<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 5.50.4134.100" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face="Arial CE" size=2><FONT size=3> </FONT>
<P class=MsoNormal align=left><FONT size=3></FONT><SPAN
style="mso-ignore: vglayout"> </P>
<TABLE class=MsoNormal cellSpacing=0 cellPadding=0 align=left>
<TBODY>
<TR>
<TD width=395 height=0><FONT face="Arial CE" size=2></FONT></TD></TR>
<TR>
<TD><FONT face="Arial CE" size=2></FONT></TD>
<TD><FONT face="Arial CE" size=2></FONT></TD></TR></TBODY></TABLE>
<P class=MsoNormal align=left></SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 28pt; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Illuminations</SPAN></P>
<P class=MsoNormal align=left><SPAN
style="FONT-SIZE: 28pt; mso-bidi-font-size: 10.0pt"></SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 10.0pt">Filmy o współczesnej sztuce
brytyjskiej</SPAN></P>
<P class=MsoNormal align=left><SPAN
style="FONT-SIZE: 14pt; mso-bidi-font-size: 10.0pt"></SPAN><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Program
przygotowany we współpracy z The British Council</SPAN></P>
<P class=MsoNormal align=left><SPAN
style="FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"></SPAN><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 16pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">12
– 15. marca</SPAN></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <?xml:namespace
prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office"
/><o:p></o:p></SPAN></P><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">
<P class=MsoNormal></SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Filmy
wyselekcjonowane do pokazów w CSW skupiają się zwłaszcza na artystach
nominowanych do prestiżowej nagrody Turner Prize przez ostanie 20 lat i jej
wpływowi na scenę artystyczną w Wielkiej Brytanii. Ponadto zaprezentujemy filmy
z cyklu theEye ukazującego sylwetki artystów. Prace niektórych np. Anthony’ego
Gormleya czy Sam Taylor-Wood były prezentowane w CSW w przeszłości i znane są
polskiej publiczności, wystawa Martina Creeda otwiera się w kwietniu br. Filmy
analizują specyfikę języka sztuki współczesnej, ze szczególnym uwzględnieniem
zjawiska Young British Artists oraz losy poszczególnych dzieł najważniejszych
twórców. Filmy przeglądu są zarówno świetnym materiałem edukacyjnym jak i
przykładem współczesnego, bardzo sprawnie zrealizowanego
dokumentu.</SPAN></P><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Filmy
prezentowane w programie zostały wyprodukowane przez firmę Illuminations,
specjalizującą się w filmach o sztuce, śledzącej szczególnie uważnie wydarzenia
w sztukach wizualnych w Wielkiej Brytanii od lat
90.<o:p></o:p></SPAN></P><o:p></o:p></SPAN>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal style="MARGIN-LEFT: 9pt; TEXT-INDENT: -9pt"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></SPAN></P>
<H1><U><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">12.
03 (piątek), godz. 18.00 - PROGRAM 1<o:p></o:p></SPAN></U></H1>
<P class=MsoNormal><B style="mso-bidi-font-weight: normal"><I
style="mso-bidi-font-style: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">TheEye:
Martin Creed</SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">,
2001 26’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Znikająca
sztuka Martina Creeda jest refleksją na temat kłopotów z komunikacją w świecie,
wypełnionym zbyt wieloma rzeczami. Creed nieustannie próbuje zrobić coś i nic
zarazem – co czyni w niezwykle swoisty sposób, wykorzystując zwykłe przedmioty
codziennego użytku.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><B style="mso-bidi-font-weight: normal"><I
style="mso-bidi-font-style: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Turner
Prize 2003</SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">,
2003, 50’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Nagroda
Turner Prize w latach 90. stała się najważniejszym trofeum brytyjskiej sztuki
współczesnej. Towarzysząca jej wystawa niezmiennie przyciąga uwagę opinii
publicznej i ogromne ilości negatywnych komentarzy. W grudniu zeszłego roku do
nagrody nominowano czworo artystów: Anyę Gallacio, Williego Doherty’ego,
Graysona Perry’ego oraz Jake’a i Dino Chapmanów.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></SPAN></P>
<H2><U>12. 03 (piątek), godz. 20.00 – PROGRAM 2<o:p></o:p></U></H2>
<P class=MsoNormal><B style="mso-bidi-font-weight: normal"><I
style="mso-bidi-font-style: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">TheEye:
Anish Kapoor</SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">,
2002, 26’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Film
śledzi powstawanie <I style="mso-bidi-font-style: normal">Marsjasza</I> –
ogromnej, czerwonej płachty z PCV, która zawisła na trzech stalowych
pierścieniach w Tate Modern w 2002 roku. Anish Kapoor komentuje wszystkie etapy
procesu twórczego i wypowiada się na temat własnych pomysłów i poglądów na
sztukę.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><B style="mso-bidi-font-weight: normal"><I
style="mso-bidi-font-style: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">20
Years of the Turner Prize</SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">,
2003, 50’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">W
jaki sposób nagroda Turner Prize wpłynęła na współczesną sztukę Wielkiej
Brytanii przez ostatnie 20 lat? Prezenter Matthew Collings rozmawia z krytykami,
artystami i kuratorami na temat nieodłącznie związanych z nią kontrowersji,
próbując podsumować lata, które wyniosły na szczyty międzynarodowego świata
sztuki takich zdobywców nagrody, jak Damien Hirst, Rachel Whiteread czy Douglas
Gordon – oraz artystkę, która w oczach opinii publicznej także została
zwyciężczynią – choć tak naprawdę była jedynie nominowana do nagrody – Tracey
Emin.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><B style="mso-bidi-font-weight: normal"><U><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">13.
