<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1106" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2><FONT face=Tahoma size=6>
<P align=left><FONT size=3>Stowarzyszenie Inicjatyw
Kulturalnych “Transfer” i KINO.LAB CSW </FONT></P>
<P align=left><FONT size=3>zapraszają na</FONT></P>
<P align=left><STRONG>przegląd filmów ANDROGYNE</STRONG></FONT><FONT face=Tahoma
size=6><BR></FONT><FONT face=Tahoma size=2><BR></FONT><FONT face=Tahoma
size=5><STRONG>22-27 kwietnia</STRONG> <FONT size=3><U>(niestety w dn. 28-30.04
kino i CSW zamknięte)</U></FONT></P></FONT><FONT face=Tahoma size=3>
<P align=left>Przegląd zorganizowany </FONT><FONT face=Tahoma size=3>we
współpracy z: <STRONG>British Council, Goethe Institut Inter Nationes, Instytut
Francuski, Instytut Słowacki, Instytut Polski w Pradze, Ambasada Belgii,
Ambasada Francji, Ambasada Norwegii, Ambasada Słowacji, Pro Helvetia,
Stowarzyszenie Pracownia Działań Społeczno-Kulturowych</STRONG></P></FONT><FONT
face=Tahoma>
<P align=center></P></FONT><I><FONT face=Tahoma size=3>
<P align=justify></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>22 Czw 18.30 <B><I>Venus
Boyz</B></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>, reż. Gabriel Baur, 2001,
Szwajcaria/USA/Nie</FONT><FONT face=Tahoma size=2>mcy, 102’</P>
<P>20.30 <B><I>Orlando</B></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>, reż. Sally
Potter, Wielka Brytania/Rosja/Francja/Włochy/Holandia 1992, 95’</P></FONT><FONT
face=Tahoma size=2>
<P>23 Pt 19.00<B> </FONT><I><FONT face=Tahoma size=2>Nie czas na łzy (Boys Don’t
Cry)</B></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>,<B><I> </B></I></FONT><FONT
face=Tahoma size=2>reż. </FONT><FONT face=Tahoma size=2>Kimberly Peirce, USA
1999, 118’</P>
<P>21.00 <B><I>Rocky Horror Picture Show</B></I></FONT><FONT face=Tahoma
size=2>, reż. </FONT><FONT face=Tahoma size=2>Jim Sharman, Wielka Brytania 1974,
100’</P>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<P>24 Sob 17.00<B> <I>Wszystko o moim ojcu (All About My Father, Alt Om Min
Far)</B></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>, reż. Even Benestad, Norwegia/
Dania 2002, 75’</P></DIR></DIR></DIR></DIR></FONT><FONT face=Tahoma size=2>
<P>18.30<B> </FONT><I><FONT face=Tahoma size=2>Rok 13 pełni (In Einem Jahr Mit
13 Monden)</B></I>, reż. Rainer Werner Fassbinder, Niemcy 1978,
124’</P></FONT><FONT face=Tahoma size=2>
<P align=justify>21.00 <B><I>Idol (Velvet Goldmine)</B></I></FONT><FONT
face=Tahoma size=2>, reż. </FONT><FONT face=Tahoma size=2>Todd Haynes, USA/
Wielka Brytania 1998, 124’</P>
<P>25 Nd 18.00<B> </FONT><I><FONT face=Tahoma size=2>Różowe lata (Ma vie en
rose)</B></I>, reż. </FONT><FONT face=Tahoma size=2>Alain Berliner, Francja/
Belgia/ Wielka Brytania 1997, 88’</P>
<P>20.00 <B><I>Hana i jej bracia</B></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>, reż.
