<div dir="auto">Jak byĹ nie wiedziaĹ dlaczego ...</div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">sob., 27 kwi 2024, 11:50 uĹźytkownik Filip via Karty <<a href="mailto:karty@listy.icm.edu.pl">karty@listy.icm.edu.pl</a>> napisaĹ:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div>Jest jeszcze moĹźliwoĹÄ, Ĺźe Citi przymierza siÄ durnego rozwiÄ
zania, gdzie cvv bÄdzie tylko w apce, albo wrÄcz wszystkie dane karty nie bÄdÄ
na karcie, tylko w aplikacji. <br></div><div>PĹacenie kartÄ
staje siÄ coraz wiÄkszym biegiem z przeszkodami. <br></div><div><br></div><div><br></div><div>W dniu 2024-04-27 11:09:56 uĹźytkownik yendrzey--- via Karty napisaĹ:<br></div><blockquote style="margin-right:0;margin-left:7px;border-left:2px solid orange;padding-left:8px"><div>DzieĹ dobry po latach ciszy ;-),<br></div><div>chociaĹź rzadko mi siÄ to zdarza, to w tym przypadku inaczej nie wychodzi, jak zajÄ
Ä jednoznaczne stanowisko- stara zasada "impossibilum nullum obligatio est" stawia sprawÄ jednoznacznie- niemoĹźliwe nie skutkuje (nie powoduje) zobowiÄ
zania. A caĹa sprawa sugeruje mi, Ĺźe w Citi ktoĹ/grupa ktosiĂłw* z mniejszym/niewielkim/Ĺźadnym* doĹwiadczeniem dostaĹa zadanie napisania nowego regulaminu. I zadaĹa pytanie: jakie sÄ
"tajne kody" dostali odpowiedĹş i wpisali nie do koĹca drÄ
ĹźÄ
c sprawÄ. Pomijam fakt, Ĺźe pokolenia od "Ĺ" do "Ĺť" czÄstokroÄ ostatnio odpytujÄ
po prostu chata GPT i bezmyĹlnie przyjmujÄ
odpowiedzi (nawet ostatnio miaĹem przykĹad analityka ktĂłry ewidentnÄ
gĹupotÄ wyplutÄ
przez GPT gĹosiĹ nieomalĹźe jako prawdÄ objawionÄ
, wyĹoĹźyĹ siÄ na pytaniu o ĹşrĂłdĹo informacji ;-0 ), ale wystarczy nie do koĹca ogarnÄ
Ä temat i nie mieÄ chÄci/czasu na jego zgĹÄbienie, efekty sÄ
jak widaÄ ....<br></div><div>Dobrze przynajmniej, Ĺźe z pomocÄ
przychodzi stare, dobre prawo rzymskie :-D<br></div><div>Pozdrowienia<br></div><div>JÄdrek<br></div><div><br></div><div>W dniu 2024-04-22 11:18:04 uĹźytkownik Filip via Karty napisaĹ:<br></div><blockquote style="margin-right:0;margin-left:7px;border-left:2px solid orange;padding-left:8px"><div>Nie wiem czy jeszcze jakieĹ karty sÄ
u nich wytloczone/embossowane. StosujÄ
albo laser albo durable graphics. Ale teĹź nie do usuniÄcia. Wiele instytucji rĂłwnieĹź cvv drukuje laserem/durable graphics. Citi pewnie pĂłjdzie tym Ĺladem jak skoĹczÄ
im siÄ zapasy plastikĂłw. Zatem cvv teĹź bÄdzie nieusuwalne. <br></div><div><div><br></div><div>W dniu 2024-04-22 10:54:12 uĹźytkownik Tadeusz Kelm via Karty <<a href="mailto:karty@listy.icm.edu.pl" target="_blank" rel="noreferrer">karty@listy.icm.edu.pl</a>> napisaĹ: ><br></div></div><pre><span>JeĹli chodzi o CVV2/CVC2, to faktycznie moĹźna zamazaÄ, ale jak siÄ
pozbyÄ wytĹoczonej Nazwy UĹźytkownika?
W dniu 20.04.2024 o 23:03, Roman Habrat via Karty pisze:
> Hej,
>
> Cicho jest na liĹcie Karty. A Citibank wprowadza zmiany w regulaminie
> kart i uwaga...
