<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>
<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN 
style="mso-ansi-font-size: 16.0pt; mso-ascii-font-family: Tahoma; mso-hansi-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-family: Tahoma"><SPAN 
style="mso-spacerun: yes">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </SPAN>Szwedzcy 
dokumentaliści w Warszawie<?xml:namespace prefix = o ns = 
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN></TT></H2>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-font-size: 11.0pt"><FONT size=3>Proponujemy 
prezentację nowej kreatywnej twórczości dokumentalnej ze Szwecji, ostatnio 
bujnie rozwijającej się w tym kraju. Do rozkwitu szwedzkiego dokumentu w dużym 
stopniu przyczyniła się działalność twórczych kooperatyw takich jak ATMO i 
STAVRO. Młodzi dokumentaliści dokonują w swoich filmach pogłębionej analizy 
poruszanych kwestii, zaskakując jednocześnie świeżością spojrzenia &#8211; czego 
efektem są liczne nagrody na krajowych i zagranicznych 
festiwalach.<o:p></o:p></FONT></SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&nbsp;</SPAN></TT><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Wydarzenie 
przygotowane we współpracy ze <STRONG>Instytutem Szwedzkim</STRONG> i 
<STRONG>Ambasadą Szwecji</STRONG> w Warszawie oraz firmą <STRONG>Vatenfall 
Polska</STRONG> (Główny Sponsor) i <STRONG>Agencją MAART-Biuro 
Tłumaczeń</STRONG>.<o:p></o:p></SPAN></TT></P><o:p></o:p></SPAN></TT>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"></SPAN></TT>&nbsp;</P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">W 
<B>piątek i sobotę i niedzielę 5, 6 i 7. 11</B> proponujemy niepowtarzalną 
okazję spotkania z czworgiem młodych reżyserów na pokazach i dyskusjach. Gościć 
będziemy:<o:p></o:p></SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: -27pt; mso-list: l1 level1 lfo1"><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-ascii-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&shy;<SPAN 
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN></SPAN></TT><TT><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Erika 
Gandiniego</SPAN></B></TT><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"> autora 
filmu </SPAN></TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">SURPLUS 
- TERRORIZED INTO BEING COSUMERS</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> (Grand 
Prix IDFA 2003) o wszechobecnym marnotrawstwie, jakie jest efektem ubocznym 
kapitalizmu; ze świetnym montażem Johana S</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">ő</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">derbergha, 
autora fantastycznego LUCKY CENTER PEOPLE INTERNATIONAL (również w programie) 
(<U><A href="http://www.atmo.se">www.atmo.se</A></U>); </SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: -27pt; mso-list: l1 level1 lfo1"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"></SPAN><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-ascii-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&shy;<SPAN 
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN></SPAN></TT><TT><B><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Johana 
Lőfstedta</SPAN></B></TT><TT><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">, 
autora quasi-dokumentów </SPAN></TT><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">CONSPIRATION&#8217;58 
i The COMET. </SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Pierwszy 
z nich przedstawia grupę ludzi, którzy twierdzą, że mistrzostwa świata w piłce 
nożnej w Szwecji w 1958 r. w ogóle się nie odbyły. Drugi </SPAN><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">przedstawia 
postać filmowca, który zamierza sfilmować koniec świata. Oba stawiają pytanie o 
to czy media dają prawdziwy obraz rzeczywistości.) (<A 
href="http://www.stavro.nu">www.stavro.nu</A>); </SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: -27pt; mso-list: l1 level1 lfo1"><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"></SPAN></TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-ascii-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-family: Tahoma; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&shy;<SPAN 
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN></SPAN><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Malin 
Skjöld i Jenny Bergman</SPAN></B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">, 
autorki filmu SUDDENLY IN VINSLÖV (49 min) komedię o codziennym życiu w pozornie 
najnudniejszej wsi na końcu świata; </SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: -27pt; mso-list: l1 level1 lfo1"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt"></SPAN><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-ascii-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-family: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&shy;<SPAN 
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN></SPAN></TT><TT><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Patrika 
Axena </SPAN></B></TT><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&#8211; 
producenta z grup ATMO i STAVRO<o:p></o:p></SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Ponadto 
w programie 3 filmy krótkometrażowe (</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">GÖSTA 
AND LENNART (8 min), reż. </SPAN><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Babak 
Najafi,</SPAN><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US"> 
</SPAN><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">THREE 
POEMS BY SPOON JACKSON (14 min), reż. Michel Wenzer, LET THE OTHER DEAL WITH 
LOVE (30 min), reż. Ruben Östlund) </SPAN><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">oraz 
poruszający dokument o odkrywaniu świadomości lesbijskiej przez nastolatki 
Cecilii Neant-Falck, pt. </SPAN><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">DON&#8217;T 
YOU WORRY IT WILL PROBABLY PASS, najlepszy dokument szwedzki roku 
2003.</SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US"></SPAN>&nbsp;</P><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-font-size: 11.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></TT></P>
<H1 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 144pt; TEXT-INDENT: -144pt; tab-stops: 27.0pt 54.0pt"><U><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">5. 