Vladimir Adasek, Słowacja 2000, 77’</FONT></P>
<P><FONT face=Tahoma size=2>26 Pon 19.00 <B><I>Wszystko o moim ojcu (All About
My Father, Alt Om Min Far)</B></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>, reż. Even
Benestad, Norwegia/ Dania 2002, 75’</P></FONT><FONT face=Tahoma size=2>
<P>27 Wt 21.00 <B><I>Rocky Horror Picture Show</B></I></FONT><FONT face=Tahoma
size=2>, reż. </FONT><FONT face=Tahoma size=2>Jim Sharman, Wielka Brytania 1974,
100’</P></FONT><B><FONT face=Tahoma size=3>
<P align=justify></P></B></FONT><FONT face=Tahoma>
<P align=justify>Bohaterkami </FONT><B><FONT face=Tahoma color=#800000>“Venus
Boyz”</B></FONT><FONT face=Tahoma> są drag kings, czyli kobiety, które na scenie
wcielają się w mężczyzn. Film stara się dotknąć nie tylko publicznego wizerunku
drag, ale także ich prywatności. </P></FONT><FONT face=Tahoma>
<P align=justify></P></FONT><B><FONT face=Tahoma color=#800000>
<P align=justify>“Wszystko o moim ojcu”</B></FONT><FONT face=Tahoma> Evena
Benestada opowiada o ojcu samego reżysera, szanowanym lekarzu, który postanowił
przyznać się światu do swojego transwestytyzmu i funkcjonować w społeczeństwie
zarówno jako mężczyzna, dr Esben Benest</FONT><FONT face=Tahoma>ad, jak i
kobieta – Esther Pirelli.</P>
<P align=justify></P></FONT><B><FONT face=Tahoma color=#800000>
<P align=justify>“Idol”</B></FONT><FONT face=Tahoma> i </FONT><B><FONT
face=Tahoma color=#800000>“Rocky Horror Picture Show”</B></FONT><FONT
face=Tahoma> to kreacyjne, przepełnione nostalgią filmy bezpośrednio nawiązujące
do wrażliwości i estetyki campu. Każdy z nich bardzo mocno osadzony jest w
kulturze popularnej. Bezpośrednio nawiązują do jej tradycji – pierwszy z nich
poprzez mnożenie cytatów popkulturowych (począwszy od postaci Frankensteina,
horrorów i filmów science fiction klasy B, na postaciach Marleny Dietrich i
Elvisa Presleya kończąc), a drugi poprzez odwołanie się do jed</FONT><FONT
face=Tahoma>n</FONT><FONT face=Tahoma>ego z tej kultury rozdziałów (“Idol”
opowiada historię fikcyjnego gwiazdora glam rocka, opartego jednak wyraźnie na
wizerunku Davida Bowie z lat 70). </P></FONT><FONT face=Tahoma></FONT><B><FONT
face=Tahoma color=#800000>
<P align=justify>“Orlando”</B></FONT><FONT face=Tahoma> próbuje zgłębić
tajemnicę androgynicznej osobowości. Film oparty na powieści Virginii Woolf
poprzez odkrycie i śledzenie nieśmiertelnej tytułowej postaci, która od 400 lat,
najpierw jako kobieta, potem jako mężczyzna, łączy w sobie obydwie płcie i
przeczy jej podziałowi. </P></FONT><FONT face=Tahoma>
<P align=justify>Filmy </FONT><B><FONT face=Tahoma color=#800000>“Rok 13
pełni”</B></FONT><FONT face=Tahoma>,</FONT><B><FONT face=Tahoma color=#800000>
“Różowe lata”</B></FONT><FONT face=Tahoma> i </FONT><B><FONT face=Tahoma
color=#800000>“Nie czas na łzy” </B></FONT><FONT face=Tahoma>dotykają problemu
funkcjonowania transseksualistów w społeczeństwie, tragedii, jaką przeżywają
spotykając się z odrzuceniem, agresją, niemożnością samorealizacji i odsłonięcia
przed światem własnej tożsamości. Choć film Kimberly Peirce opowiada o
autentycznych wydarzeniach (</FONT><FONT face=Tahoma>o</FONT><FONT
face=Tahoma>party jest na historii Brandona Teeny – mężczyzny urodzonego w ciele
kobiety), a dzieła Fassbindera i Berlinera są fikcjami, z każdego z tych obrazów
emanuje ogromne cierpienie i tęsknota.</P></FONT><FONT face=Tahoma>
<P align=justify></P></FONT><B><FONT face=Tahoma color=#800000>
<P align=justify>“Hana i jej bracia”</B></FONT><FONT face=Tahoma> to opowieść o
Martinie, który żyje w dużej, czasem zwariowanej, czasem męczącej rodzinie. Jest
nieśmiały, subtelny czuje się wyobcowany i nierozumiany. Nie jest też pewien
swojej seksualności. Ostatecznie trafia do lokalnego klubu dla gejów “Hanna i
jej bracia” i jego sprawy powoli zaczynają się roz</FONT><FONT
face=Tahoma>w</FONT><FONT face=Tahoma>iązywać. Poznaje nowy świat pełen
niezwykłych ludzi, świat, w którym może poczuć się u siebie. - Karolina
Kosińska</P></FONT><FONT face=Tahoma>
<P><EM><STRONG> </STRONG></EM></P>
<P align=justify>Słowo “androgyne” znaczy tyle co połączenie elementu męskiego
(z gr. andro-) z kobiecym (z gr. gyne-). I to właśnie istota androgyniczna,
stojąca gdzieś na przecięciu dwu płci albo też pomiędzy nimi, ma być głównym
bohaterem organizowanego przez nas przeglądu filmowego. </P>
<P align=justify>Nie ma jedynie dwóch płci. Są dwa bieguny – kobieta i
mężczyzna, a pomiędzy nimi rozpościera się fascynująca przestrzeń zamieszkana
przez istoty niedookreślone, żyjące poza stereotypami i sztywnymi normami płci.
