<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>
<P>wiecej na <A href="http://www.mamana.pl">www.mamana.pl</A>
<P>Odbywający się cyklicznie od roku 2000<B> Festiwal Filmów 
Latynoamerykańskich</B> jest obecnie drugą pod względem wielkości i 
różnorodności programu imprezą filmową w Warszawie. W zeszłorocznej 4. edycji 
festiwalu wzięło udział ponad 10.000 widzów. 
<P>Tegoroczny <B>5. Festiwal Filmów Latynoamerykańskich</B> będzie pierwszą 
ogólnopolską edycją imprezy. Duże zainteresowanie festiwalem pozwala na jego 
systematyczne rozwijanie. Przygotowujemy projekcje dla widzów z Gdańska, 
Krakowa, Poznania, Wrocławia oraz Łodzi. 
<P>17 czerwca w kinie Muranów w Warszawie będzie miało Uroczyste Otwarcie, 
podczas którego pokazana zostanie <I><B>Święta lubieżnica</B></I> - ostatni 
obraz Arturo Ripsteina, którego twórczości poświęcamy tegoroczną <A class=kolor4 
href="http://www.manana.pl/5ffla/arturo_ripstein.asp"><B><FONT 
color=#000000>RETROSPEKTYWĘ</FONT></B></A>. 
<P>Na Zamknięcie imprezy wybraliśmy <I><B>Amor en concreto</B></I> - 
wielokrotnie nagradzany film z Wenezueli, debiut absolwenta PWSFTViT w Łodzi 
<B>Franco de Peni.</B> 
<P>W sumie zaprezentujemy 50 filmów, w tym sekcję konkursową <A class=kolor4 
href="http://www.manana.pl/5ffla/nkal.asp"><B><FONT color=#000000>NOWE KINO 
AMERYKI ŁACIŃSKIEJ</FONT></B></A>. Znajdzie się w niej 16 najciekawszych obrazów 
z ostatnich lat, w większości nie pokazywanych dotychczas w Polsce. Podobnie jak 
w ubiegłych latach filmy konkurować będą o <B>Nagrodę Publiczności</B> oraz o 
<B>Nagrodę Krytyki</B> przyznawaną przez akredytowanych przy festiwalu 
dziennikarzy. 
<P>W konkursie polską premierę będą miały między innymi: 
<UL>
  <LI><B><I>Nikotyna</I></B> - Łączy elementy czarnej komedii i wyrafinowanego 
  formalnie kina, z którego zasłynęła w ostatnich latach kinematografia 
  meksykańska. Stylizowane zdjęcia, dynamiczny montaż i różnorodna ścieżka 
  dźwiękowa sprawiają, że film ogląda się z przyjemnością. Świetne dialogi i 
  humor sytuacyjny uczyniły Nikotynę najpopularniejszym filmem ubiegłego roku w 
  Meksyku. Widzowie długo nie zapomną brzucha pełnego diamentów i granego przez 
  Diego Lunę (I twoją matkę też) pechowca Lolo, którego namiętność do pięknej 
  sąsiadki powoduje cały szereg nieszczęść. 
  <LI><I><B>Na dnie morza</B></I> - obraz Damiana Shifrona to fascynujący zapis 
  emocji i irracjonalnych zachowań Toledo, młodego architekta w obliczu 
  niewierności swojej narzeczonej Any, która uległa awansom swojego terapeuty. 
  Toledo zaczyna śledzić rywala, aby przekonać się o naturze ich związku i móc 
  ocenić zachowanie Any. Ta argentyńska opowieść pełna jest dwuznaczności tak 
  charakterystycznych dla związków pomiędzy mężczyzną i kobietą. 
  <LI><I><B>Film miłosny </B></I>- nowy film najwybitniejszego awangardzisty 
  kina brazylijskiego Julio Bressane, który do dziś pozostał wierny ideałom 
  cinema novo lat 60. Każdy jego film jest skrajnie subiektywną wypowiedzią 
  reżysera-erudyty zafascynowanego bardzo różnymi aspektami tzw. kultury 
  wysokiej. W <I>Filme de amor</I> Bressane ukazuje intymną grę, którą w 
  weekendy prowadzi troje Brazylijczyków znudzonych codzienną egzystencją. 
