<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>
<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN
style="mso-ansi-font-size: 16.0pt; mso-ascii-font-family: Tahoma; mso-hansi-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-family: Tahoma"><SPAN
style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>Szwedzcy
dokumentaliści w Warszawie<?xml:namespace prefix = o ns =
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN></TT></H2>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-font-size: 11.0pt"><FONT size=3>Proponujemy
prezentację nowej kreatywnej twórczości dokumentalnej ze Szwecji, ostatnio
bujnie rozwijającej się w tym kraju. Do rozkwitu szwedzkiego dokumentu w dużym
stopniu przyczyniła się działalność twórczych kooperatyw takich jak ATMO i
STAVRO. Młodzi dokumentaliści dokonują w swoich filmach pogłębionej analizy
poruszanych kwestii, zaskakując jednocześnie świeżością spojrzenia – czego
efektem są liczne nagrody na krajowych i zagranicznych
festiwalach.<o:p></o:p></FONT></SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"> </SPAN></TT><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Wydarzenie
przygotowane we współpracy ze <STRONG>Instytutem Szwedzkim</STRONG> i
<STRONG>Ambasadą Szwecji</STRONG> w Warszawie oraz firmą <STRONG>Vatenfall
Polska</STRONG> (Główny Sponsor) i <STRONG>Agencją MAART-Biuro
Tłumaczeń</STRONG>.<o:p></o:p></SPAN></TT></P><o:p></o:p></SPAN></TT>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"></SPAN></TT> </P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">W
<B>piątek i sobotę i niedzielę 5, 6 i 7. 11</B> proponujemy niepowtarzalną
okazję spotkania z czworgiem młodych reżyserów na pokazach i dyskusjach. Gościć
będziemy:<o:p></o:p></SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: -27pt; mso-list: l1 level1 lfo1"><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-ascii-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">­<SPAN
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">
</SPAN></SPAN></TT><TT><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Erika
Gandiniego</SPAN></B></TT><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"> autora
filmu </SPAN></TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">SURPLUS
- TERRORIZED INTO BEING COSUMERS</SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> (Grand
Prix IDFA 2003) o wszechobecnym marnotrawstwie, jakie jest efektem ubocznym
kapitalizmu; ze świetnym montażem Johana S</SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">ő</SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">derbergha,
autora fantastycznego LUCKY CENTER PEOPLE INTERNATIONAL (również w programie)
(<U><A href="http://www.atmo.se">www.atmo.se</A></U>); </SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: -27pt; mso-list: l1 level1 lfo1"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"></SPAN><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-ascii-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">­<SPAN
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">
</SPAN></SPAN></TT><TT><B><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Johana
Lőfstedta</SPAN></B></TT><TT><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">,
autora quasi-dokumentów </SPAN></TT><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">CONSPIRATION’58
i The COMET. </SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Pierwszy
z nich przedstawia grupę ludzi, którzy twierdzą, że mistrzostwa świata w piłce
nożnej w Szwecji w 1958 r. w ogóle się nie odbyły. Drugi </SPAN><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">przedstawia
postać filmowca, który zamierza sfilmować koniec świata. Oba stawiają pytanie o
to czy media dają prawdziwy obraz rzeczywistości.) (<A
href="http://www.stavro.nu">www.stavro.nu</A>); </SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: -27pt; mso-list: l1 level1 lfo1"><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"></SPAN></TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-ascii-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-family: Tahoma; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'; mso-bidi-font-size: 10.0pt">­<SPAN
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">
</SPAN></SPAN><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Malin
Skjöld i Jenny Bergman</SPAN></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">,
autorki filmu SUDDENLY IN VINSLÖV (49 min) komedię o codziennym życiu w pozornie
najnudniejszej wsi na końcu świata; </SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: -27pt; mso-list: l1 level1 lfo1"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"></SPAN><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-ascii-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">­<SPAN
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">
</SPAN></SPAN></TT><TT><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Patrika
Axena </SPAN></B></TT><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">–
producenta z grup ATMO i STAVRO<o:p></o:p></SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Ponadto
w programie 3 filmy krótkometrażowe (</SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">GÖSTA
AND LENNART (8 min), reż. </SPAN><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Babak
Najafi,</SPAN><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">
</SPAN><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">THREE
POEMS BY SPOON JACKSON (14 min), reż. Michel Wenzer, LET THE OTHER DEAL WITH
LOVE (30 min), reż. Ruben Östlund) </SPAN><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">oraz
poruszający dokument o odkrywaniu świadomości lesbijskiej przez nastolatki
Cecilii Neant-Falck, pt. </SPAN><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">DON’T
YOU WORRY IT WILL PROBABLY PASS, najlepszy dokument szwedzki roku
2003.</SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US"></SPAN> </P><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-font-size: 11.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></TT></P>
<H1
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 144pt; TEXT-INDENT: -144pt; tab-stops: 27.0pt 54.0pt"><U><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">5.
