<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 28pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 10.0pt"><FONT 
size=2>Szanowni Państwo!</FONT></SPAN></H1>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 28pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 10.0pt"><FONT 
size=2>Zapraszamy na wydarzenie specjalne i kolejne odsłony kina letniego na 
dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego, czyli cd. przegląd KINO W 
KINIE.&nbsp;</FONT></SPAN></H1>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 28pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 10.0pt"></SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 28pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Kino 
letnie </SPAN><SPAN style="FONT-FAMILY: Verdana"><FONT size=3>na dziedzińcu 
Zamku Ujazdowskiego<?xml:namespace prefix = o ns = 
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></FONT></SPAN></H1>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 28pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 10.0pt">KINO W 
KINIE </SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 22pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 10.0pt">cd., 
odsłony 6 &#8211; 9.<o:p></o:p></SPAN></H1>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 10.0pt">weekendy 
sierpnia, od godz. 21.00<o:p></o:p></SPAN></H1>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Verdana"><FONT size=3>ceny biletów: 10 i 12 zł. 
</FONT></SPAN></B><B><SPAN style="FONT-FAMILY: Verdana"><FONT size=3>Info i 
rezerwacje: 628 12 &#8211;71, 
http://csw.art.pl/kino_lab<o:p></o:p></FONT></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Przegląd przygotowany we 
współpracy z: <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Instytutem Francuskim, Ambasadą 
Francji w Warszawie, Akademią Ruchu <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Patroni medialni: AMS, POLITYKA, 
FILM, CITY, FilmWeb, NWE</SPAN><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-ansi-language: EN-US">, Warsaw 
Insider, Jazz Radio, CAFÉ<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Ciąg 
dalszy autorefleksji w kinie - tajniki planu filmowego &#8211; filmy o filmach &#8211; magia 
kina &#8211; problemy z kamerą i scenariuszem. <B>Zapraszamy do jedynego kina pod 
gołym niebem w Warszawie z ambitnym repertuarem !!!!!!<o:p></o:p></B></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><U><SPAN 
style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT 
size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></SPAN></U></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">odsłona 
6: CZŁOWIEK Z CELULOIDU<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Granica 
między życiem a tym co na ekranie, &#8222;prawdą czasu i prawdą ekranu, prawda&#8221; często 
się zaciera. Uwaga! Magiczna transformacja nie pozostaje jednak bez konsekwencji 
dla ludzi z krwi i kości, a zestawienie świata realnego i fikcyjnego zwykle 
wypada na niekorzyść rzeczywistości.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><U><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">6. 
08 <SPAN style="mso-tab-count: 1">&nbsp; </SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><B><I>Purpurowa róża z Kairu (<SPAN style="COLOR: black">The Purple Rose 
of Cairo)</SPAN></I></B><SPAN style="COLOR: black">, reż. 
</SPAN></SPAN></U><U><SPAN lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: DE">W. 
Allen, USA, 1985, 84&#8217;</SPAN></U><U><SPAN lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: DE"><o:p></o:p></SPAN></U></P>
<P class=MsoBodyText3 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; mso-bidi-font-size: 10.0pt"><FONT face=Tahoma>Kelnerka 
Cecylia (Mia Farrow) każdą wolną chwilę spędza w kinie, które pozwala zapomnieć 
o szarej rzeczywistości. Pewnego dnia z ekranu schodzi do niej ukochany filmowy 
bohater - Tom. Cecylia jest szczęśliwa, ale to niezwykłe wydarzenie powoduje moc 
komplikacji &#8211; protestują pozostałe filmowe postaci, publicznośc żąda zwrotu za 
bilety, do miasta przyjeżdża zaniepokojony odtwórca roli Toma... Niezwykły, 
nowatorski film Allena, bardzo pomysłowo łączący filmową fikcję z 
rzeczywistością (w końcu także filmową) zainspirował wielu reżyserów na całym 
świecie &#8211; m. in. Wojciecha Marczewskiego.<SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp; 
</SPAN><SPAN style="COLOR: black">+++<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN></SPAN><B><I>Kolorowe kłamstwa</I></B>, reż. A. Kondratiuk, 1966, 
5&#8217;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><U><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">7. 08 
<SPAN style="mso-tab-count: 1">&nbsp; </SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><B><I>Ucieczka z kina Wolność</I></B>, reż. W. Marczewski, Pol. 1991, 
92&#8217;<o:p></o:p></SPAN></U></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 8.0pt">W kinie 
"Wolność" odbywa się projekcja filmu <I>Jutrzenka</I>. Seans przerywa niezwykłe 
wydarzenie. Aktorzy ożywają na ekranie, rozpoczynają między sobą rozmowy, 
wciągają w nie publiczność.. Do kina przybywa cenzor, mężczyzna dobiegający 
pięćdziesiątki, ongiś idealista, krytyk literacki, dziennikarz, a teraz 
zgorzkniały, pozbawiony złudzeń pragmatyk. Cenzor &#8222;wchodzi&#8221; do filmu, gdzie 
spotyka rozmaitych filmowych bohaterów &#8211; również tych, których niegdyś &#8222;wyciął&#8221;. 
