<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>
<P class=MsoTitle style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><SPAN 
style="FONT-SIZE: 16pt; mso-bidi-font-size: 14.0pt"><STRONG><FONT 
face=Tahoma>Między kinem a sztuką,<?xml:namespace prefix = o ns = 
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" 
/><o:p></o:p></FONT></STRONG></SPAN></P>
<P class=MsoTitle style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><STRONG><FONT face=Tahoma><SPAN 
style="FONT-SIZE: 16pt; mso-bidi-font-size: 14.0pt">miedzy rzeczywistością a 
fikcją</SPAN><FONT size=6> &#8211; </FONT></FONT></STRONG></P>
<P class=MsoTitle style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 24pt; mso-bidi-font-size: 14.0pt; mso-ansi-language: EN-US"><STRONG><FONT 
face=Tahoma>ANNA SANDERS FILMS<o:p></o:p></FONT></STRONG></SPAN></P>
<P class=MsoTitle style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><SPAN style="FONT-SIZE: 14pt"><STRONG><FONT face=Tahoma>oraz 
spotkanie z Charlesem de Meaux<o:p></o:p></FONT></STRONG></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-language: EN-US"><STRONG>24-28.02.2005<o:p></o:p></STRONG></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><STRONG><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-language: EN-US">25-26.02 
(KINO.LAB CSW) </SPAN></STRONG><B><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-FAMILY: 'Arial Unicode MS'; mso-ansi-language: EN-US"><o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><SPAN 
style="FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-weight: bold">26-27.02 
w&nbsp;Łodzi (Charlie 2) </SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><SPAN 
style="FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-weight: bold">i 
24-25.02 w Gdańsku (DKF Miłość blondynki)</SPAN></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><FONT size=3><FONT face=Tahoma><SPAN 
style="mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'">Impreza przygotowana we 
współpracy z</SPAN>:</FONT></FONT></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><FONT size=3><FONT face=Tahoma><B>B</B><B><SPAN 
style="mso-bidi-font-size: 14.0pt">ritish Council</SPAN></B><B><SPAN 
style="mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'">, Instytutem Francuskim i 
Ambasadą Francji w Warszawie, Alliance 
Francasie<o:p></o:p></SPAN></B></FONT></FONT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'">dotowana 
ze środków Ministerstwa Kultury w ramach Sieci Kin Studyjnych</SPAN></B><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 14.0pt"> Sieć 
Kin Studynych</SPAN></B><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: right" 
align=right><SPAN style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-weight: bold"><FONT 
size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-INDENT: 17.4pt"><FONT 
size=3><FONT face=Tahoma>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></FONT></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-INDENT: 17.4pt"><FONT 
face=Tahoma size=3>Anna Sanders jest fikcyjną postacią funkcjonującą na styku 
kina i sztuk wizualnych. &#8222;Jej&#8221; filmy wpisują się w przestrzeń &#8216;pomiędzy&#8217; &#8211; 
pomiędzy filmami, miejscami, obrazami, snami, ekonomiami i wszystkie dzielą tę 
samą fascynację w eksplorowaniu świata. Oscylując pomiędzy realnością i fikcją, 
dokumentem i subiektywnym wspomnieniem, obrazem mentalnym i wizualnym, tym co 
wewnątrz i poza kadrem, filmy te są notatkami na marginesach rzeczywistości i 
historii kina. Fascynujące, zmysłowe obrazy łączą się tu z nieustającym 
kwestionowaniem samej istoty kina. Filmowcy-artyści umożliwiają widzom 
partycypację w obrazie oraz wizualno-mentalnej rzeczywistości. Wszystkie te 
filmy zdają się stawiać podobne pytania: jak stworzyć portret miejsca? W jaki 
sposób kino może obecnie opowiadać o rzeczywistości?</FONT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Anna 
Sanders Films jest działającą w Paryżu grupą filmową założoną m.in. przez 
artystów Dominique Gonzalez-Foerster, Pierre&#8217;a Huyghe&#8217;a oraz Philippe&#8217;a Parreno. 