11 pt.<SPAN style="mso-spacerun: yes">
</SPAN><o:p></o:p></SPAN></U></H1>
<H1
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 144pt; TEXT-INDENT: -144pt; tab-stops: 27.0pt 54.0pt"><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">godz.
18.00<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN></SPAN><I><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Don’t
you worry it will probably pass</SPAN></I><SPAN lang=EN-US
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">,
reż. </SPAN><SPAN
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Cecilia
Neant Falck, 2003, 74’<o:p></o:p></SPAN></H1>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 72pt; TEXT-INDENT: -72pt; tab-stops: 27.0pt 54.0pt"><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">godz.
19.30<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN><B><I>Suddenly in
Vinslöv</I></B>, reż. </SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Malin
Skj</SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">ő</SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">ld i
Jenny Bergman, 1999, 49’ <B>i spotkanie z autorkami<o:p></o:p></B></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm -25.85pt 0pt 90pt; TEXT-INDENT: -90pt; tab-stops: 27.0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">godz.
</SPAN><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">21.30
<B><SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN><I>Lucky People Center
International</I></B>, reż. </SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Erik
Pauser, Johan S<A name=OLE_LINK3>ő</A>derberg, 1998, 81'<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 90pt; TEXT-INDENT: -90pt; tab-stops: 27.0pt"><B><U><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">6. 11
sob.<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN><o:p></o:p></SPAN></U></B></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 90pt; TEXT-INDENT: -90pt; tab-stops: 27.0pt"><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">godz.
17.00 Filmy krótkometrażowe: <B><I>Three poems..., Gösta & Lennart, Let the
others deal with love</I></B><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 63pt; TEXT-INDENT: -63pt; tab-stops: 27.0pt 54.0pt"><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">godz.
18.00 <B><I>Conspiracy’58</I>, </B>2002, 28’ i<B> <I>The Comet</I></B>,2004,
29’, reż. </SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Johan
L</SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">őf</SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">stedt<B>
i spotkanie z reżyserem<o:p></o:p></B></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 90pt; TEXT-INDENT: -90pt; tab-stops: 27.0pt 54.0pt"><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">godz.
20.00 <B><I>Surplus – Terrorized into Being Consumers</I>, </B>reż. </SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Erik
Gandini, <B>i spotkanie z reżyserem<o:p></o:p></B></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 90pt; TEXT-INDENT: -90pt; tab-stops: 63.0pt 72.0pt"><B><U><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">7. 11
niedz</SPAN></U></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">.
<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 90pt; TEXT-INDENT: -90pt; tab-stops: 63.0pt 72.0pt"><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">godz.
19.00 <B><I>Lucky People Center International</I></B>, reż. </SPAN><SPAN lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: DE">Erik
Pauser, J. Sőderberg, 1998, 81'</SPAN><SPAN lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: DE"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Wydarzenie
przygotowane we współpracy ze Instytutem Szwedzkim i Ambasadą Szwecji w
Warszawie Główny Sponsor: VATENFALL Polska, Sponsor: Agencja
MAART<o:p></o:p></SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">NADPRODUKCJA.
TERROR KONSUMPCJI </SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">(Surplus.