Po tej wizycie w filmowym świecie nic już nie będzie takie 
samo...<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">+++<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp; </SPAN><B><I>Koło Bermudzkie</I></B>, reż. 
</SPAN><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">J. 
Kalina, 1979, 7&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><U><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">8. 
08<SPAN style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp; </SPAN><B><I>Cień wampira (Shadow 
of a Vampire)</I></B>, reż. </SPAN></U><U><SPAN lang=DE 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: DE">E. 
Elias Mehrige, USA/Wlk. </SPAN></U><U><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Bryt., 
2000, 92&#8217;<o:p></o:p></SPAN></U></P>
<P class=MsoBodyText3 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Tahoma>Friedrich w. 
Murnau (John Malkovich) kręci swojego Nosferatu gdzieś w Europie wschodniej. W 
tytułowej roli występuje tajemniczy, demoniczny Max Schreck (Willem Dafoe), 
który potrafi idealnie wcielić się w rolę tytułowego wampira. Wkrótce na planie 
dochodzi do coraz dziwniejszych zdarzeń, zaczynają ginąć członkowie ekipy. 
Wreszcie okazuje się, że Schreck i Nosferatu mają ze sobą więcej wspólnego, niż 
mogłoby się wydawać, a reżyser jest w stanie poświęcić naprawdę wiele, aby 
stworzyć prawdziwe arcydzieło... </FONT></P>
<P class=MsoBodyText3 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; mso-bidi-font-size: 10.0pt"><FONT face=Tahoma>+++<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp; </SPAN><B><I>Film animowany</I></B>, reż. 
A. Sroczyński, 1981, 18&#8217;<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><B><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Odsłona 
7: KRĘCIMY<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoBodyText2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">Że kręcą w Stanach - wiadomo nie od 
dziś. Kręcą też w Europie i u nas. Widocznie trzeba kręcić, żeby 
kręcić.<o:p></o:p></SPAN></P>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT size=3><U><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-language: EN-US">13. 
08</SPAN></U><I><U><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-language: EN-US"><SPAN 
style="mso-tab-count: 1"> </SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>Hollywood atakuje! (State and Main)</SPAN></U></I><U><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-language: EN-US">, </SPAN></U><U><SPAN 
lang=EN-US 
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-language: EN-US">reż. 
D. Mamet, USA / Fr., 2000, 105&#8217;</SPAN></U><U><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-language: EN-US"><o:p></o:p></SPAN></U></FONT></H1>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">David 
Mamet &#8211; mistrz zakrętów (szczególnie w scenariuszowych), pokazuje jak wygląda 
zderzenie krainy snów z małomiasteczkową rzeczywistością.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText3 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="mso-bidi-font-size: 8.0pt"><FONT face=Tahoma>Ekipa kręcąca 
kostiumowy<SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp; </SPAN>film &#8222;Stary młyn&#8221; trafia 
do sennego miasteczka w Vermont. W zasadzie, twórcy filmu odpowiadają naszym 
wyobrażeniom o typowych przedstawicielach hollywoodzkiego show-biznesu. 
