<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=iso-8859-2" http-equiv=Content-Type>
<META content="MSHTML 5.00.2614.3500" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><B><FONT color=#000000 face=Tahoma size=3>
<P align=left>Imprezy przygotowane we współpracy z the British 
Council</P></FONT></B><B><FONT color=#000000 face=Tahoma size=3>
<P>Desktop Icons</B> </P><I>
<P>Desktop Icons</I></FONT><FONT color=#000000 face=Tahoma size=3> to projekt 
Iliyany Nedkovej prezentujący krótkie filmy cyfrowe autorstwa szkockich i 
międzynarodowych artystów, którzy w swych pracach poszukują elementów wspólnych 
dla sztuki popularnej, mediów i nowych technologii.</P></FONT><FONT 
color=#000000 face=Tahoma size=3>
<P>Przez film</FONT><FONT color=#000000 face=Tahoma size=3>y zebrane pod 
wspólnym tytułem DI przewija się kilka zasadniczych tematów: wpływ gier 
komputerowych na naszą świadomość, obecność współczesnego designu w mediach, 
kwestia konsumpcji i konsumeryzmu, fascynacja filmem tradycyjnym, wszechobecny 
szum medialny</FONT><FONT color=#000000 face=Tahoma size=3>, estetyka teledysku. 
</P></FONT><FONT color=#000000 face=Tahoma size=3>
<P>Sam tytuł wywodzi się z projektu Alexieja Shulgina pt. </FONT><I><FONT 
color=#000000 face=Tahoma size=3>Desktop Is</I></FONT><FONT color=#000000 
face=Tahoma size=3>, który zwrócił uwagę na znaczenie i estetykę tego, co 
pojawia się na &#8220;oknie do cyfrowej rzeczywistości&#8221;, czyli ekranie naszych 
komputerów &#8211; najważniejszym bodaj łączniku pomiędzy nami a komputerami. </P>
<P>Program ten jest niewątpliwie dowodem na to, że w ostatnich latach dokonała 
się cicha rewolucja, której efektem stało się wyzwolenie filmu z &#8220;okowów 
celuloidu&#8221;, ułatwiając odważniejsze, bardziej eksperymentalne formy twórczości. 
Na naszych oczach ziściło się kolejne marzenie &#8211; komputer oferuje zupełnie nowe 
możliwości opowiadania obrazami. </P></FONT><FONT color=#000000 face=Tahoma 
size=3>
<P>W programie, obok teldysków Chrisa Cunninghama (<I>Monkey Drummer</I> &#8211; Aphex 
Twin) i Geoffreya de Crecy (<I>Am I wrong</I>) i parodii muzycznego wideo 
(<I>Sarcophagus </I></FONT><FONT color=#000000 face=Tahoma size=3>Zhela) 
znalazły się filmy wykorzystujące materiał pochodzący z klasycznych filmów, 
takie jak </FONT><I><FONT color=#000000 face=Tahoma size=3>Breeze</I> (Matthiasa 
Mullera) i <I>Blackout</I></FONT><FONT color=#000000 face=Tahoma size=3> 
(Michaela Maziere&#8217;a) a także animacje komputerowe z Korei Południowej i Japonii. 