</SPAN><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Terrorized
into Being Consumers) <BR>reż. </SPAN><SPAN lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE">Erik
Gandini, Szwecja 2003 77’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Zdaniem
guru ruchu antyglobalistycznego, Johna Zerzana, telewizyjny spot reklamowy jest
najpotężniejszym środkiem komunikacji wymyślonym przez człowieka. Demolowanie
McDoanaldów i centrów handlowych jest jego zdaniem naturalną reakcją na terror i
agresję konsumpcjonizmu. Film stosuje te same techniki, co reklama telewizyjna:
obsesyjne repetycje zmanipulowanych kolaży, obrazów i dźwięku, szybki montaż.
Zdaniem jego autora, jesteśmy sterroryzowani przez system, który dla swojego
przetrwania bezwzględnie wymaga, byśmy byli przede wszystkim konsumentami.<BR>Na
ekranie pojawiają się typowi przedstawiciele naszych czasów: sprzedawca
luksusowych sex-lalek, który handluje intymnością niczym kiełbasą, internetowy
milioner, dla którego wydawanie ogromnych pieniędzy jest ciężką pracą i młoda
Kubanka mierząca zachodni dostatek ofertą restauracji "fast-food" i wielkością
Big Maca.<BR style="mso-special-character: line-break"><BR
style="mso-special-character: line-break"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 24.0pt; mso-ansi-language: EN-US">LUCKY
PEOPLE CENTER INTERNATIONAL</SPAN></I></B><B><I><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">
</SPAN></I></B><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">reż.
</SPAN><SPAN lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE">Erik
Pauser, Johan Söderberg, Szwecja 1998, 112’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Film
zaczyna się od ujęcia Ziemi widzianej z kosmosu, by zaraz potem zabrać widzów w
podróż przez różne kultury i związane z nimi filozofie. Poznajemy antropologa,
który odkrył jak porozumiewać się z gibbonami i afrykańską kapłankę voodoo.
Meksykański szaman poucza nas by szanować wszystkie religie, a mędrzec Baba Ghii
radzi każdemu szukać swojej drogi w życiu. Maoryscy wojownicy śpiewają pieśń
protestu przeciwko międzynarodowemu systemowi bankowemu, a rastafariański
filozof ujawnia własną wersję historii USA. Japoński urzędnik pracuje na czarno
jako artysta, a eks-gwiada porno Annie Sprinkle udziela wszystkim seksualnych
porad. Motywem przewodnim filmu są powtarzające się jak mantra słowa: „Człowiek
musi tańczyć”. W tej szalonej filmowej podróży przez różne kultury, filozofie i
kontynenty, nasze zmysły atakują niezwykłe obrazy i dźwięki przelatujące z
ogromną szybkością<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>przez ekran.
</SPAN><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">Lucky
People Center International to Koyaanisquatsi pokolenia techno.
<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-GB"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">CONSPIRATION
58<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN></SPAN></I></B><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">reż.
Johan Löfstedt, Szwecja, 2002, 28’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Rok
1958 był w Szwecji rokiem bogatym w wydarzenia. Odbyły się wówczas Mistrzostwa
Świata w piłce nożnej, był to ponadto rok przełomowy dla telewizji. Dokument
Conspiration 58 w reżyserii Johana Löfstedta opowiada o tym wielkim wydarzeniu
sportowym i o ludziach, którzy brali w nim udział. Ale przede wszystkim jest to
film o tych, którzy twierdzą, że owe Mistrzostwa Świata w 1958 roku w Szwecji
nigdy się nie odbyły. Conspiration 58 zadaje istotne pytania dotyczące istoty
mediów oraz skłania do refleksji o tym, czy telewizja zawsze przekazuje
prawdziwe i obiektywne wersje wydarzeń. </SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<H3 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><A name=14></A><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><EM>THE COMET
</EM></SPAN><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 11pt; FONT-STYLE: normal; mso-bidi-font-size: 12.0pt">reż.
Johan Löfstedt, Szwecja, 2004, 29’</SPAN><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><o:p></o:p></SPAN></H3>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Sztokholm,
rok 1965. Człowiek z kamerą rejestruje obrazy miasta i jego mieszkańców tuż
przed uderzeniem komety. Film fabularny oparty na materiale dokumentalnym
nakręconym tuż przed końcem świata. Trzydzieści minut katastroficznej poezji
zapisanej na 297 rolkach podwójnego filmu 8mm, powstałych w latach
1959-1971.</SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></I></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">SUDDENLY
IN VINSLÖV </SPAN></I></B><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">reż.
</SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Jenny
Bergman, Malin Sköld, Szwecja 1999, 49’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Debiutancki
film dwóch młodych autorek, które wcześniej zajmowały się reportażem radiowym,
<SPAN style="mso-bidi-font-weight: bold">opowiadający o codziennym życiu kilku
mieszkańców małego miasteczka – tytułowego Vinslov – z pozoru najnudniejszego
miejsca na świecie</SPAN>. Ktoś gra w golfa, ktoś inny poświęca każdą wolną
godzinę sztuce... Ci pozornie zwykli ludzie zachowują się niekiedy w zupełnie
niecodzienny sposób.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">DON’T
WORRY, IT’LL PROBABLY PASS </SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">(Nie
martw się, na pewno ci to przejdzie)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">reż.
Cecilia Neant-Falck, Szwecja, 2003, 74’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Pełnometrażowy
dokument opowiadający o trzech nietypowych nastolatkach – ich pragnieniach,
zakazanych uczuciach i lękach. Ten bardzo osobisty film został zainspirowany
doświadczeniami samej reżyserki i wielu innych młodych ludzi, którzy odkrywają,
że to co czują może oznaczać, że są bi- lub homoseksualistami. Występujące w
filmie dziewczyny mają różne temperamenty i<SPAN
style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>zainteresowania, ale łączy je to, że
wszystkie pochodzą z małych, prowincjonalnych miasteczek. W momencie rozpoczęcia
zdjęć żadna z nich nie powiedziała “tego” swoim rodzicom i przyjaciołom. Kamera
jest ich sekretnym pamiętnikiem, dokumentującym przemyślenia dotyczące własnej
tożsamości: opowiadają o rodzicach, którzy nic nie wiedzą, o nauczycielach
twierdzących, że homoseksualiści są genetycznie upośledzeni, o tym, jak zyje się
w społeczności, gdzie wszyscy wiedzą wszystko o sobie. Jak w <I>Fucking Ǻmål</I>
– ale to wszystko wydarzyło się naprawdę!<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></I></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN
lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">THREE
POEMS BY SPOON JACKSON<SPAN style="mso-spacerun: yes">
</SPAN></SPAN></I></B><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">reż.
</SPAN><SPAN lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE">Michel
Wenzer, Szwecja 2003, 14’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">„Nazywam
się Spoon Jackson. Jestem aktorem, poetą i pisarzem, może czasem filozofem.
Jestem też człowiekiem, który w 1977 roku zrobił coś strasznego. Od tamtej pory
siedzę w więzieniu...” Odsiadujący wyrok dożywotniego więzienia Jackson recytuje
swoje wiersze przez telefon. Jego słowom toważyszy muzyczno-obrazowy, poetycki
kolaż.<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">GÖSTA
& LENNART r</SPAN></I></B><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">eż.
</SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Babak
Najafi, Szwecja, 2001, 8’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Gösta i Lennart mieszkają
razem i nie potrafią się bez siebie obejść. Gösta to czteroletni buldog, ważący
prawie pięćdziesiąt kilogramów. Lennart ma pięćdziesiąt lat i jest śpiewakiem
operowym. </P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">LET
THE OTHERS DEAL WITH LOVE </SPAN></I></B><SPAN lang=EN-GB
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">reż.
</SPAN><SPAN lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: DE">Ruben
Östlund, Szwecja 2000, 29’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Przejmujący
i niezwykle spontaniczny portret grupy młodych ludzi żyjących na marginesie
społeczeństwa, próbujących za wszelką cenę ocalić swoją niewinność w bolesnym
procesie dojrzewania.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoBodyTextIndent
style="MARGIN: 0cm -0.35pt 0pt 0cm; TEXT-INDENT: 0cm"><SPAN
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">Bilety w cenie 6 zł (na cały dzień
– 10zł). Stałe informacje o programie na stronach: <B
style="mso-bidi-font-weight: normal">http://csw.art.pl/kino_lab</B><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p></o:p></SPAN> </P></FONT></DIV></BODY></HTML>