<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1106" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2><FONT face=Tahoma size=6>
<P align=left><FONT size=3>Stowarzyszenie Inicjatyw 
Kulturalnych&nbsp;&#8220;Transfer&#8221;&nbsp;i KINO.LAB CSW </FONT></P>
<P align=left><FONT size=3>zapraszają na</FONT></P>
<P align=left><STRONG>przegląd filmów ANDROGYNE</STRONG></FONT><FONT face=Tahoma 
size=6><BR></FONT><FONT face=Tahoma size=2><BR></FONT><FONT face=Tahoma 
size=5><STRONG>22-27 kwietnia</STRONG> <FONT size=3><U>(niestety w dn. 28-30.04 
kino i CSW zamknięte)</U></FONT></P></FONT><FONT face=Tahoma size=3>
<P align=left>Przegląd zorganizowany </FONT><FONT face=Tahoma size=3>we 
współpracy z: <STRONG>British Council, Goethe Institut Inter Nationes, Instytut 
Francuski, Instytut Słowacki, Instytut Polski w Pradze, Ambasada Belgii, 
Ambasada Francji, Ambasada Norwegii, Ambasada Słowacji, Pro Helvetia, 
Stowarzyszenie Pracownia Działań Społeczno-Kulturowych</STRONG></P></FONT><FONT 
face=Tahoma>
<P align=center></P></FONT><I><FONT face=Tahoma size=3>
<P align=justify></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>22 Czw 18.30 <B><I>Venus 
Boyz</B></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>, reż. Gabriel Baur, 2001, 
Szwajcaria/USA/Nie</FONT><FONT face=Tahoma size=2>mcy, 102&#8217;</P>
<P>20.30 <B><I>Orlando</B></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>, reż. Sally 
Potter, Wielka Brytania/Rosja/Francja/Włochy/Holandia 1992, 95&#8217;</P></FONT><FONT 
face=Tahoma size=2>
<P>23 Pt 19.00<B> </FONT><I><FONT face=Tahoma size=2>Nie czas na łzy (Boys Don&#8217;t 
Cry)</B></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>,<B><I> </B></I></FONT><FONT 
face=Tahoma size=2>reż. </FONT><FONT face=Tahoma size=2>Kimberly Peirce, USA 
1999, 118&#8217;</P>
<P>21.00 <B><I>Rocky Horror Picture Show</B></I></FONT><FONT face=Tahoma 
size=2>, reż. </FONT><FONT face=Tahoma size=2>Jim Sharman, Wielka Brytania 1974, 
100&#8217;</P>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<P>24 Sob 17.00<B> <I>Wszystko o moim ojcu (All About My Father, Alt Om Min 
Far)</B></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>, reż. Even Benestad, Norwegia/ 
Dania 2002, 75&#8217;</P></DIR></DIR></DIR></DIR></FONT><FONT face=Tahoma size=2>
<P>18.30<B> </FONT><I><FONT face=Tahoma size=2>Rok 13 pełni (In Einem Jahr Mit 
13 Monden)</B></I>, reż. Rainer Werner Fassbinder, Niemcy 1978, 
124&#8217;</P></FONT><FONT face=Tahoma size=2>
<P align=justify>21.00 <B><I>Idol (Velvet Goldmine)</B></I></FONT><FONT 
face=Tahoma size=2>, reż. </FONT><FONT face=Tahoma size=2>Todd Haynes, USA/ 
Wielka Brytania 1998, 124&#8217;</P>
<P>25 Nd 18.00<B> </FONT><I><FONT face=Tahoma size=2>Różowe lata (Ma vie en 
rose)</B></I>, reż. </FONT><FONT face=Tahoma size=2>Alain Berliner, Francja/ 
Belgia/ Wielka Brytania 1997, 88&#8217;</P>
<P>20.00 <B><I>Hana i jej bracia</B></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>, reż. 