03 (sobota), godz. 18.00 - PROGRAM 3<o:p></o:p></SPAN></U></B></P>
<P class=MsoNormal><B style="mso-bidi-font-weight: normal"><I
style="mso-bidi-font-style: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">TheEye:
Howard Hodgkin</SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">,
2002, 26’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Howard
Hodgkin jest jednym z najsłynniejszych malarzy na świecie, którego złożone
kompozycje uwodzą nas charakterystyczną, bogatą kolorystyką. Film ilustrowany
najważniejszymi obrazami Hodgkina, jak <I
style="mso-bidi-font-style: normal">Rain</I>, <I
style="mso-bidi-font-style: normal">Chez Max</I> czy <I
style="mso-bidi-font-style: normal">Americana</I>, uzupełniają wypowiedzi
malarza, który z pasją opowiada o swoich metodach, inspiracjach, kolorze i
kompozycji oraz fundamentalnym znaczeniu malarstwa.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> </SPAN><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><I
style="mso-bidi-font-style: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">FishTank</SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">,
reż. Richard Billingham, 2003, 50’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Innowacyjny
przykład nietypowego dokumentu w stylu <I
style="mso-bidi-font-style: normal">video verite</I>. Richard Billingham,
brytyjski fotograf, którego zdjęcia wywołały spore zamieszanie w brytyjskim
świecie sztuki pod koniec lat 90. stworzył niezwykły portret pewnej rodziny –
intymny, czasem szokujący ale przede wszystkim uderzająco oryginalny.
<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> </SPAN><U><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">14.
03 (niedziela), godz. 18.00 - PROGRAM 4<o:p></o:p></SPAN></U></P>
<P class=MsoNormal> <B style="mso-bidi-font-weight: normal"><I
style="mso-bidi-font-style: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">TheEye:
Anthony Gormley</SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">,
2002, 26’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Najsłynniejszą
pracą Anthony’ego Gormleya jest monumentalna rzeźba <I
style="mso-bidi-font-style: normal">Angel of the North</I>. Film prezentuje
większość najbardziej znanych dzieł artysty – w tym <I
style="mso-bidi-font-style: normal">Bed</I> (<I
style="mso-bidi-font-style: normal">Łóżko</I> zrobione z tysięcy kromek chleba)
czy widowiskową <I style="mso-bidi-font-style: normal">Quantum Cloud</I>, która
pojawiła się obok słynnego londyńskiego Millenium Dome.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> </SPAN><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><I
style="mso-bidi-font-style: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">State
of the Art: Imagination</SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">,
1987, 50’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Filmy
z serii State of the Art w latach 80. stanowiły przykład całkowicie nowego
podejścia do sztuk wizualnych. Nie ma tu prezentera czy narratora, na ścieżce
dźwiękowej znalazły się jedynie wypowiedzi zaproszonych do udziału artystów (w
tym odcinku: Joseph Beuys i Howard Hodgkin) i filozofów.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> </SPAN><U><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">15.
03 (poniedziałek), godz. 18.00 - PROGRAM 5<o:p></o:p></SPAN></U></P>
<P class=MsoNormal> <B style="mso-bidi-font-weight: normal"><I
style="mso-bidi-font-style: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">TheEYE:
Dalziel + Scullion</SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">,
2002, 26’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Seria
theEYE prezentuje zarówno sylwetki uznanych artystów, jak i nowe nazwiska na
scenie brytyjskiej sztuki. Ten odcinek skupia się na dwójce młodych twórców,
realizujących swoje projekty w Szkocji.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> </SPAN><B
style="mso-bidi-font-weight: normal"><I
style="mso-bidi-font-style: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">TheEYE:
Tracey Emin</SPAN></I></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">,
2003, 26’<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Założeniem
twórców tego programu jest prezentacja obrazów, rzeźb i instalacji w jak
najbardziej neutralny, naturalny sposób. W tym odcinku Tracey Emin opowiada o
swoich najsłynniejszych pracach – m.in. o <I
style="mso-bidi-font-style: normal">My Bed </I>(<I
style="mso-bidi-font-style: normal">Moje łóżko</I>), która wzbudziła ogromną
sensację, kiedy po raz pierwszy wystawiono ją w Tate Britain w 1999
roku.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> </SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">_________________________________________________________________<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoBodyText><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'">Bilety
w cenie 10 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem. Ilość miejsc
ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje i informacje pod numerem 628 12
71-3 wew. 160 lub 201 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem. Informacje
wew. 201 lub 160. Stałe informacje o programie na stronach: <B
style="mso-bidi-font-weight: normal">http://<U>csw.art.pl/kino_lab</U></B><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></SPAN></P></FONT></DIV></BODY></HTML>