Głównym założeniem Anna Sanders Films jest tworzenie nowego typu kina, będącego 
miejscem spotkań pomiędzy odległymi w przestrzeni miejscami i postaciami; 
spotkań z innymi artystami (Liam Gillick, Carsten Holler, Rirkrit Tiravanija, 
Douglas Gordon), muzykami (Dave Stewart, Devendra Banhardt), reżyserami 
(Apichatpong Weerasethakul), designerami (M/M Paris), architektami (François 
Roche).<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Filmy 
<B><I>Riyo</I></B>, <B><I>Central</I></B>, <B><I>Plage</I></B> oraz <B><I>Atomic 
Parc</I></B>, autorstwa Dominque Gonzalez-Foerster, laureatki nagrody im. 
Marcela Duchampa wręczanej w Centrum Pompidou, koncentrują się na sposobach w 
jakie każdy z nas nieustannie kształtuje swą własną rzeczywistość, swoje 
oczekiwania oraz uczucia w odniesieniu do złożoności i intensywności pejzażu 
danego miejsca lub miasta. Filmy te, prezentowane niedawno na Festiwalu w 
Cannes, oscylują pomiędzy subiektywnością uczuć obserwowanych z dystansu 
bohaterów, zewnętrznym spojrzeniem widza, pamięcią odwiedzanych przez artystkę 
miejsc oraz pamięcią samego kina. <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Twórczość 
Pierra Huyghe, laureata Biennale w Wenecji oraz Nagrody Hugo Boss wręczanej w 
Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku, koncentruje się najczęściej na problemie 
czasu. W jednym ze swoich filmów krótkometrażowych artysta stworzył, jak sam to 
określa, rodzaj &#8222;trzeciej pamięci&#8221;, dzięki której John Wojtowicz - bohater 
historii opowiedzianej w filmie <I>Pieskie popołudnie</I> z Alem Pacino w roli 
głównej, dostaje szansę na odzyskanie swojego miejsca w rzeczywistości. W jaki 
sposób pamięć prawdziwego bohatera została zmieniona przez fikcję filmu, który o 
nim nakręcono? Film Huygha odtwarza historie napadu na bank z prawdziwym 
Wojtowiczem w roli głównej umożliwiając również widzom reaktywację tego 
&#8222;zawieszonego&#8221; czasu. <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></I></B></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Most 
sortownika</SPAN></I></B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> &#8211; 
pełnometrażowy film Charlesa de Meaux i Philippe&#8217;a Parreno jest rodzajem podróży 
pomiędzy subiektywnością i intensywnością, realnością i fikcją. To niezwykła 
opowieść o ogarniętym chaosem Pamirze &#8211; kraju, którego obrazy nie istnieją w 
naszej kulturze, ponieważ nie docierają tam żadne media. Film zrealizowany w 
formie programu radiowego tworzy wizualno-mentalny obraz tego tajemniczego 
miejsca. <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Bohater 
<B><I>Shimkent Hotel</I></B>, kolejnego filmu Charlesa de Meaux (prezentowanego 
również na Festiwalu w Cannes w 2002 roku), próbuje odzyskać utraconą pamięć 
oraz stawić czoło chaosowi, który ogarnął Azje Centralną. Historia trójki 
przyjaciół, która postanowiła zrealizować swój utopijny plan staje się stopniowo 
historią czterech aktorów, którzy okazują się równie zagubieni w rzeczywistości, 
jak grane przez nich &#8211; fikcyjne w końcu postacie.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Przez 
ostatnie lata w całej Tajlandii wprowadzono ostre sankcje wymierzone w 
nielegalnych myanmarskich imigrantów. Głęboko dotknęło to tę społeczność w tym 
kraju, składającą się głównie z ludzi, którzy przekroczyli granice, by odnaleźć 
lepsze życie dzięki zatrudnieniu na tajskim rynku pracy. Niektórzy z tych 
Myanmarczyków wykształcili bliskie związki z Tajlandczykami. Tak wygląda 
polityczne tło &#8222;Blissfully Yours&#8221;. Mimo, że miasto pokazane w filmie z wierzchu 
wydaje się być spokojne, to nuda, ukryte emocjonalne konflikty i różnice 
komunikacyjne tworzą psychologiczne napięcie pomiędzy dwoma bohaterami 
opowieści. Główną postacią jest myanmarski emigrant, którego los powiązał z 
dwoma tajskimi kobietami z miasteczka granicznego. Film ukazuje zwykłe, 