11 pt.<SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><o:p></o:p></SPAN></U></H1>
<H1 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 144pt; TEXT-INDENT: -144pt; tab-stops: 27.0pt 54.0pt"><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">godz. 
18.00<SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp; </SPAN></SPAN><I><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Don&#8217;t 
you worry it will probably pass</SPAN></I><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">, 
reż. </SPAN><SPAN 
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Cecilia 
Neant Falck, 2003, 74&#8217;<o:p></o:p></SPAN></H1>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 72pt; TEXT-INDENT: -72pt; tab-stops: 27.0pt 54.0pt"><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">godz. 
19.30<SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp; </SPAN><B><I>Suddenly in 
Vinslöv</I></B>, reż. </SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Malin 
Skj</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">ő</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">ld i 
Jenny Bergman, 1999, 49&#8217; <B>i spotkanie z autorkami<o:p></o:p></B></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm -25.85pt 0pt 90pt; TEXT-INDENT: -90pt; tab-stops: 27.0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">godz. 
</SPAN><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">21.30 
<B><SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp;</SPAN><I>Lucky People Center 
International</I></B>, reż. </SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Erik 
Pauser, Johan S<A name=OLE_LINK3>ő</A>derberg, 1998, 81'<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 90pt; TEXT-INDENT: -90pt; tab-stops: 27.0pt"><B><U><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">6. 11 
sob.<SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp; </SPAN><o:p></o:p></SPAN></U></B></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 90pt; TEXT-INDENT: -90pt; tab-stops: 27.0pt"><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">godz. 
17.00 Filmy krótkometrażowe: <B><I>Three poems..., Gösta &amp; Lennart, Let the 
others deal with love</I></B><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 63pt; TEXT-INDENT: -63pt; tab-stops: 27.0pt 54.0pt"><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">godz. 
18.00 <B><I>Conspiracy&#8217;58</I>, </B>2002, 28&#8217; i<B> <I>The Comet</I></B>,2004, 
29&#8217;, reż. </SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Johan 
L</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">őf</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">stedt<B> 
i spotkanie z reżyserem<o:p></o:p></B></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 90pt; TEXT-INDENT: -90pt; tab-stops: 27.0pt 54.0pt"><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">godz. 
20.00 <B><I>Surplus &#8211; Terrorized into Being Consumers</I>, </B>reż. </SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Erik 
Gandini, <B>i spotkanie z reżyserem<o:p></o:p></B></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 90pt; TEXT-INDENT: -90pt; tab-stops: 63.0pt 72.0pt"><B><U><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">7. 11 
niedz</SPAN></U></B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">. 
<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 90pt; TEXT-INDENT: -90pt; tab-stops: 63.0pt 72.0pt"><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">godz. 
19.00 <B><I>Lucky People Center International</I></B>, reż. </SPAN><SPAN lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: DE">Erik 
Pauser, J. Sőderberg, 1998, 81'</SPAN><SPAN lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: DE">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Wydarzenie 
przygotowane we współpracy ze Instytutem Szwedzkim i Ambasadą Szwecji w 
Warszawie Główny Sponsor: VATENFALL Polska, Sponsor: Agencja 
MAART<o:p></o:p></SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><TT><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></TT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">NADPRODUKCJA. 
TERROR KONSUMPCJI </SPAN></I></B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">(Surplus. 
</SPAN><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Terrorized 
into Being Consumers) <BR>reż. </SPAN><SPAN lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE">Erik 
Gandini, Szwecja 2003 77&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Zdaniem 
guru ruchu antyglobalistycznego, Johna Zerzana, telewizyjny spot reklamowy jest 
najpotężniejszym środkiem komunikacji wymyślonym przez człowieka. Demolowanie 
McDoanaldów i centrów handlowych jest jego zdaniem naturalną reakcją na terror i 
agresję konsumpcjonizmu. Film stosuje te same techniki, co reklama telewizyjna: 
obsesyjne repetycje zmanipulowanych kolaży, obrazów i dźwięku, szybki montaż. 