</P>
<P>Film od zawsze definiowany był przez dostępne technologie. </FONT><I><FONT 
color=#000000 face=Tahoma size=3>Desktop Icons </I></FONT><FONT color=#000000 
face=Tahoma size=3>ustala trendy w opowiadaniu filmowych historii na najbliższe 
10 lat. </P></FONT><FONT color=#000000 face=Tahoma size=3></FONT><U><FONT 
color=#000000 face=Tahoma size=2>
<P>Program:</P></FONT><B><FONT color=#000000 face=Tahoma>
<P>24. 10. (piątek), godz. 20.00: </B></U></FONT><FONT color=#000000 face=Tahoma 
size=2>DESKTOP ICONS 1.0<B> 79' </P><I>
<P>C-Files: Tell Saga</B></I> COM &amp; COM, Szwajcaria, 2001 
4:14</P><I><STRONG>
<P>Telling Lies</I> </STRONG>Simon Ellis, Anglia, 2000 4:00</P><I>
<P><STRONG>Overheated. The Undiminished Intensity Mix</STRONG></I> Matt Hulse, 
Szkocja, 1991-2001 9:00</P><B><I>
<P>5 Minute Break</B></I> Kristin Lucas, USA, 2001 4:00</P><B><I>
<P>Donut</B></I> Mike Stubbs, Szkocja, 2001 3:00</P><B><I>
<P>As if...</B></I>Christian Meyer, Niemcy, 2000 12:00</P><B><I>
<P>Blackout</B></I> Miechael Maziere, Anglia, 1999 10:00</P><B><I>
<P>RND#91:51<SUP>st</SUP> State</I> </B>Richard Fenwick, Anglia, 2001 
4:04</P><B><I>
<P>Monkey Drummer</B></I> Chris Cunningham, Anglia, 2001 2:28</P><B><I>
<P>Everyone a Cut Away</B></I> Phil Collins, P</FONT><FONT color=#000000 
face=Tahoma size=2>ółnocna Irlandia, 2001 3:00</P></FONT><B><I><FONT 
color=#000000 face=Tahoma size=2>
<P>Champagne Design</B></I> Tycoon Graphics, Japonia, 2000 5:22</P><B><I>
<P>Got to Go</I> </B>Florian Misha Boder, Niemcy, 2001 11:04</P>
<P></P></FONT><B><U><FONT color=#000000 face=Tahoma>
<P>25. 10 (sobota), godz. 19.00:</P></B></U></FONT><FONT color=#000000 
face=Tahoma>
<P>wykład Chrisa Byrne&#8217;a o sztuce mediów w Szkocji</P></FONT><FONT color=#000000 
face=Tahoma></FONT><B><U><FONT face=Tahoma>
<P>25. 10 (sobota), godz. 20.00</U>: </FONT><FONT face=Tahoma size=2>DESKTOP 
ICONS 2.0, 81</FONT><FONT color=#000000 face=Tahoma size=2>.00 
</P></FONT><I><FONT face=Tahoma size=2>
<P>Artistic Statement N:45,730,944. The Perfect Artistic 
Website</B></I></FONT><FONT face=Tahoma size=2>, YOUNG-HAE CHANG HEAVY 
INDUSTRIES Południowa Korea, 2000 6:00</P></FONT><B><I><FONT color=#000000 
face=Tahoma size=2>
<P>Breeze</B></I> Matthias Muller, Niemcy, 2000 1:00</P><B><I>
<P>Sarcophagus</B></I> Zeljko Vukicevic (aka Zhel), Chorwacja, 1999 
6:00</P><B><I>
<P>We are the People &#8211; Suck on This</B></I> Beagles and Ramsay, Szkocja, 1999 
6:00</P><B><I>
<P>02.03.2000</I> </B>Kevin Dosch, Belgia, 2000 5:41</P><B><I>
<P>Am I Wrong </B></I>Geoffrey de Crecy, Francja, 2000 3:50</P><B><I>
<P>Lovehotel</B></I> Linda Wallace, Australia, 2000 6:45</P><B><I>
<P>True Words-Evil Images-Rough Rythms</B> </I>Herald Schleicher, Niemcy, 2001 
8:00</P></FONT><B><I><FONT color=#000000 face=Tahoma size=2>
<P>Gru&#946; Gott Ö</FONT><FONT color=#000000 face=Tahoma size=2>sterreich!</B></I> 
Bernadette Huber, Austia, 2000 4:15</P><B><I>
<P>I Ching</B></I> Mark Wallace, Szkocja, 2000 12:00</P><B><I>
<P>Buena Vista Fight Club</B></I> Evan Mather, USA, 2000 4:00</P><B><I>
<P>Coin Laundry, X, Y, Z</B></I> Satoshi Tomioka, Japonia, 2000 8:00</P><B><I>
<P>Belichtungen</B></I> Torsen Lauschmann, Szkocja, 1999 3:00</P><B><I>
<P>Bass Invaders</B> </I>Simon Ellis, Anglia, 2001 4:00</P>
<P><FONT face=Tahoma 
size=2>_________________________________________________________________</FONT><FONT 
face=Arial size=2></P>
<P align=justify>Bilety w cenie 10 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed 
seansem. Ilość miejsc ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem 
628 12 71-3 wew. 201 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem. Informacje 
wew. 201 lub 160. Stałe informacje o programie na stronach: 
http://</FONT><U><FONT face=Arial 
size=2>csw.art.pl/kino_lab</P></U></FONT></FONT></DIV></BODY></HTML>