Vladimir Adasek, Słowacja 2000, 77&#8217;</FONT></P>
<P><FONT face=Tahoma size=2>26 Pon 19.00 <B><I>Wszystko o moim ojcu (All About 
My Father, Alt Om Min Far)</B></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>, reż. Even 
Benestad, Norwegia/ Dania 2002, 75&#8217;</P></FONT><FONT face=Tahoma size=2>
<P>27 Wt 21.00 <B><I>Rocky Horror Picture Show</B></I></FONT><FONT face=Tahoma 
size=2>, reż. </FONT><FONT face=Tahoma size=2>Jim Sharman, Wielka Brytania 1974, 
100&#8217;</P></FONT><B><FONT face=Tahoma size=3>
<P align=justify></P></B></FONT><FONT face=Tahoma>
<P align=justify>Bohaterkami </FONT><B><FONT face=Tahoma color=#800000>&#8220;Venus 
Boyz&#8221;</B></FONT><FONT face=Tahoma> są drag kings, czyli kobiety, które na scenie 
wcielają się w mężczyzn. Film stara się dotknąć nie tylko publicznego wizerunku 
drag, ale także ich prywatności. </P></FONT><FONT face=Tahoma>
<P align=justify></P></FONT><B><FONT face=Tahoma color=#800000>
<P align=justify>&#8220;Wszystko o moim ojcu&#8221;</B></FONT><FONT face=Tahoma> Evena 
Benestada opowiada o ojcu samego reżysera, szanowanym lekarzu, który postanowił 
przyznać się światu do swojego transwestytyzmu i funkcjonować w społeczeństwie 
zarówno jako mężczyzna, dr Esben Benest</FONT><FONT face=Tahoma>ad, jak i 
kobieta &#8211; Esther Pirelli.</P>
<P align=justify></P></FONT><B><FONT face=Tahoma color=#800000>
<P align=justify>&#8220;Idol&#8221;</B></FONT><FONT face=Tahoma> i </FONT><B><FONT 
face=Tahoma color=#800000>&#8220;Rocky Horror Picture Show&#8221;</B></FONT><FONT 
face=Tahoma> to kreacyjne, przepełnione nostalgią filmy bezpośrednio nawiązujące 
do wrażliwości i estetyki campu. Każdy z nich bardzo mocno osadzony jest w 
kulturze popularnej. Bezpośrednio nawiązują do jej tradycji &#8211; pierwszy z nich 
poprzez mnożenie cytatów popkulturowych (począwszy od postaci Frankensteina, 
horrorów i filmów science fiction klasy B, na postaciach Marleny Dietrich i 
Elvisa Presleya kończąc), a drugi poprzez odwołanie się do jed</FONT><FONT 
face=Tahoma>n</FONT><FONT face=Tahoma>ego z tej kultury rozdziałów (&#8220;Idol&#8221; 
opowiada historię fikcyjnego gwiazdora glam rocka, opartego jednak wyraźnie na 
wizerunku Davida Bowie z lat 70). </P></FONT><FONT face=Tahoma></FONT><B><FONT 
face=Tahoma color=#800000>
<P align=justify>&#8220;Orlando&#8221;</B></FONT><FONT face=Tahoma> próbuje zgłębić 
tajemnicę androgynicznej osobowości. Film oparty na powieści Virginii Woolf 
poprzez odkrycie i śledzenie nieśmiertelnej tytułowej postaci, która od 400 lat, 
najpierw jako kobieta, potem jako mężczyzna, łączy w sobie obydwie płcie i 
przeczy jej podziałowi. </P></FONT><FONT face=Tahoma>
<P align=justify>Filmy </FONT><B><FONT face=Tahoma color=#800000>&#8220;Rok 13 
pełni&#8221;</B></FONT><FONT face=Tahoma>,</FONT><B><FONT face=Tahoma color=#800000> 
&#8220;Różowe lata&#8221;</B></FONT><FONT face=Tahoma> i </FONT><B><FONT face=Tahoma 
color=#800000>&#8220;Nie czas na łzy&#8221; </B></FONT><FONT face=Tahoma>dotykają problemu 
funkcjonowania transseksualistów w społeczeństwie, tragedii, jaką przeżywają 
spotykając się z odrzuceniem, agresją, niemożnością samorealizacji i odsłonięcia 
przed światem własnej tożsamości. Choć film Kimberly Peirce opowiada o 
autentycznych wydarzeniach (</FONT><FONT face=Tahoma>o</FONT><FONT 
face=Tahoma>party jest na historii Brandona Teeny &#8211; mężczyzny urodzonego w ciele 
kobiety), a dzieła Fassbindera i Berlinera są fikcjami, z każdego z tych obrazów 
emanuje ogromne cierpienie i tęsknota.</P></FONT><FONT face=Tahoma>
<P align=justify></P></FONT><B><FONT face=Tahoma color=#800000>
<P align=justify>&#8220;Hana i jej bracia&#8221;</B></FONT><FONT face=Tahoma> to opowieść o 
Martinie, który żyje w dużej, czasem zwariowanej, czasem męczącej rodzinie. Jest 
nieśmiały, subtelny czuje się wyobcowany i nierozumiany. Nie jest też pewien 
swojej seksualności. Ostatecznie trafia do lokalnego klubu dla gejów &#8220;Hanna i 
jej bracia&#8221; i jego sprawy powoli zaczynają się roz</FONT><FONT 
face=Tahoma>w</FONT><FONT face=Tahoma>iązywać. Poznaje nowy świat pełen 
niezwykłych ludzi, świat, w którym może poczuć się u siebie. - Karolina 
Kosińska</P></FONT><FONT face=Tahoma>
<P><EM><STRONG> </STRONG></EM></P>
<P align=justify>Słowo &#8220;androgyne&#8221; znaczy tyle co połączenie elementu męskiego 
(z gr. andro-) z kobiecym (z gr. gyne-). I to właśnie istota androgyniczna, 
stojąca gdzieś na przecięciu dwu płci albo też pomiędzy nimi, ma być głównym 
bohaterem organizowanego przez nas przeglądu filmowego. </P>
<P align=justify>Nie ma jedynie dwóch płci. Są dwa bieguny &#8211; kobieta i 
mężczyzna, a pomiędzy nimi rozpościera się fascynująca przestrzeń zamieszkana 
przez istoty niedookreślone, żyjące poza stereotypami i sztywnymi normami płci. 