Producent jest chciwy i wredny, reżyser bezwzględny i obłudny (przemyca np. w 
kostiumowym eposie reklamę komputerów). Główny gwiazdor to erotoman gustujący w 
nieletnich, jego partnerka jest nimfomanką... Jedynym idealistą w tym dobranym 
towarzystwie jest<SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp; </SPAN>scenarzysta &#8211; 
naiwniak, usiłujący bronić artystycznego wymiaru (!) tej super-produkcji. 
<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">+++<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp; </SPAN><B><I>Klaps</I></B>, rez. K. 
Kieślowski, 1976, 6&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><U><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US">14. 
08<SPAN style="mso-tab-count: 1"> </SPAN><B><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><I>Pogarda</I> (<I>Le Mepris)</I>, </B>reż. J.-L. Godard, Fr. / Wł., 
1963, 103&#8217;<B><o:p></o:p></B></SPAN></U></P>
<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Tahoma><SPAN 
style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 10pt; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Godard 
bezlitosnie obnaża brutalne prawa rządzące światem filmu. Nieustanne konflikty 
między amerykańskim producentem, uważającym że film jest tylko i wyłącznie 
towarem na sprzedaż, a wielkim europejskim reżyserem &#8211; artystą (w tej roli Fritz 
Lang) sprawiają, że realizacja filmu o Odyseuszu natrafia na kolejne przeszkody. 
Producent żąda &#8222;udoskonalenia&#8221; scenariusza i zleca tą misję pewnemu młodemu 
pisarzowi, co z kolei prowadzi do konfliktu między scenarzystą a jego żoną 
(Brigitte Bardot). Okazuje się, że w tym świecie wszyscy gardzą wszystkimi, a w 
pogoni za pieniędzmi nikt już nie myśli o sztuce. Co ciekawe, to jeden z 
najdroższych filmów Godarda, zrealizowany z udziałem prawdziwie gwiazdorskiej 
obsady. </SPAN><FONT size=3>+++<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><I>Kino</I><SPAN style="FONT-WEIGHT: normal">, reż. M. Marzyński, 1966, 
7&#8217;<o:p></o:p></SPAN></FONT></FONT></H2>
<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT size=3><FONT face=Tahoma><U><SPAN 
style="FONT-WEIGHT: normal">15. 08<I><SPAN style="mso-tab-count: 1"> 
</SPAN></I></SPAN><I><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>Że życie ma sens</I>, </U><U><SPAN style="FONT-WEIGHT: normal">reż. G. 
Lipiec, Pol, 2000, 89&#8217;</SPAN><o:p></o:p></U></FONT></FONT></H2>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Najpierw 
</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">kręcili 
razem, teraz kręcą się bez celu. Okazuje się, że mimo wszystko kręcenie filmów 
(przynajmniej o filmach) ma sens.<SPAN 
style="COLOR: black"><o:p></o:p></SPAN></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma">Zrealizowana na VHS 
przez grupę Sky Piastowskie pierwsza polska amatorska produkcja, która trafiła 
na wielki ekran. Akcja filmu rozgrywa się na jednym z zielonogórskich osiedli. 
Grupa przyjaciół z podwórka znajduje sposób na wszechobecną beznadzieję. 
Zbierają ekipę i zaczynają kręcić filmy. Niespodziewanie pojawia się znajomy z 
osiedla, który podsuwa chłopakom nowe, świetne pomysły &#8211; nie tylko filmowe... 
Oprócz imprez techno, wesołych wieczorów w osiedlowej knajpie i rozrywkowych 
znajomych, oferuje eksperymenty z narkotykami... <o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">+++<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp; </SPAN><B><I>Okno na cały świat</I></B>, 
reż. J. Gębski, 1985, 3&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">&nbsp;<o:p></o:p></SPAN></P>
<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-FAMILY: Tahoma"><FONT 
size=3>Odsłona 8: CZŁOWIEK Z KAMERĄ<o:p></o:p></FONT></SPAN></H1>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Nie da 
się nakręcić filmu bez kamery. Ale jeszcze ważniejszy jest obsługujący ją 
człowiek. Może to być dokumentalista, rejestrujący życie miasta, albo Amator, 
kierujący obiektyw na skrywane, wstydliwe aspekty rzeczywistości. Bywa i tak, że 
człowiek z kamerą posuwa się za daleko i płaci za to wysoką cenę... 
