<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>
<P class=MsoTitle style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><SPAN
style="FONT-SIZE: 16pt; mso-bidi-font-size: 14.0pt"><STRONG><FONT
face=Tahoma>Między kinem a sztuką,<?xml:namespace prefix = o ns =
"urn:schemas-microsoft-com:office:office"
/><o:p></o:p></FONT></STRONG></SPAN></P>
<P class=MsoTitle style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><STRONG><FONT face=Tahoma><SPAN
style="FONT-SIZE: 16pt; mso-bidi-font-size: 14.0pt">miedzy rzeczywistością a
fikcją</SPAN><FONT size=6> – </FONT></FONT></STRONG></P>
<P class=MsoTitle style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 24pt; mso-bidi-font-size: 14.0pt; mso-ansi-language: EN-US"><STRONG><FONT
face=Tahoma>ANNA SANDERS FILMS<o:p></o:p></FONT></STRONG></SPAN></P>
<P class=MsoTitle style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><SPAN style="FONT-SIZE: 14pt"><STRONG><FONT face=Tahoma>oraz
spotkanie z Charlesem de Meaux<o:p></o:p></FONT></STRONG></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-language: EN-US"><STRONG>24-28.02.2005<o:p></o:p></STRONG></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><STRONG><SPAN lang=EN-US
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-language: EN-US">25-26.02
(KINO.LAB CSW) </SPAN></STRONG><B><SPAN lang=EN-US
style="FONT-FAMILY: 'Arial Unicode MS'; mso-ansi-language: EN-US"><o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><SPAN
style="FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-weight: bold">26-27.02
w Łodzi (Charlie 2) </SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><SPAN
style="FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-weight: bold">i
24-25.02 w Gdańsku (DKF Miłość blondynki)</SPAN></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><FONT size=3><FONT face=Tahoma><SPAN
style="mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'">Impreza przygotowana we
współpracy z</SPAN>:</FONT></FONT></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><FONT size=3><FONT face=Tahoma><B>B</B><B><SPAN
style="mso-bidi-font-size: 14.0pt">ritish Council</SPAN></B><B><SPAN
style="mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'">, Instytutem Francuskim i
Ambasadą Francji w Warszawie, Alliance
Francasie<o:p></o:p></SPAN></B></FONT></FONT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'">dotowana
ze środków Ministerstwa Kultury w ramach Sieci Kin Studyjnych</SPAN></B><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 14.0pt"> Sieć
Kin Studynych</SPAN></B><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right"
align=right><SPAN style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-weight: bold"><FONT
size=3> <o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-INDENT: 17.4pt"><FONT
size=3><FONT face=Tahoma> <o:p></o:p></FONT></FONT></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-INDENT: 17.4pt"><FONT
face=Tahoma size=3>Anna Sanders jest fikcyjną postacią funkcjonującą na styku
kina i sztuk wizualnych. „Jej” filmy wpisują się w przestrzeń ‘pomiędzy’ –
pomiędzy filmami, miejscami, obrazami, snami, ekonomiami i wszystkie dzielą tę
samą fascynację w eksplorowaniu świata. Oscylując pomiędzy realnością i fikcją,
dokumentem i subiektywnym wspomnieniem, obrazem mentalnym i wizualnym, tym co
wewnątrz i poza kadrem, filmy te są notatkami na marginesach rzeczywistości i
historii kina. Fascynujące, zmysłowe obrazy łączą się tu z nieustającym
kwestionowaniem samej istoty kina. Filmowcy-artyści umożliwiają widzom
partycypację w obrazie oraz wizualno-mentalnej rzeczywistości. Wszystkie te
filmy zdają się stawiać podobne pytania: jak stworzyć portret miejsca? W jaki
sposób kino może obecnie opowiadać o rzeczywistości?</FONT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Anna
Sanders Films jest działającą w Paryżu grupą filmową założoną m.in. przez
artystów Dominique Gonzalez-Foerster, Pierre’a Huyghe’a oraz Philippe’a Parreno.