>
> /"§ 14 ust. 2. Klient/UpowaĹźniony uĹźytkownik *jest zobowiÄ
zany do*
> przechowywania Instrumentu PĹatniczego, Nazwy UĹźytkownika oraz PINu,
> ePINu, CitiPhone PINu, PINu Citi Mobile Token, Kodu BLIK, CVV2/CVC2,
> HasĹa 3D Secure z zachowaniem naleĹźytej starannoĹci i zasad
> bezpieczeĹstwa przewidzianych w Regulaminie, np. *nieprzechowywania
> Instrumentu PĹatniczego razem z* NazwÄ
UĹźytkownika i PINe, ePINe,
> CitiPhone PINem, PINem Citi Mobile Token, Kodem BLIK, *CVV2/CVC2*,
> HasĹem 3D Secure , niezapisywania Nazwy UĹźytkownika i PINu, ePINu,
> CitiPhone PINu, PINu Citi Mobile Token, Kodu BLIK, CVV2/CVC2, HasĹa 3D
> Secure w jakiejkolwiek formie oraz na jakimkolwiek noĹniku lub
> urzÄ
dzeniu, w tym na papierze, w telefonie (takĹźe w notatniku oraz
> liĹcie kontaktĂłw), innym urzÄ
dzeniu wielofunkcyjnym lub komputerze."
> /
> W jaki sposĂłb moĹźna przechowywaÄ kartÄ (Instrument PĹatniczy) by nie
> byĹa ona przechowywana razem z kodem CVV2/CVC2 umieszczonym na niej?
> ZdrapaÄ?
>
> Przy tej okazji bank zabezpiecza siÄ przed skutkami dziaĹaĹ oszustĂłw
> wyĹudzajÄ
cych od klientĂłw dane dostÄpowe. Robi to zamieszczajÄ
c liczne
> zapisy w regulaminie w stylu:
> /
> "§ 14 ust. 3. Klient/UpowaĹźniony uĹźytkownik jest zobowiÄ
zany do:/
>
> /Â a) zachowania w tajemnicy i nieudostÄpniania Instrumentu
> PĹatniczego, Nazwy UĹźytkownika, PINu, ePINu, CitiPhone PINu, PINu Citi
> Mobile Token, Kodu BLIK, CVV2/CVC2, HasĹa 3D Secure osobom trzecim, w
> szczegĂłlnoĹci w celu dokonania Transakcji lub do zĹoĹźenia Zlecenia
> pĹatniczego w UsĹudze bankowoĹci telefonicznej CitiPhone, w Citibank
> Online lub w Oddziale, zwĹaszcza podczas rozmowy telefonicznej, nawet
> jeĹźeli rozmĂłwca podaje siÄ za pracownika Banku, pracownika organĂłw
> paĹstwowych (np. Policji) lub osobÄ bliskÄ
;
> Â b) nieinstalowania oprogramowania z przesĹanych linkĂłw ani w
> trakcie rozmowy telefonicznej, dotyczÄ
cej rachunku Klienta lub ĹrodkĂłw
> na nim zgromadzonych, nieklikania w linki czy zaĹÄ
czniki przysĹane w
> e-mailach, SMS-ach czy na komunikatorach w przypadku braku pewnoĹci,
> Ĺźe pochodzÄ
od zweryfikowanego nadawcy, a takĹźe nieprzekazywania
> Instrumentu PĹatniczego, Nazwy UĹźytkownika, PINu, ePINu, CitiPhone
> PINu, PINu Citi Mobile Token, Kodu BLIK, CVV2/CVC2, HasĹa 3D Secure na
> stronach internetowych lub w aplikacjach, do ktĂłrych dostÄp uzyskiwany
> jest przez linki przesĹane przez nieznane lub niezweryfikowane osoby,
> w tym takĹźe na stronach internetowych lub w aplikacjach zawierajÄ
cych
> znaki graficzne Banku;
> Â c) nieprzekazywania Instrumentu PĹatniczego, Nazwy UĹźytkownika,
> PINu, ePINu, CitiPhone PINu, PINu Citi Mobile Token, Kodu BLIK,
> CVV2/CVC2, HasĹa 3D Secure, w celu otrzymania zapĹaty w przypadku
> Transakcji dokonywanych na odlegĹoĹÄ, bez fizycznego przedstawienia
> Karty."/
>
> Niestety, zamiast szeroko edukowaÄ klientĂłw wysyĹajÄ
c to samo, tylko
> napisane ludzkim jÄzykiem, do przeczytania, bank wsadza to w róşne
> miejsca regulaminu, by potem mĂłc oszukanych klientĂłw odsyĹaÄ z kwitkiem.
> *Sam wykaz zmian w regulaminie to 22 strony.* Nie regulamin, tylko
> wykaz zmian. Powaga.
> Jaki procent klientĂłw poĹwiÄci czas na uwaĹźne przestudiowanie tego i
> wyĹapie nowe obowiÄ
zki?
