<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=left><B><U><SPAN 
style="FONT-SIZE: 16pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">1 &#8211; 3. 
kwietnia<?xml:namespace prefix = o ns = 
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN></U></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 16pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Tahoma>Niewiarygodnie dziwne 
filmy</FONT></H1>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><SPAN style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>przegląd przygotowany 
we współpracy z tygodnikiem <I>PRZEKRÓJ</I><o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 70.8pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>Polskie kino to Wajda, Zanussi, Has, 
Kawalerowicz, Polański, Holland czy Kieślowski. Polskie kino to <I>Popiół i 
diament</I>, <I>Struktura kryształu</I>, <I>Pamiętnik znaleziony w 
Saragossie</I>, <I>Faraon</I>, <I>Nóż w wodzie</I>, <I>Kobieta samotna</I> czy 
<I>Dekalog</I>. Ale polskie kino to również dziesiątki zapomnianych już nazwisk 
i dziesiątki zapomnianych lub pomijanych wstydliwie tytułów. A takich po 1989 
roku powstało mnóstwo - polskie kino zaczęło funkcjonować w warunkach 
kapitalizmu, rozpaczliwie szukając nowych tematów i nowej tożsamości, i na 
próżno próbując dorównać amerykańskim filmom, które potężną falą zalały rynek. 
Goniąc za komercyjnym sukcesem polscy filmowcy chętnie sprzedawali się bogatym 
stacjom telewizyjnym (jak Jerzy Gruza za <B><I>Yyyrka</I></B>), porywali się z 
motyk&agrave; na słońce (czyli bez pieniędzy na <B><I>Wiedźmina</I></B>), albo 
podrabiali amerykańskie kino, udając, że z niego kpią (<B><I>Wirus</I></B>). 
<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 70.8pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>Przyjdźcie więc i patrzcie. I kochajcie 
polskie filmy!<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>Małgorzata Sadowska, 
<I>Przekrój</I><o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 70.8pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 70.8pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>W primaaprilisowy weekend zapraszamy na 
najdziwniejsze polskie filmy &#8211; czyli przegląd filmów niesłusznie zapomnianych. W 
zestawie wybranym z pomocą czytelników &#8222;Przekroju&#8221; znalazło się pięć pozycji. 
Przegląd rozpoczynamy filmem <B><I>Yyyrek &#8211; kosmiczna nominacja</I></B>, w 
którym gwiazdy Big Brothera kontaktują się z pozaziemską cywilizacją. Następnie: 
<B><I>Wiedźmin</I></B> &#8211; czyli Michał Żebrowski walczący z gumowymi potworami; 
<B><I>Wirus </I></B>&#8211; pełna widowiskowych fajerwerków, nagich kobiet i 
terrorystów historia komputerowego spisku wymierzonego w pewnego młodego 
informatyka; <B><I>In flagranti</I></B> &#8211; ujawniający kosmiczny wymiar 
erotycznych fantazji pewnego polonisty &#8211; czyli o czym marzyli mężczyźni na 
początku lat 90. Kończymy akcentem współczesnym &#8211; filmem zapomnianym niemal od 
razu po premierze a więc <B><I>Rh+</I></B> czyli &#8222;mazurską inwazją porywaczy 
nerek&#8221;. <o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; tab-stops: 36.0pt 72.0pt"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><BR></SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">1. 
04<SPAN style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp; </SPAN>pt.<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>godz. 20.00 <B><I>Yyyrek!!! Kosmiczna nominacja</I></B>, reż, J. Gruza, 
2002, 80&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 135pt; TEXT-INDENT: -135pt; tab-stops: 36.0pt 45.0pt 72.0pt 81.0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">2. 
04<SPAN style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp; </SPAN>sob.<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp; </SPAN>godz. 18.00 <B><I>Wiedźmin</I></B>, reż. 
M. Brodzki, 2001, 130&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 144pt; TEXT-INDENT: -144pt; tab-stops: 36.0pt 45.0pt 72.0pt 81.0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><SPAN 
style="mso-tab-count: 2">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>godz. 20.00 <B><I>Wirus</I></B>, reż. J. Kidawa-Błoński, 1996, 
89&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 135pt; TEXT-INDENT: -135pt; tab-stops: 36.0pt 45.0pt 72.0pt 81.0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">3. 
04<SPAN style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp; </SPAN>niedz.<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp; </SPAN>godz. 18.00<B><I> In flagranti</I></B>, 
reż. W. Biedroń, 1991, 67&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 144pt; TEXT-INDENT: -144pt; tab-stops: 36.0pt 45.0pt 72.0pt 81.0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><SPAN 
style="mso-tab-count: 2">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>godz. 20.00<B><I> Rh+</I></B>, reż. J. Żamojda, 2004, 
90&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 70.8pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><FONT 
face=Tahoma><SPAN 
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 10pt; FONT-STYLE: normal">Bilety w cenie 
12 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem. Ilość miejsc 
ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem 628 12 71-3 wew. 135 
do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem. Informacje wew. 135 lub 160. Stałe 
informacje o programie na stronach: </SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-STYLE: normal"><STRONG>http://<U>csw.art.pl/kino_lab</U></STRONG><o:p></o:p></SPAN></FONT></P></FONT></DIV></BODY></HTML>