Głównym założeniem Anna Sanders Films jest tworzenie nowego typu kina, będącego
miejscem spotkań pomiędzy odległymi w przestrzeni miejscami i postaciami;
spotkań z innymi artystami (Liam Gillick, Carsten Holler, Rirkrit Tiravanija,
Douglas Gordon), muzykami (Dave Stewart, Devendra Banhardt), reżyserami
(Apichatpong Weerasethakul), designerami (M/M Paris), architektami (François
Roche).<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Filmy
<B><I>Riyo</I></B>, <B><I>Central</I></B>, <B><I>Plage</I></B> oraz <B><I>Atomic
Parc</I></B>, autorstwa Dominque Gonzalez-Foerster, laureatki nagrody im.
Marcela Duchampa wręczanej w Centrum Pompidou, koncentrują się na sposobach w
jakie każdy z nas nieustannie kształtuje swą własną rzeczywistość, swoje
oczekiwania oraz uczucia w odniesieniu do złożoności i intensywności pejzażu
danego miejsca lub miasta. Filmy te, prezentowane niedawno na Festiwalu w
Cannes, oscylują pomiędzy subiektywnością uczuć obserwowanych z dystansu
bohaterów, zewnętrznym spojrzeniem widza, pamięcią odwiedzanych przez artystkę
miejsc oraz pamięcią samego kina. <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Twórczość
Pierra Huyghe, laureata Biennale w Wenecji oraz Nagrody Hugo Boss wręczanej w
Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku, koncentruje się najczęściej na problemie
czasu. W jednym ze swoich filmów krótkometrażowych artysta stworzył, jak sam to
określa, rodzaj „trzeciej pamięci”, dzięki której John Wojtowicz - bohater
historii opowiedzianej w filmie <I>Pieskie popołudnie</I> z Alem Pacino w roli
głównej, dostaje szansę na odzyskanie swojego miejsca w rzeczywistości. W jaki
sposób pamięć prawdziwego bohatera została zmieniona przez fikcję filmu, który o
nim nakręcono? Film Huygha odtwarza historie napadu na bank z prawdziwym
Wojtowiczem w roli głównej umożliwiając również widzom reaktywację tego
„zawieszonego” czasu. <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></I></B></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Most
sortownika</SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> –
pełnometrażowy film Charlesa de Meaux i Philippe’a Parreno jest rodzajem podróży
pomiędzy subiektywnością i intensywnością, realnością i fikcją. To niezwykła
opowieść o ogarniętym chaosem Pamirze – kraju, którego obrazy nie istnieją w
naszej kulturze, ponieważ nie docierają tam żadne media. Film zrealizowany w
formie programu radiowego tworzy wizualno-mentalny obraz tego tajemniczego
miejsca. <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Bohater
<B><I>Shimkent Hotel</I></B>, kolejnego filmu Charlesa de Meaux (prezentowanego
również na Festiwalu w Cannes w 2002 roku), próbuje odzyskać utraconą pamięć
oraz stawić czoło chaosowi, który ogarnął Azje Centralną. Historia trójki
przyjaciół, która postanowiła zrealizować swój utopijny plan staje się stopniowo
historią czterech aktorów, którzy okazują się równie zagubieni w rzeczywistości,
jak grane przez nich – fikcyjne w końcu postacie.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Przez
ostatnie lata w całej Tajlandii wprowadzono ostre sankcje wymierzone w
nielegalnych myanmarskich imigrantów. Głęboko dotknęło to tę społeczność w tym
kraju, składającą się głównie z ludzi, którzy przekroczyli granice, by odnaleźć
lepsze życie dzięki zatrudnieniu na tajskim rynku pracy. Niektórzy z tych
Myanmarczyków wykształcili bliskie związki z Tajlandczykami. Tak wygląda
polityczne tło „Blissfully Yours”. Mimo, że miasto pokazane w filmie z wierzchu
wydaje się być spokojne, to nuda, ukryte emocjonalne konflikty i różnice
komunikacyjne tworzą psychologiczne napięcie pomiędzy dwoma bohaterami
opowieści. Główną postacią jest myanmarski emigrant, którego los powiązał z
dwoma tajskimi kobietami z miasteczka granicznego. Film ukazuje zwykłe,
