<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Tahoma size=5>Caroline
Koebel</FONT></H1>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><FONT size=3><FONT
face="Times New Roman">wideo i spotkanie z artystką<?xml:namespace prefix = o ns
= "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></FONT></FONT></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">30.
września, czwartek, godz. 19.00<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">wstęp:
6 zł<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Caroline
Koebel</SPAN></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">
zajmuje się filmem, wideo i performance, tworzy również instalacje. Jej prace
dotyczą zazwyczaj problematyki kobiecego „bycia w świecie” i ekspresji
skierowanej przeciwko komercyjnej kulturze. Do dziś mocno akcentuje sympatię do
punkowego etosu „Do It Yourself” (Zrób to sam). Jej prace pokazywane były jak
dotąd m.in. w USA, Brazylii, Irlandii, Tajlandii, na Kubie i Węgrzech. Koebel
publikowała w Furthertxt, Art Papers, wide Angle, Brooklyn Rail (artykuł
dotyczący polskiego filmu eksperymentalnego). </SPAN><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Wykłada
na University at Buffalo (State University of New York). </SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Obecnie
przebywa na stypendium w Berlinie.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><U><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">W
programie:<o:p></o:p></SPAN></U></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt"><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Symbol; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US; mso-bidi-font-family: Tahoma">·<SPAN
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">
</SPAN></SPAN><B><I><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">Shining
to the Surface: An Appearing Act by Anomalous Anonymous</SPAN></I></B><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">
(1995, Hi8 / miniDV, fragment, ok. 2:00)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Akcja
inspirowana wyczynami Houdiniego zostaje skonfrontowana z freudowską teorią
„egzystencji wewnątrzmacicznej” <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt"><SPAN
lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Symbol; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE; mso-bidi-font-family: Tahoma">·<SPAN
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">
</SPAN></SPAN><B><I><SPAN lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE">g(sc)rub</SPAN></I></B><SPAN
lang=DE
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: DE">
(2000, miniDV, 3:25)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Praca,
zestawiająca obrazy ukazujące przygotowywanie posiłku z utopijną, feministyczną
piosenką Helen Reddy (I Am Woman), przywołuje wspomnienia dorastania w Ameryce
lat 70.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Symbol; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: Tahoma">·<SPAN
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">
</SPAN></SPAN><B><I><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Inflorescentia</SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> (1997,
16mm, 13:00)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoBodyTextIndent style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Tahoma
size=3>Inflorescentia wykorzystuje poezję, humor i erotykę jako środki
umożliwiające „wypowiedzenie się” ciała. Kino zostało tu potraktowane jako
obszar transgresji służącej przyjemności kobiety. Film inspirowany twórczością
Paradżanowa, Jarmana i Geneta.</FONT></P>
<P class=MsoBodyTextIndent
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt"><SPAN
lang=EN-US style="FONT-FAMILY: Symbol; mso-ansi-language: EN-US"><FONT
size=3>·</FONT><SPAN
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">
</SPAN></SPAN><FONT size=3><FONT face=Tahoma><B><I><SPAN lang=EN-US
style="mso-ansi-language: EN-US">The People & The Palace
Guard</SPAN></I></B><SPAN lang=EN-US style="mso-ansi-language: EN-US"> (2003,
mini DV, 2:00)<o:p></o:p></SPAN></FONT></FONT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Minimalistyczna
próba przedstawienia dwukierunkowego spojrzenia między państwem – wojskiem a
obywatelami. Dobiegającym z offu głosom demonstrantów towarzyszy zatrzymane
zbliżenie ukazujące strażnika przed Białym Domem.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt"><SPAN
lang=EN-US style="FONT-FAMILY: Symbol; mso-ansi-language: EN-US"><FONT
size=3>·</FONT><SPAN
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">
</SPAN></SPAN><FONT size=3><FONT face=Tahoma><B><I><SPAN lang=EN-US
style="mso-ansi-language: EN-US">A Mountain Has Been Taken</SPAN></I></B><SPAN
lang=EN-US style="mso-ansi-language: EN-US"> (2003, miniDV,
6:15)<o:p></o:p></SPAN></FONT></FONT></P>
<P class=MsoBodyText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Tahoma size=3>Film
jest próbą przekazania niemożliwości wyrażenia doświadczenia wojny (w tym
wypadku amerykańskiej inwazji na Irak) oraz dystansu dzielącego walczących i
obserwatorów, przy pomocy konceptualnej struktury opierającej się na filmie
strukturalnym, feministycznej subiektywności, muzyce konkretnej, minimalizmie i
performance.</FONT></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt"><SPAN
lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Symbol; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US; mso-bidi-font-family: Tahoma">·<SPAN
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">
</SPAN></SPAN><B><I><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">ReAction
"From the Portfolio of Doggedness"</SPAN></I></B><SPAN lang=EN-US
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">
(2003, miniDV, 3:30)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Zapis
performance opartego na oryginalnej akcji Valie Export i Petera Weibela z 1968
roku, „zakazującej negatywnej utopii wyprostowanej pozycji w naszym
animalistycznym społeczeństwie”. Film ukazuje wiedeńską semiotyczkę Bernadette
Wegenstein, wyprowadzającą na spacer artystę Tony’ego
Conrada.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Symbol; mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-family: Tahoma">·<SPAN
style="FONT: 7pt 'Times New Roman'">
</SPAN></SPAN><B><I><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt">I Want
to Have Your Baby</SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"> (2003-
do dziś, miniDV, fragment)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoBodyTextIndent style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Tahoma
size=3>Dokumentacja internetowego projektu „Chcę mieć twoje dziecko”.
Uczestniczki stają się „mamami”, które rodzą wirtualne dzieci, zaludniając tym
samym świat istotami ludzkimi i tworząc kolejne, autonomiczne historie
przyszłości. Zarejestrowane performance każdej z mam pojawia się następnie w
Internecie i na kompilacji wideo. Ta zachęta do cyfrowego rozmnażania się jest
jednocześnie zachętą do wzięcia swoich spraw we własne ręce. </FONT></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><A
href="http://www.acsu.buffalo.edu/~cgkoebel/projects/baby.html">http://www.acsu.buffalo.edu/~cgkoebel/projects/baby.html</A><BR
style="mso-special-character: line-break"><BR
style="mso-special-character: line-break"><o:p></o:p></SPAN></P></FONT></DIV></BODY></HTML>