Wszystko, co istnieje poza tymi normami zwykle traktuje się jako nienormalne, 
nie do zaakceptowania, a w najlepszym przypadku jako śmieszne<FONT face=Tahoma> 
</FONT><FONT face=Tahoma>raniąc i wyrzucając poza nawias społeczeństwa tych, 
którzy czują, że nie chcą lub nie potrafią żyć w więzieniu jednej płci.</P>
<P align=justify>Właśnie ci wszyscy, którzy czują się albo kobietą i mężczyzną 
jednocześnie, albo też ani kobietą, ani mężczyzną, są bohaterami proponowanych 
przez nas filmów. Chcemy pokazać ich jako ludzi odważnych, często 
nieszczęśliwych, tęskniących za wolnością, za światem, który akceptowałby ich 
takich, jakimi są. Współczesność wymaga od nas nowego spojrzenia &#8211; pomiędzy 
biegunami płci istnieje og</FONT><FONT face=Tahoma>r</FONT><FONT 
face=Tahoma>omna przestrzeń i każdy z nas ma prawo sam wybrać swoje miejsce. 
Wokół nas kobiecość i męskość krzyżują się &#8211; widać to nie tylko w zmianie ról 
społecznych, ale i w kulturze czy modzie.</FONT></P>
<P align=justify><STRONG>KONTAKT:</STRONG> Stowarzyszenie TRANSFER: </FONT><A 
href="mailto:stow.transfer@pf.pl"><FONT 
face=Tahoma>stow.transfer@pf.pl</FONT></A><FONT face=Tahoma>, Ka</FONT><FONT 
face=Tahoma>rolina Kosińska: </FONT><A href="mailto:kkosinska@pf.pl"><FONT 
face=Tahoma>kkosinska@pf.pl</FONT></A></P><FONT face=Tahoma>
<P>Tel. 0 501 675 571</P>
<P align=center></P></FONT><B><FONT face=Tahoma>
<P>24 kwietnia, godz. 14.00 - WARSZTATY towarzyszące Przeglądowi Filmów 
&#8220;Androgyne&#8221;<I> Od męskości do kobiecości i z powrotem</P></B></I></FONT><FONT 
face=Tahoma>
<P align=justify>Prowadzenie: Malina Baranowska, Dominika C</FONT><FONT 
face=Tahoma>ieślikowska / Pracownia Działań 
Społeczno-Kulturowych</P></FONT><I><FONT face=Tahoma size=3>
<P align=justify></P></I>
<P 
align=justify>-------------------------------------------------------------------------------------</P></FONT><FONT 
face=Tahoma>
<P align=justify>Kino zastrzega sobie możliwość niewielkich zmian w 
programie.</P>
<P align=justify>Bilety w cenie 12 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed 
seansem. Ulgowe (w cenie 10 zł) dla emerytów, studentów i bezrobotnych. Ilość 
miejsc ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem 628 12 71-3 
wew. 201 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem. Informacje wew. 201 lub 
160. Stałe i</FONT><FONT face=Tahoma>nformacje o programie na stronach: 
<B>http://csw.art.pl/kino_lab</P></B></FONT></FONT></DIV></BODY></HTML>