codzienne czynności typowego, leniwego popołudnia. Bohaterowie nie mają w życiu
jakiegoś znaczącego celu. Uwięzieni między dwoma kalekimi systemami
politycznymi, wybierają upojną ignorancję. <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-INDENT: 17.4pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Filmy
Anny Sanders oscylujące nieustannie pomiędzy realnością, dokumentem i fikcją
angażują widza w kreację opisywanych miejsc, których nieobecność pozostawia nam
decyzję o naturze oglądanych przez nas obrazów, pozwala na osobisty wybór między
rzeczywistością a fikcją.<SPAN style="mso-spacerun: yes">
</SPAN><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">W
ramach prezentacji Anna Sanders Films w Polsce przedstawimy niemal wszystkie
filmy wyprodukowane przez tworzących ją artystów. Pokazy odbywać się będą w
Warszawie, Gdańsku i Łodzi i poprzedzone będą konferencjami z udziałem dyrektora
i głównego reżysera Anny Sanders – Charlesa de Meaux oraz kuratorów: Agnieszki
Kurant i Mathieu Copelanda.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt"><B><FONT size=3><FONT
face=Tahoma>25. 02 pt. godz. 18.00 <o:p></o:p></FONT></FONT></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Krótka
prezentacja idei grupy Anna Sanders Films - Agnieszka Kurant<BR></SPAN><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'">Program
I (125’)<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; tab-stops: 187.8pt 375.55pt 525.75pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'">Liam
Gillick <B><I>Trailer</I></B>, 30”<BR>Dominique Gonzalez-Foerster,
<B><I>Riyo</I></B>, Francja (1999), 10' / Dominique Gonzalez-Forester,
<B><I>Plages</I></B>, 10'<BR>Dominique Gonzalez-Foerster, <B><I>Atomic
Park</I></B>, Francja, 2003, 8' / Philippe Parreno, <B><I>The Boy from
Mars</I></B>, Francja (2003), 11' / Pierre Huyghe, <B><I>Block Party</I></B>,
10'<BR>Charles de Meaux, <B><I>You Should be the Next Astronaut</I></B>,
Francja, 2004, 1’30''<BR>Charles de Meaux, Philippe Parreno, <B><I>The Sorter's
Bridge</I></B>, Francja, 1999, 74'<BR><BR><B>Godz. 20.30</B> Spotkanie z
Charles'em de Meaux (prowadzi Agnieszka Kurant i Mathieu Copeland)<BR><BR><B>26.
</B></SPAN><B><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'; mso-ansi-language: EN-US">02
sob. godz. 18.00 ANNA SANDERS FILMS<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; tab-stops: 187.8pt 375.55pt 525.75pt"><B><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Program
II (112’)<BR></SPAN></B><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Dominique
Gonzales-Foerster, <B><I>Central</I></B>, 10'<SPAN
style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>/ Liam Gillick, Rirkrit Tiravanija,
Philippe Parreno, Douglas Gordon, Carsten Holler, <B><I>Vicinato</I></B>, Wlk.
Bryt, 2' 10' / Pierre Huyghe, <B><I>Third Memory</I></B>, Francja,
10'<BR>Charles de Meaux, <B><I>Shimkent Hotel</I></B>, Francja (2003),
90'<BR><B>Godz. 20.00 – <I>Blissfully Yours/ Skrajne żądze</I></B>, reż.
Apichatpong Weerasethakul, Fr. /Tajlandia 2001,
125’<B><o:p></o:p></B></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify; tab-stops: 135.0pt"><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify; tab-stops: 135.0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Bilety
w cenie 12 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem. Ulgowe dla
studentów, emerytów i bezrobotnych po okazaniu legitymacji. Ilość miejsc
ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem 628 12 71-3 wew. 135
do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem. Informacje wew. 135 lub 160. Stałe
informacje o programie na stronach: <B
style="mso-bidi-font-weight: normal">http://csw.art.pl/kino_lab</B><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 27pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></P></FONT></DIV></BODY></HTML>