizmu, rozpaczliwie szukając nowych tematów i nowej tożsamości, i na
próżno próbując dorównać amerykańskim filmom, które potężną falą zalały rynek.
Goniąc za komercyjnym sukcesem polscy filmowcy chętnie sprzedawali się bogatym
stacjom telewizyjnym (jak Jerzy Gruza za <B><I>Yyyrka</I></B>), porywali się z
motykà na słońce (czyli bez pieniędzy na <B><I>Wiedźmina</I></B>), albo
podrabiali amerykańskie kino, udając, że z niego kpią (<B><I>Wirus</I></B>).
<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 70.8pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>Przyjdźcie więc i patrzcie. I kochajcie
polskie filmy!<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>Małgorzata Sadowska,
<I>Przekrój</I><o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 70.8pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3> <o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 70.8pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>W primaaprilisowy weekend zapraszamy na
najdziwniejsze polskie filmy – czyli przegląd filmów niesłusznie zapomnianych. W
zestawie wybranym z pomocą czytelników „Przekroju” znalazło się pięć pozycji.
Przegląd rozpoczynamy filmem <B><I>Yyyrek – kosmiczna nominacja</I></B>, w
którym gwiazdy Big Brothera kontaktują się z pozaziemską cywilizacją. Następnie:
<B><I>Wiedźmin</I></B> – czyli Michał Żebrowski walczący z gumowymi potworami;
<B><I>Wirus </I></B>– pełna widowiskowych fajerwerków, nagich kobiet i
terrorystów historia komputerowego spisku wymierzonego w pewnego młodego
informatyka; <B><I>In flagranti</I></B> – ujawniający kosmiczny wymiar
erotycznych fantazji pewnego polonisty – czyli o czym marzyli mężczyźni na
początku lat 90. Kończymy akcentem współczesnym – filmem zapomnianym niemal od
razu po premierze a więc <B><I>Rh+</I></B> czyli „mazurską inwazją porywaczy
nerek”. <o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; tab-stops: 36.0pt 72.0pt"><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><BR></SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">1.
04<SPAN style="mso-tab-count: 1"> </SPAN>pt.<SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN>godz. 20.00 <B><I>Yyyrek!!! Kosmiczna nominacja</I></B>, reż, J. Gruza,
2002, 80’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 135pt; TEXT-INDENT: -135pt; tab-stops: 36.0pt 45.0pt 72.0pt 81.0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">2.
04<SPAN style="mso-tab-count: 1"> </SPAN>sob.<SPAN
style="mso-tab-count: 1"> </SPAN>godz. 18.00 <B><I>Wiedźmin</I></B>, reż.
M. Brodzki, 2001, 130’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 144pt; TEXT-INDENT: -144pt; tab-stops: 36.0pt 45.0pt 72.0pt 81.0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><SPAN
style="mso-tab-count: 2">
</SPAN><SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN>godz. 20.00 <B><I>Wirus</I></B>, reż. J. Kidawa-Błoński, 1996,
89’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 135pt; TEXT-INDENT: -135pt; tab-stops: 36.0pt 45.0pt 72.0pt 81.0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">3.
04<SPAN style="mso-tab-count: 1"> </SPAN>niedz.<SPAN
style="mso-tab-count: 1"> </SPAN>godz. 18.00<B><I> In flagranti</I></B>,
reż. W. Biedroń, 1991, 67’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 144pt; TEXT-INDENT: -144pt; tab-stops: 36.0pt 45.0pt 72.0pt 81.0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><SPAN
style="mso-tab-count: 2">
</SPAN><SPAN
style="mso-tab-count: 1">
</SPAN>godz. 20.00<B><I> Rh+</I></B>, reż. J. Żamojda, 2004,
90’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 70.8pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3> <o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><FONT
face=Tahoma><SPAN
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 10pt; FONT-STYLE: normal">Bilety w cenie
12 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem. Ilość miejsc
ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem 628 12 71-3 wew. 135
do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem. Informacje wew. 135 lub 160. Stałe
informacje o programie na stronach: </SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-STYLE: normal"><STRONG>http://<U>csw.art.pl/kino_lab</U></STRONG><o:p></o:p></SPAN></FONT></P></FONT></DIV></BODY></HTML>