Wszystko, co istnieje poza tymi normami zwykle traktuje się jako nienormalne,
nie do zaakceptowania, a w najlepszym przypadku jako śmieszne<FONT face=Tahoma>
</FONT><FONT face=Tahoma>raniąc i wyrzucając poza nawias społeczeństwa tych,
którzy czują, że nie chcą lub nie potrafią żyć w więzieniu jednej płci.</P>
<P align=justify>Właśnie ci wszyscy, którzy czują się albo kobietą i mężczyzną
jednocześnie, albo też ani kobietą, ani mężczyzną, są bohaterami proponowanych
przez nas filmów. Chcemy pokazać ich jako ludzi odważnych, często
nieszczęśliwych, tęskniących za wolnością, za światem, który akceptowałby ich
takich, jakimi są. Współczesność wymaga od nas nowego spojrzenia – pomiędzy
biegunami płci istnieje og</FONT><FONT face=Tahoma>r</FONT><FONT
face=Tahoma>omna przestrzeń i każdy z nas ma prawo sam wybrać swoje miejsce.
Wokół nas kobiecość i męskość krzyżują się – widać to nie tylko w zmianie ról
społecznych, ale i w kulturze czy modzie.</FONT></P>
<P align=justify><STRONG>KONTAKT:</STRONG> Stowarzyszenie TRANSFER: </FONT><A
href="mailto:stow.transfer@pf.pl"><FONT
face=Tahoma>stow.transfer@pf.pl</FONT></A><FONT face=Tahoma>, Ka</FONT><FONT
face=Tahoma>rolina Kosińska: </FONT><A href="mailto:kkosinska@pf.pl"><FONT
face=Tahoma>kkosinska@pf.pl</FONT></A></P><FONT face=Tahoma>
<P>Tel. 0 501 675 571</P>
<P align=center></P></FONT><B><FONT face=Tahoma>
<P>24 kwietnia, godz. 14.00 - WARSZTATY towarzyszące Przeglądowi Filmów
“Androgyne”<I> Od męskości do kobiecości i z powrotem</P></B></I></FONT><FONT
face=Tahoma>
<P align=justify>Prowadzenie: Malina Baranowska, Dominika C</FONT><FONT
face=Tahoma>ieślikowska / Pracownia Działań
Społeczno-Kulturowych</P></FONT><I><FONT face=Tahoma size=3>
<P align=justify></P></I>
<P
align=justify>-------------------------------------------------------------------------------------</P></FONT><FONT
face=Tahoma>
<P align=justify>Kino zastrzega sobie możliwość niewielkich zmian w
programie.</P>
<P align=justify>Bilety w cenie 12 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed
seansem. Ulgowe (w cenie 10 zł) dla emerytów, studentów i bezrobotnych. Ilość
miejsc ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem 628 12 71-3
wew. 201 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem. Informacje wew. 201 lub
160. Stałe i</FONT><FONT face=Tahoma>nformacje o programie na stronach:
<B>http://csw.art.pl/kino_lab</P></B></FONT></FONT></DIV></BODY></HTML>