codzienne czynności typowego, leniwego popołudnia. Bohaterowie nie mają w życiu 
jakiegoś znaczącego celu. Uwięzieni między dwoma kalekimi systemami 
politycznymi, wybierają upojną ignorancję. <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-INDENT: 17.4pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Filmy 
Anny Sanders oscylujące nieustannie pomiędzy realnością, dokumentem i fikcją 
angażują widza w kreację opisywanych miejsc, których nieobecność pozostawia nam 
decyzję o naturze oglądanych przez nas obrazów, pozwala na osobisty wybór między 
rzeczywistością a fikcją.<SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp; 
</SPAN><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">W 
ramach prezentacji Anna Sanders Films w Polsce przedstawimy niemal wszystkie 
filmy wyprodukowane przez tworzących ją artystów. Pokazy odbywać się będą w 
Warszawie, Gdańsku i Łodzi i poprzedzone będą konferencjami z udziałem dyrektora 
i głównego reżysera Anny Sanders &#8211; Charlesa de Meaux oraz kuratorów: Agnieszki 
Kurant i Mathieu Copelanda.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt"><B><FONT size=3><FONT 
face=Tahoma>25. 02 pt. godz. 18.00 <o:p></o:p></FONT></FONT></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Krótka 
prezentacja idei grupy Anna Sanders Films - Agnieszka Kurant<BR></SPAN><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'">Program 
I (125&#8217;)<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; tab-stops: 187.8pt 375.55pt 525.75pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'">Liam 
Gillick <B><I>Trailer</I></B>, 30&#8221;<BR>Dominique Gonzalez-Foerster, 
<B><I>Riyo</I></B>, Francja (1999), 10' / Dominique Gonzalez-Forester, 
<B><I>Plages</I></B>, 10'<BR>Dominique Gonzalez-Foerster, <B><I>Atomic 
Park</I></B>, Francja, 2003, 8' / Philippe Parreno, <B><I>The Boy from 
Mars</I></B>, Francja (2003), 11' / Pierre Huyghe, <B><I>Block Party</I></B>, 
10'<BR>Charles de Meaux, <B><I>You Should be the Next Astronaut</I></B>, 
Francja, 2004, 1&#8217;30''<BR>Charles de Meaux, Philippe Parreno, <B><I>The Sorter's 
Bridge</I></B>, Francja, 1999, 74'<BR><BR><B>Godz. 20.30</B> Spotkanie z 
Charles'em de Meaux (prowadzi Agnieszka Kurant i Mathieu Copeland)<BR><BR><B>26. 
</B></SPAN><B><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'; mso-ansi-language: EN-US">02 
sob. godz. 18.00 ANNA SANDERS FILMS<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; tab-stops: 187.8pt 375.55pt 525.75pt"><B><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Program 
II (112&#8217;)<BR></SPAN></B><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Dominique 
Gonzales-Foerster, <B><I>Central</I></B>, 10'<SPAN 
style="mso-spacerun: yes">&nbsp; </SPAN>/ Liam Gillick, Rirkrit Tiravanija, 
Philippe Parreno, Douglas Gordon, Carsten Holler, <B><I>Vicinato</I></B>, Wlk. 
Bryt, 2' 10' / Pierre Huyghe, <B><I>Third Memory</I></B>, Francja, 
10'<BR>Charles de Meaux, <B><I>Shimkent Hotel</I></B>, Francja (2003), 
90'<BR><B>Godz. 20.00 &#8211; <I>Blissfully Yours/ Skrajne żądze</I></B>, reż. 
Apichatpong Weerasethakul, Fr. /Tajlandia 2001, 
125&#8217;<B><o:p></o:p></B></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify; tab-stops: 135.0pt"><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 18pt; TEXT-ALIGN: justify; tab-stops: 135.0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Bilety 
w cenie 12 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem. Ulgowe dla 
studentów, emerytów i bezrobotnych po okazaniu legitymacji. Ilość miejsc 
ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem 628 12 71-3 wew. 135 
do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem. Informacje wew. 135 lub 160. Stałe 
informacje o programie na stronach: <B 
style="mso-bidi-font-weight: normal">http://csw.art.pl/kino_lab</B><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 27pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></P></FONT></DIV></BODY></HTML>