  Misterna i dosyć hermetyczna konstrukcja filmu wymaga od widza dużego 
  skupienia, a zrozumienie jego przesłania staje się możliwe dopiero po 
  obejrzeniu ostatniej sceny. </LI></UL>W ramach <A class=kolor4 
href="http://www.manana.pl/5ffla/arturo_ripstein.asp"><B><FONT 
color=#000000>RETROSPEKTYWY</FONT></B></A> przybliżymy publiczności twórczość 
wybitnego reżysera latynoskiego - <B>Arturo Ripsteina</B>. Klasyk filmu 
meksykańskiego znany jest widzom Festiwalu Filmów Latynoamerykańskich. Jego film 
<I><B>Nie ma kto pisać do pułkownika</B></I> zdobył przed rokiem Nagrodę 
Krytyki. Największe sukcesy filmów Ripsteina w Europie związane są z Festiwalem 
w San Sebastian, gdzie dwukrotnie zdobywały nagrodę główną - Złotą Muszlę 
(<I><B>Początek i koniec</B></I>, <I><B>Zguba mężczyzn</B></I>), i raz Grand 
Prix Jury (<I><B>Miejsce bez granic</B></I>). Wszystkie trzy filmy pokazane 
zostaną na festiwalu. 
<P>Miłośnicy latynoskich rytmów będą mieli okazję obejrzeć w ramach nowej sekcji 
<B><A class=kolor4 href="http://www.manana.pl/5ffla/la_musica.asp"><FONT 
color=#000000>LA MÚSICA</FONT></A></B> cztery pełnometrażowe filmy poświęcone 
różnym gatunkom muzyki z Brazylii, Argentyny i Kuby. Podczas festiwalu polską 
premierę będzie miał film Miki Kaurismakiego <I><B>Moro no Brasil</B></I>. 
Fiński reżyser od lat mieszkający w Brazylii przemierzył z ekipą filmową ten 
kraj-kontynent w poszukiwaniu źródeł znanych na całym świecie samby i bossa 
novy. Przypomnimy także prezentowany w listopadzie ubiegłego roku klasyczny film 
kubański Rogelio Parisa <I><B>Jesteśmy muzyką</B></I>, oraz po raz pierwszy w 
Polsce pokażemy <I><B>Bola de Nieve</B></I>, powstały niedawno filmowy portret 
legendarnego muzyka. 
<P>Tematyka kubańska powróci w nominowanym tego roku do Oscara dokumencie 
hiszpańskim <I><B>Balseros</B></I>. Jego twórcy opowiedzieli o losie uchodźców 
kubańskich, którzy na tratwach przybyli na Florydę. Po siedmiu latach w USA 
dzielą się z nami swoimi doświadczeniami i planami na przyszłość. Film ten 
zostanie zaprezentowany w ramach sekcji <B><A class=kolor4 
href="http://www.manana.pl/5ffla/pokazy_specjalne.asp"><FONT 
color=#000000>POKAZY SPECJALNE</FONT></A></B>, w której znajdą się także 
animacje i pokaz meksykańskiego filmu niemego <I><B>Żelazna pięść</B></I> 
(<I>Puno de hierro) </I>z akompaniamentem na żywo. Odchodzimy w tym roku od 
klasycznego tapingu. Obrazowi z roku 1927 towarzyszyć będzie oryginalna muzyka 
współczesna w wykonaniu grupy muzyków meksykańskich. 
<P>Nowością tegorocznej imprezy będzie <B><A class=kolor4 
href="http://www.manana.pl/5ffla/cine_forum.asp"><FONT color=#000000>Cine 
FORUM</FONT></A></B> - cykl spotkań z wybitnymi znawcami Ameryki Łacińskiej 
organizowany we współpracy z <B>Instytutem Cervantesa</B> w Warszawie. Widzowie 
będą mieli okazję porozmawiać o obejrzanych filmach z wybitnymi publicystami, 
m.in. Arturem Domosławskim, Filipem Łobodzińskim i Danielem Passentem. 
<P>Organizatorzy: <B>Agencji Promocji Manana</B>,<B> Gutek Film</B> oraz 
<B>Stowarzyszenie NOWE HORYZONTY </B>we współpracy z Ambasadami <B>Argentyny, 
Brazylii, Chile, Kolumbii, Kuby, Meksyku i Wenezueli</B>. 
<P>Zrealizowano przy pomocy finansowej Ministerstwa Kultury RP. 
<P>Patroni: Filmoteka Narodowa, Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Centrum 
Studiów Latynoamerykańskich UW, Fundacja Argentyńska, Instytut Cervantesa w 
Warszawie, Instytut Francuski w Warszawie, Ambasada Francji w Polsce, Kino.Lab 
<P>Patroni medialni: Ale kino!, Film, Radio Zet, Gazeta Wyborcza, City Magazine, 
Polityka, Forum, Stopklatka, Jazz Forum, Kino, Canal +. 
<DIV></DIV></FONT></DIV></BODY></HTML>