Zdaniem jego autora, jesteśmy sterroryzowani przez system, który dla swojego 
przetrwania bezwzględnie wymaga, byśmy byli przede wszystkim konsumentami.<BR>Na 
ekranie pojawiają się typowi przedstawiciele naszych czasów: sprzedawca 
luksusowych sex-lalek, który handluje intymnością niczym kiełbasą, internetowy 
milioner, dla którego wydawanie ogromnych pieniędzy jest ciężką pracą i młoda 
Kubanka mierząca zachodni dostatek ofertą restauracji "fast-food" i wielkością 
Big Maca.<BR style="mso-special-character: line-break"><BR 
style="mso-special-character: line-break"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 24.0pt; mso-ansi-language: EN-US">LUCKY 
PEOPLE CENTER INTERNATIONAL</SPAN></I></B><B><I><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US"> 
</SPAN></I></B><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">reż. 
</SPAN><SPAN lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-fareast-font-family: 'Arial Unicode MS'; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE">Erik 
Pauser, Johan Söderberg, Szwecja 1998, 112&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Film 
zaczyna się od ujęcia Ziemi widzianej z kosmosu, by zaraz potem zabrać widzów w 
podróż przez różne kultury i związane z nimi filozofie. Poznajemy antropologa, 
który odkrył jak porozumiewać się z gibbonami i afrykańską kapłankę voodoo. 
Meksykański szaman poucza nas by szanować wszystkie religie, a mędrzec Baba Ghii 
radzi każdemu szukać swojej drogi w życiu. Maoryscy wojownicy śpiewają pieśń 
protestu przeciwko międzynarodowemu systemowi bankowemu, a rastafariański 
filozof ujawnia własną wersję historii USA. Japoński urzędnik pracuje na czarno 
jako artysta, a eks-gwiada porno Annie Sprinkle udziela wszystkim seksualnych 
porad. Motywem przewodnim filmu są powtarzające się jak mantra słowa: &#8222;Człowiek 
musi tańczyć&#8221;. W tej szalonej filmowej podróży przez różne kultury, filozofie i 
kontynenty, nasze zmysły atakują niezwykłe obrazy i dźwięki przelatujące z 
ogromną szybkością<SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp; </SPAN>przez ekran. 
</SPAN><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">Lucky 
People Center International to Koyaanisquatsi pokolenia techno. 
<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">CONSPIRATION 
58<SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp; </SPAN></SPAN></I></B><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">reż. 
Johan Löfstedt, Szwecja, 2002, 28&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Rok 
1958 był w Szwecji rokiem bogatym w wydarzenia. Odbyły się wówczas Mistrzostwa 
Świata w piłce nożnej, był to ponadto rok przełomowy dla telewizji. Dokument 
Conspiration 58 w reżyserii Johana Löfstedta opowiada o tym wielkim wydarzeniu 
sportowym i o ludziach, którzy brali w nim udział. Ale przede wszystkim jest to 
film o tych, którzy twierdzą, że owe Mistrzostwa Świata w 1958 roku w Szwecji 
nigdy się nie odbyły. Conspiration 58 zadaje istotne pytania dotyczące istoty 
mediów oraz skłania do refleksji o tym, czy telewizja zawsze przekazuje 
prawdziwe i obiektywne wersje wydarzeń. </SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></P>
<H3 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><A name=14></A><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><EM>THE COMET 
</EM></SPAN><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 11pt; FONT-STYLE: normal; mso-bidi-font-size: 12.0pt">reż. 
Johan Löfstedt, Szwecja, 2004, 29&#8217;</SPAN><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><o:p></o:p></SPAN></H3>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Sztokholm, 
rok 1965. Człowiek z kamerą rejestruje obrazy miasta i jego mieszkańców tuż 
przed uderzeniem komety. Film fabularny oparty na materiale dokumentalnym 
nakręconym tuż przed końcem świata. Trzydzieści minut katastroficznej poezji 
zapisanej na 297 rolkach podwójnego filmu 8mm, powstałych w latach 
1959-1971.</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></I></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">SUDDENLY 
IN VINSLÖV </SPAN></I></B><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">reż. 