<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><U><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">20. 
08<SPAN style="mso-tab-count: 1"> </SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><B><I>Amator</I></B>, dir. K. Kieślowski, Pol., 1979, 112&#8217; 
<o:p></o:p></SPAN></U></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">Film o tym jak kamera zmienia 
człowieka - szczególnie polecamy w kontekście wystawy Entuzjaści, czynnej od 26 
czerwca w Galerii 2 CSW, zbierającej materiały i dokonania amatorskich klubów 
filmowych.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">Filmowiec-amator (w tej roli Jerzy 
Stuhr) odkrywa, że kamera może być potężną bronią, że za jej pomocą można 
zmienić świat (lub przynajmniej spróbować). Bohater filmu Kieślowskiego zrazu 
traktuje kamerę jako narzędzie służące do naprawy świata. Wkrótce okazuje się, 
że jego twórczość nie tylko pomaga ludziom, ale również rodzi konflikty, 
powoduje dramaty. Szybko okazuje się równiez, że władze usiłują wykorzystać 
filmy amatora do włąsnych celów. Bezkompromisowy twórca poznaje wagę 
odpowiedzialności, granice wolności twórczej, cenę uczciwości...<SPAN 
style="mso-spacerun: yes">&nbsp; </SPAN>Amator to także film o uzależnieniu od 
kamery, o twórczości totalnej, która potrafi całkowicie zawładnąć życiem twórcy. 
</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 7.0pt"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">+++<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp; </SPAN><B><I>Hobby X Muza</I></B>, reż. R. 
Stando, 1964, 9&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><U><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">21. 08 
<SPAN style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><B><I>Człowiek z kamerą</I></B>, reż. D. Vertov, ZSRR, 1928, 62&#8217; 
<o:p></o:p></SPAN></U></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><U><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">+ 
MUZYKA NA ŻYWO <B>ROBOTOBIBOK</B><o:p></o:p></SPAN></U></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Człowiek 
z kamerą to poetycki, zaskakująco współczesny &#8211; jeśli chodzi o realizację &#8211; 
obraz Moskwy lat 20., obserwowanej od wczesnych godzin rannych do momentu 
szczytu. Setki perspektyw, doskonały montaż i wielki żywioł filmowania. Wiertow 
nie tylko rejestruje rzeczywistość, ale tworzy ją na nowo za pomocą 
wszechmocnego oka kamery. (&#8222;Ja - kinooko. Ja - oko mechaniczne. Ja, maszyna, 
ukazuję wam świat takim, jakim ja tylko mogę go zobaczyć". &#8211; Dżiga 
Wiertow)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma">Muzykę na żywo do 
niemego filmu Wiertowa zagra wrocławski zespół Robotobibok</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">, łączący w swojej muzyce elementy 
współczesnych nurtów muzycznych, inspirowanych ewolucją muzyki elektronicznej z 
energią jazzowej improwizacji. W warstwie instrumentalnej, mocny, akustyczny 
dźwięk perkusji, kontrabasu, trąbki i saksofonu splata się z elektryczną gitarą 
i charakterystycznym brzmieniem analogowej elektroniki z lat 70-tych. Zespół 
zagra kompozycje stworzone specjalnie z myślą o Człowieku z 
kamerą.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText3 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><U><SPAN lang=EN-US 
style="FONT-SIZE: 11pt; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: EN-US"><FONT 
face=Tahoma>22. 08<B><I> <SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>Miś</I>, reż St. Bareja, 1980, 111&#8217;<o:p></o:p></B></FONT></SPAN></U></P>
<P class=MsoBodyText3 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; mso-bidi-font-size: 10.0pt"><FONT face=Tahoma>W wyniku 
imprialistycznych knowań określonych kół na tzw. Zachodzie pozbawiono lud 
pracujący miasta stołecznego Warszawy możliwości zapoznania się z krańcowym 
przykładem zdegenerowanej &#8222;sztuki filmowej&#8221; będącej wytworem zgniłego 
kapitalizmu, tzn. filmu o znamiennym tytule <I>Człowiek pogryzł psa</I>. 