>
> Dalsze oszaĹamiajÄ
ce ciekawostki to:
> /
> "§ 17 ust. 27. Klient zobowiÄ
zany jest do:
> ...
> c) instalowania aplikacji pochodzÄ
cych jedynie z autoryzowanych
> sklepĂłw online z aplikacjami, takich jak Google Play oraz AppStore,"/
>
> (StrzeĹźcie siÄ klienci uĹźywajÄ
cy Linuksa lub Windows - naruszacie
> regulamin kart Citi, zwĹaszcza jeĹli zainstalowaliĹcie coĹ z pĹyty lub
> bezpoĹrednio od producenta.)
>
> /"l) dokĹadnego zapoznawania siÄ z wiadomoĹciami i komunikatami
> ostrzegajÄ
cymi przed oszustwami i ryzykami dla bezpieczeĹstwa usĹug
> pĹatniczych, udostÄpnianymi i przesyĹanymi przez UrzÄ
d Ochrony
> Konkurencji i KonsumentĂłw (na stronie internetowej
> <a href="https://uokik.gov.pl/" target="_blank" rel="noreferrer">https://uokik.gov.pl/</a>), przez KomisjÄ Nadzoru Finansowego (na stronie
> internetowej <a href="https://www.knf.gov.pl/" target="_blank" rel="noreferrer">https://www.knf.gov.pl/</a>) oraz przez Bank na stronie
> internetowej Banku
> (<a href="https://www.citibank.pl/uslugi-online/bezpieczenstwo/" target="_blank" rel="noreferrer">https://www.citibank.pl/uslugi-online/bezpieczenstwo/</a>), poprzez Citi
> Mobile, UsĹugÄ bankowoĹci elektronicznej Citibank Online lub poprzez
> UsĹugÄ bankowoĹci telefonicznej CitiPhone oraz kontaktowania siÄ z
> Bankiem w razie powziÄcia jakichkolwiek wÄ
tpliwoĹci bÄ
dĹş problemĂłw ze
> zrozumieniem poszczegĂłlnych wiadomoĹci i komunikatĂłw,"
> /
> (Ilu z was regularnie zapoznaje siÄ z zawartoĹciÄ
choÄby tylko dwĂłch
> pierwszych podanych stron?)
>
> /"o) *okresowego aktualizowania* PINu, ePINu, CitiPhone PINu, PINu
> Citi Mobile Token, Kodu BLIK, *CVV2/CVC2*, HasĹa 3D Secure."/
>
> (Hm, jak siÄ aktualizuje CVV2/CVC2 inaczej niĹź wymieniajÄ
c kartÄ na nowÄ
?)
>
> To tylko cytaty ze stron 17-19.
> Dla zainteresowanych:
> <a href="https://www.citibank.pl/files/documents/credit-cards/wykaz-zmian_pl.pdf" target="_blank" rel="noreferrer">https://www.citibank.pl/files/documents/credit-cards/wykaz-zmian_pl.pdf</a>
> No cóş, Citi jest znany z wprowadzania istotnych zmian pomiÄdzy
> powodziÄ
zmian redakcyjnych lub zmian sĹĂłw "autoryzacyjny" na
> "uwierzytelniajÄ
cy".
> (A w tych samych dniach wchodzÄ
teĹź zmiany w innych regulaminach, na
> szczÄĹcie znacznie bardziej zwiÄzĹe.)
> --
> Roman
>
>
> _______________________________________________
> <a href="mailto:Karty@listy.icm.edu.pl" target="_blank" rel="noreferrer">Karty@listy.icm.edu.pl</a>
> <a href="https://listy.icm.edu.pl/mailman/listinfo/karty" target="_blank" rel="noreferrer">https://listy.icm.edu.pl/mailman/listinfo/karty</a>
_______________________________________________
<a href="mailto:Karty@listy.icm.edu.pl" target="_blank" rel="noreferrer">Karty@listy.icm.edu.pl</a>
<a href="https://listy.icm.edu.pl/mailman/listinfo/karty" target="_blank" rel="noreferrer">https://listy.icm.edu.pl/mailman/listinfo/karty</a>
</span><br></pre></blockquote><div><br></div><div><br></div></blockquote><div><br></div><div><br></div><div></div><div><br></div>
_______________________________________________<br>
<a href="mailto:Karty@listy.icm.edu.pl" target="_blank" rel="noreferrer">Karty@listy.icm.edu.pl</a><br>
<a href="https://listy.icm.edu.pl/mailman/listinfo/karty" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">https://listy.icm.edu.pl/mailman/listinfo/karty</a><br>
</blockquote></div>