</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Jenny 
Bergman, Malin Sköld, Szwecja 1999, 49&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Debiutancki 
film dwóch młodych autorek, które wcześniej zajmowały się reportażem radiowym, 
<SPAN style="mso-bidi-font-weight: bold">opowiadający o codziennym życiu kilku 
mieszkańców małego miasteczka &#8211; tytułowego Vinslov &#8211; z pozoru najnudniejszego 
miejsca na świecie</SPAN>. Ktoś gra w golfa, ktoś inny poświęca każdą wolną 
godzinę sztuce... Ci pozornie zwykli ludzie zachowują się niekiedy w zupełnie 
niecodzienny sposób.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">DON&#8217;T 
WORRY, IT&#8217;LL PROBABLY PASS </SPAN></I></B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">(Nie 
martw się, na pewno ci to przejdzie)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">reż. 
Cecilia Neant-Falck, Szwecja, 2003, 74&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Pełnometrażowy 
dokument opowiadający o trzech nietypowych nastolatkach &#8211; ich pragnieniach, 
zakazanych uczuciach i lękach. Ten bardzo osobisty film został zainspirowany 
doświadczeniami samej reżyserki i wielu innych młodych ludzi, którzy odkrywają, 
że to co czują może oznaczać, że są bi- lub homoseksualistami. Występujące w 
filmie dziewczyny mają różne temperamenty i<SPAN 
style="mso-spacerun: yes">&nbsp; </SPAN>zainteresowania, ale łączy je to, że 
wszystkie pochodzą z małych, prowincjonalnych miasteczek. W momencie rozpoczęcia 
zdjęć żadna z nich nie powiedziała &#8220;tego&#8221; swoim rodzicom i przyjaciołom. Kamera 
jest ich sekretnym pamiętnikiem, dokumentującym przemyślenia dotyczące własnej 
tożsamości: opowiadają o rodzicach, którzy nic nie wiedzą, o nauczycielach 
twierdzących, że homoseksualiści są genetycznie upośledzeni, o tym, jak zyje się 
w społeczności, gdzie wszyscy wiedzą wszystko o sobie. Jak w <I>Fucking &#506;m&aring;l</I> 
&#8211; ale to wszystko wydarzyło się naprawdę!<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></I></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><B><I><SPAN 
lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">THREE 
POEMS BY SPOON JACKSON<SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp; 
</SPAN></SPAN></I></B><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">reż. 
</SPAN><SPAN lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE">Michel 
Wenzer, Szwecja 2003, 14&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">&#8222;Nazywam 
się Spoon Jackson. Jestem aktorem, poetą i pisarzem, może czasem filozofem. 
Jestem też człowiekiem, który w 1977 roku zrobił coś strasznego. Od tamtej pory 
siedzę w więzieniu...&#8221; Odsiadujący wyrok dożywotniego więzienia Jackson recytuje 
swoje wiersze przez telefon. Jego słowom toważyszy muzyczno-obrazowy, poetycki 
kolaż.<SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp; </SPAN><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">GÖSTA 
&amp; LENNART r</SPAN></I></B><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">eż. 
</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Babak 
Najafi, Szwecja, 2001, 8&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Gösta i Lennart mieszkają 
razem i nie potrafią się bez siebie obejść. Gösta to czteroletni buldog, ważący 
prawie pięćdziesiąt kilogramów. Lennart ma pięćdziesiąt lat i jest śpiewakiem 
operowym. </P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><I><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">LET 
THE OTHERS DEAL WITH LOVE </SPAN></I></B><SPAN lang=EN-GB 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-GB">reż. 
</SPAN><SPAN lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: DE">Ruben 
Östlund, Szwecja 2000, 29&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Przejmujący 
i niezwykle spontaniczny portret grupy młodych ludzi żyjących na marginesie 
społeczeństwa, próbujących za wszelką cenę ocalić swoją niewinność w bolesnym 
procesie dojrzewania.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoBodyTextIndent 
style="MARGIN: 0cm -0.35pt 0pt 0cm; TEXT-INDENT: 0cm"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">Bilety w cenie 6 zł (na cały dzień 
&#8211; 10zł). Stałe informacje o programie na stronach: <B 
style="mso-bidi-font-weight: normal">http://csw.art.pl/kino_lab</B><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal 
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p></o:p></SPAN>&nbsp;</P></FONT></DIV></BODY></HTML>