<o:p></o:p></FONT></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText3 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; mso-bidi-font-size: 10.0pt"><FONT face=Tahoma>W zamian 
za to proponujemy bliższy klasowo i ideologicznie polskiemu widzowi wytór 
rodzimej kinematografii autorstwa Barei Stanisława, obnażający kulisy realizacji 
widowiska kostiumowego pt. <I>Ostatnia paróweczka hrabiego Barry Kenta. 
</I><SPAN style="mso-spacerun: yes">&nbsp;</SPAN>Za utrudnienia 
przepraszamy!!!</FONT></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">+++<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp; </SPAN><B><I>Oj nie mogę się 
zatrzymać</I></B>, reż. Zb. Rybczyński, 1975, 10&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT 
size=3>&nbsp;<o:p></o:p></FONT></P>
<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Tahoma size=3>
<H2 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT size=3>Odsłona 9: W POSZUKIWANIU 
STRACONEGO SCENARIUSZA</FONT></H2>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Najczęściej 
zmieniana część filmu, czyli jego literacka podstawa. Jak bronić się przed 
naciskami producenta, wymogami finansowymi i zachować 
twarz?<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><U><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">27. 
08<SPAN style="mso-tab-count: 1"> </SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN><I>Pół serio</I>, dir. T. Konecki, Pol, 2000, 
85&#8217;<o:p></o:p></SPAN></U></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">Znakomity, prześmieszny pastisz 
filmowy, rozgrywający się w środowisku filmowców próbujących za wszelką cenę 
zrealizować swój film. Ostatnie słowo ma jednak producent. A producent jak to 
producent &#8211; nieustannie zmienia zdanie, powodowany zarówno chęcią zysku, jak i 
własnymi ambicjami niespełnionego artysty. Początkowa wersja scenariusza 
przejdzie więc niezliczoną liczbę metamorfoz: od kobiecej wersji Dogmy, przez 
metafizyczną wersję Gwiezdnych Wojen, aż po rozliczeniowe kino polityczne czy 
komedię opartą na przygodach niejakiego Franza Kafki...</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 7.0pt"> 
</SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">+++<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp; </SPAN><I>Na każde wezwanie</I>, reż. L. 
Komorowski, 1976, 11&#8217;<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><U><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">28. 08<I> <SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp; </SPAN><SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN>Adapatacja (Adaptation)</I>, reż. </SPAN></U><U><SPAN lang=DE 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-ansi-language: DE">S. Jonze, 
USA, 2002, 114&#8217; <o:p></o:p></SPAN></U></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">Szalona, śmieszna i straszna 
zarazem zabawa z filmowymi konwencjami. To niejako &#8222;podwójny&#8221; &#8222;film w filmie&#8221; &#8211; 
nie tylko rozgrywa się w środowisku filmowców, ale jednocześnie eksploruje 
granice między fikcją a rzeczywistością. Charlie Kaufman &#8211; scenarzysta 
poprzedniego filmu Jonze&#8217;a &#8211; Być jak John Malkovich &#8211; przeżywa męki twórcze 
usiłując zaadaptować na potrzeby filmu książkę &#8222;Złodziej orchidei&#8221; Susan Orlean. 
Zadanie jest bardzo trudne, książka z trudem przekłada się na scenariusz. U 
Charliego (Nicholas Cage) pojawia się jego brat bliźniak - Donald (Nicholas 
Cage), także scenarzysta (występuje w czołówce Adaptacji jako autor scenariusza, 
był nawet nominowany do Oskara &#8211; co trzeba uznac za niezwykłe osiągnięcie tej 
fikcyjnej w końcu postaci). Charlie prosi brata o pomoc przy pisaniu 
scenariusza, ten z kolei jest bardziej zainteresowany poderwaniem jego żony... 
<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">+++<SPAN 
style="mso-tab-count: 1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
</SPAN></SPAN><I><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 13.5pt">Patrzymy 
na film</SPAN></I><SPAN>, reż. R. Woźniakowski, </SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 11pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt">1966, 
19&#8217;</SPAN><SPAN 
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"><o:p></o:p></SPAN></P></FONT></H2></FONT></DIV></BODY></HTML>